A profi technikai megoldások, az innovatív autóipari fejlesztések területén élen jár a Porsche. Bár ma már komoly gyártó, kiterjedt típuskínálattal, a kis fejlesztőműhelyek hangulatát sosem engedték el, és mindig volt idő egy-egy mellékes munkára.
Sok gyártónak besegített a Porsche Engineering, és vannak igencsak meglepő nevek a partnergyártók között. A híres példák mellett akadnak ismeretlen együttműködések, amelyekre még mi autórajongók is rácsodálkozunk.
Audi RS2
Talán a legismertebb példa mind közül. Az RS2 Avant az Audi és a Porsche közös fejlesztése, ahol az alapokat az Audi 80-as modell adta, az öthengeres motor módosításáért, a finomhangolásért és végül az összeszerelésért is a Porsche felelt.
2,2 literes, öthengeres motorjára KKK turbófeltöltő került, valamint új főtengellyel, nagy teljesítményű intercoolerrel és befecskendező rendszerrel szerelték. Az eredmény 6500-as fordulatnál 315 lóerő és 3000-től 410 Nm nyomaték. Szabadabb áramlást biztosító kipufogót és a Porsche négydugattyús fékeit kapta, továbbá 40 milliméterrel ültetett futóművet.
Porsche-stílusú az első lökhárítója és a külső tükrök, belül a töltőnyomás órácskája alatt szintén a jellegzetes Turbo felirat díszeleg, és több kis plaketten is olvasható a Porsche név.
Mercedes-Benz E500
Az Mercedes-Benz egyik legkülönlegesebb darabja E500. A járgány fejlesztésébe beszállt a Porsche, ráadásul a gyártást is rájuk bízták. 326 lóerős motor, 260 km/órás végsebesség. Nem rossz. 1991 és 1995 között valamivel több mint tízezer készült, de szinte lehetetlen kifogni egy hibátlan példányt.
Az E500 a W124-es generáció csúcsa volt ötliteres V8-as motorral, és a Porsche által fejlesztett futóművel. A különleges megoldás miatt erre a modellre a többi W124-estől eltérő sárvédők kerültek. Emellett módosított első kötény, a 23 mm-rel csökkentett hasmagasság is a Porsche számlájára írható, az említett összeszerelésen felül, természetesen.
Renault Clio V6
A kétezres évek elején született vad lázálmok egyik a Renault Clio V6. Ma már teljesen lehetetlen, hogy egy tömeggyártó városi kisautó alapjaira középmotoros fenevadat engedjen ki a piacra. A Clio V6 ezért egyszeri villanás, háromliteres V6-os motorral, hátsókerék hajtással, 220 lóerő feletti teljesítménnyel.
Az első eresztés túl vadnak született, kezelhetősége elmaradt ereje mögött, ezért a ráncfelvarrással javítottak a vezethetőségen, de a motort is megpiszkálták. 255 lóerőt hoztak ki a hathengeresből, amiben a Porsche segített a franciáknak. A Bosch motorvezérlőt a német mérnökök finomhangolták a nagyobb teljesítmény elérésének érdekében.
Lada
1975-ben furcsa, baráti kézfogás nyúlt át a vasfüggönyön. A Porsche vezérigazgatója, Ernst Fuhrmann találkozott a szovjet autóipar fejével, Viktor Poljakovval, és megállapodtak egy hároméves együttműködésben. A rövid életű házasság egyetlen eredménye a VAZ 2103 németek által átfésült verziója.
A Porsche fejlesztői átdolgozták a futóművet, felfrissítették a belsőt, és tisztább, a korszellemnek megfelelően több műanyaggal gazdagított belsőt kanyarítottak az ezeröcsinek. Az átalakítás azonban az oroszok torkán akadt, visszadobták az ötletet, ami tulajdonképpen érthető, a krómozott hűtőrács száműzése láttán ki ne csapott volna az asztalra?
Ennek ellenére az együttműködés nem szűnt meg, a Porsche mérnökeinek keze nyoma tetten érhető a Samara típusoknál, a motort tulajdonképpen ők fejlesztették, de az oroszok büszkesége nem engedte, hogy ott díszelegjen a blokkon a Porsche System felirat.
Seat Ibiza
1984-ben tartották az első generációs SEAT Ibiza premierjét a Párizsi Autószalonon. A formatervét Giorgetto Giugiaro jegyzi. A váltót és az erőátvitelt fejlesztették közösen a spanyolok a Porschével, de ez az együttműködés távolról sem volt olyan szoros, mint gondolnánk. Nem véletlen, hogy a System Porsche felirat csak azzal a feltétellel kerülhetett fel az autóra, hogy minden eladott darab után 7 német márkát fizet a SEAT a Porschénak.