A csodaszerek, benzinbe dobható tabletták, részecskékeket rendszerező mágneses fogyasztáscsökkentők mind átverések. Autónk rengeteg módon lehet takarékosabb, de mindegyik áldozatot követel. A legkönnyebb a vezetési stíluson csiszolni, kevesebb fékezéssel, motorfékkel, óvatos gyorsítással, nyugodt manőverekkel egy átlagautó fogyasztása is nagyban csökkenhet, ahogy a megfelelő műszaki állapot is sokat nyom a latba.
A nyilvánvaló, hogy takarékosabb autóra való váltás mellett innen már csak a radikálisabb megoldások jönnek szóba. Túlfújt keskeny abroncsok, kibelezett, könnyített utastér, valamint az aerodinamika. Utóbbival, egy áramvonalas forma felé közeledve autópályán tényleg jelentős megtakarítás érhető el.
Ezzel egyetlen probléma van: a légörvények leválása szempontjából ideális cseppforma nemcsak ronda, de megnehezíti a közlekedést, és rengeteg pluszfémet jelent a megtakarításért cserébe. Ezért a gyártók érthető módon sosem alkalmazzák, kísérletező kedvű autósok azonban igen. Láttunk már ilyenre több példát, most viszont egy igazi háztáji verzióba futottunk bele.

Egy Subaru tulajdonosa megmutatja, hogy a fémmunkához sem kell érteni a projekt kivitelezéséhez. Elég pár ragasztószalag, némi vastag szigetelőanyag, néhány vezeték, kézügyesség, és kész is az Impreza-űrhajó!

Az építő természetesen megmérte a fogyasztást is, és 13,7 százalékos csökkenést regisztrált. Az eredeti 6,6 l/100 km-es átlag 5,8 l/100 km-re csökkent, ami tényleg jó érték egy Subaru Imprezától, de azért akad olyan típus a piacon, ami kacsasfarok nélkül is képes erre.
Hogy miért csak ennyit sikerült spórolni? A videóban erre is választ kapunk. Az építő kis áramlásjelző madzagokat ragasztott a kacsafarokra, amelyek megmutatták, hogy az autó padlólemeze felől és oldalról kilépő levegő kaotikus módon hagyja el a felületet. Nem véletlen, hogy az igazán alacsony fogyasztásra optimalizált autók alja be van burkolva.
Emberünk tehát nem tekint kudarcként a 13,7 százalékra, inkább a lehetőséget látja, hol van még esély a fejlődésre.
