Hasít a kolbászgyártás a Volkswagennél, annyira, hogy az eladott kolbászok számát tekintve az előző két évben rekordot döntött a wolfsburgi márka, sőt, korábban olyan is előfordult, hogy több kolbászt adott el, mint autót.
Több mint 8,5 millió eladott kolbásszal ettől tavaly sem állt messze az autóiparban szebb napokat is látott Volkswagen, viszont a kolbászágazat által produkált számok újabb lökést adnak a currywurstnak, ami júniustól mikrohullámú sütőben elkészíthető készételként is forgalomba kerül a németországi szupermarketekben – írja a Bild.



A currywurst pályafutása 1973-ban kezdődött: eleinte csak a Volkswagen dolgozói étkezdéjében volt kapható, ám később az ország egész területén nagy népszerűségre tett szert a más fűszerekkel ízesített ketchuppal, paradicsomszósszal nyakon öntött, felkarikázott sertéskolbász. A gyorsételt így már nemcsak a wolfsburgi gyár dolgozói fogyasztják előszeretettel, de 2007 óta az otthon süthető változatát is forgalmazzák.
A kész kolbász abban különbözni fog a currywurst eddig ismert formáitól – illetve más gyártók hasonló termékeitől –, hogy hiába fogjuk keresni benne a tetejére szórható curryport, ugyanis mind a kolbász, mind pedig a ketchup már elegendő mennyiségű fűszert tartalmaz.
A Volkswagen virágzó kolbászüzeméről az alábbi cikkben írt korábban a Vezess:

