A dél-koreai Hyundai már hosszú évek óta része a hazai autókínálatnak, a logóját, a nevet megszoktuk, de sokan nem is sejtik, hogy a feliratok, jelzések mögött tipikus keleti filozófia húzódik meg.
A Hyundai név annyit tesz, modern idők. A név két koreai szó összetételéből ered: a hyun (현) jelentése modern vagy jelen; míg a dai (대) úgy fordítható le: korszak, generáció.
A Hyundai emblémája első pillantásra egy egyszerű, döntött H betűnek tűnik, amely a márka nevére utal. Azonban a logó ennél sokkal mélyebb jelentéssel bír, amely a vállalat filozófiáját és értékeit tükrözi.

A Hyundai jel a hivatalos magyarázat szerint ugyanis két embert szimbolizál, akik éppen kezet fognak egymással. Az egyik személy a céget képviseli, a másik pedig a vásárlót jelképezi. Ez mutatja a kölcsönös bizalmat és tiszteletet, hangsúlyozva a Hyundai elkötelezettségét a vásárlókkal való harmonikus kapcsolat iránt.
Ez a magyarázat még 2018-ban tűnt fel az amerikai honlapjukon, ekkor magyarázták el, mit is szimbolizál a logó, amit addig mindenki ferde H betűnek nézett. Az emblémát körülölelő ovális forma a vállalat globális jelenlétét és a világpiacon betöltött szerepét jelképezi.
