Amikor nemrég a Bugatti Mistral 453 km/órás sebességgel száguldott, és a világ leggyorsabb roadstere lett, a TopGear Mate Rimacot, a Bugatti vezérigazgatóját faggatta a jövőről, az interjúból pedig kiderült egy érdekes fejlemény.

Elmondta, hogy egy Bugatti-tulajdonos és gyűjtő ötletét valósították meg, ezért döntöttek újabb sebességrekordot. Ebben Mate Rimacnak van tapasztalata: „Ez a 33. rekord, amelyben részt vettem. Már 15-16 éve öt rekordot állítottam fel a BMW E30-cal, tavaly pedig a Rimac Nevera 27 világrekordot döntött. Most ez az első a Bugattival. Az a cél, hogy folyamatosan feszegetjük a határokat. Ezek az autók nemcsak a vásárlóknak szólnak, hanem a technológia határainak kitolásáról is” – nyilatkozta a Bugatti vezérigazgatója. 

A Bugatti következő célja lehet az 500 km/óra 1

Bugatti Tourbillon

A rendezvényen Mate Rimac elmélyült beszélgetést folytatott a Michelin embereivel, erre is rákérdeztek az újságírók, vajon az 500 km/órás álomhatár átlépése az újabb cél?

„Pontosan erről beszélgettünk” – mondta Rimac. „Rájöttem, hogy az itt lévő szakemberek éppen az ilyen magas teljesítményű és versenygumikért felelnek. És azt kérdeztem tőlük: ‘Meg tudjátok ezt csinálni? Hol a határ?’” Rimac azt is megkérdezte: „Fel tudjuk tenni az ötöst a végsebességi rekord elé?”

Az ambíciói tehát egyértelműek.

Bár a Bugatti még nem közölt teljesítményadatokat legújabb autójáról, a V16 hibrid hajtású Tourbillonról, nincs kétségünk afelől, hogy az autóban megvan az erő és az aerodinamika ahhoz, hogy elérje a legendás 500 km/órás sebességet. Az már más kérdés, hogy a vállalatnak meglesz-e a megfelelő helyszíne ennek a bravúrnak a végrehajtására.

Amióta a Bugattit megvásárolták a Volkswagen Csoporttól, már nem használhatja az Ehra-Lessien nagy sebességű tesztpályát, ahol a Veyron és a Chiron Super Sport modellek megdöntötték a 431 km/órás és 490 km/órás rekordokat. Ez azt jelenti, hogy a vállalatnak vissza kell térnie Papenburgba, vagy egy olyan kifutópályát kell használnia, mint például a floridai Kennedy Űrközpont, ahol olyan gyártók tesztelnek, mint a Hennessey és az SSC. A Bugatti akár a Koenigsegg módszerét is választhatja, és egy nyilvános utat zárhat le egy rekordkísérlet kedvéért.