Történetünk főszereplőjének, a 42 éves Johnnak (akinek a neve csak fikció, ugyanis kerüli a nyilvánosságot) álomgarázsában két darab Lexus LFA is megtalálható, amelyből összesen 500 darab készült.

John a Fülöp-szigeteken él, hivatását tekintve pénzügyi termékekkel és részvényekkel kereskedik. Mint a legtöbb fiúgyermek, John is élt-halt az autókért, ám amikor eljött az idő, hogy megszerezze a jogosítványt, édesapja ráförmedt: az autóvezetés csak elterelné a figyelmét a tanulásról. Így előbb leérettségizett, és csak akkor tanult meg vezetni, amikor már biztosnak látszott, hogy megszerzi a diplomáját.

Az ember, aki egy autóról nevezte el kisfiát 1Amint végzett iskoláival, első dolga volt, hogy vegyen egy autót. Egy első generációs Lexus IS 200-assal kezdte, majd 2003-ban egy vadonatúj Lexus GX 470-re váltott.

“Akkoriban még nem volt Lexus-képviselet a Fülöp-szigeteken, ezért külföldről kellett behozatnom az autót. De hogyan is állhattam volna ellen az IS kerek hátsó lámpáinak? Olyan volt, mint egy igazi sportkocsi – és én mindig is egy sportkocsira vágytam ” – emlékszik vissza John.

Ekkor még szó sem volt arról, hogy gyűjteni fogja az autókat. Rendszerint két-három kocsi állt a garázsában, időnként eladott egyet, és vett helyette egy újat. Idővel kezdte kiismerni magát a piacon, és egyre többször tűnt fel neki, ha valaki, valahol áron alul próbált meg eladni egy autót. Innen már nem volt kiút: rohamos tempóban kezdett kialakulni egy gyűjteményszerű összeállítás.

“Kezdetben a Porsche 911 volt az egyik kedvenc, most tizenöt vagy tizenhat példány áll a garázsomban. Az összes széria képviselteti magát nálam. Bármennyire imádom is azonban őket, ma már nem ezek a szerelmeim, csupán puszta közlekedési eszközök” – árulja el John.

Az ember, aki egy autóról nevezte el kisfiát 3

Régi ügyfélként 2010 végén Johnt is meghívták arra a szűk körű ünnepségre, ahol a Lexus helyi képviselete bemutatta a vadonatúj LFA szupersportkocsit.

„Amikor a cég elnöke, Alfred Ty beült a kocsiba, és adott egy gázfröccsöt, azonnal tudtam, hogy akarom az autót. Volt azonban egy apró probléma: a hófehér LFA-t a Fülöp-szigetek központi Lexus-márkakereskedése saját magának, úgynevezett bemutatóautónak rendelte, és ezzel egyben ki is merítette az ország számára engedélyezett LFA-keretet – a Lexus, ha tudott volna, se adott volna el több autót a Fülöp-szigeteken.”

A rendkívül korlátozott darabszámok miatt az egész világon hajtóvadászat indult a fellelhető példányok után. John tudta, hogy azonnal lépnie kell. Végül egy közeli országban talált egy kereskedőt, aki hajlandó volt eladni neki egy autót.

Melyikre gondolt, kérdezte a kereskedő, az alapváltozatra vagy a Nürburgring Editionre? John fejében villámgyorsan pattogtak a számjegyek, majd kibökte: mindkettőre.

“Bár ekkor már nem gyártották a kocsit, még mindig listaáron kínálták azt, ezért úgy voltam vele, most vagy soha. Tudtam, hogy a Yamahával közösen épített motorok öntőformáit összetörték, miután elkészült az ötszázadik példány, tudtam, hogy ebből a motorból soha többé nem készül még egy – és szerelmese voltam ennek a motorhangnak.”

John nem hajlandó elárulni, pontosan mennyit fizetett a két autóért – azt mondja, nem ez a lényeg, hanem hogy most már sokkal többet érnek. Ez persze nem jelenti azt, hogy bebugyolálva óvná őket a széltől is: rendszeresen vezeti mindkét LFA-t. Az elmúlt közel tíz évben mindkettővel mintegy 11 ezer kilométert tett meg.

Az ember, aki egy autóról nevezte el kisfiát 4

Bár gyűjteményében ma is több Lexus található, a mindennapokban mégis egy Toyotával jár John – igaz, nem hétköznapival. A Hiace Super Grandia Elite ugyanis az ázsiai piac legfényűzőbb luxusbusza. A rengeteg krómmal, kéttónusú fényezéssel, hatalmas keréktárcsákkal feltűnővé tett modell motorosan mozgatható tolóajtaja mögött különálló fotelek várják az utasokat, steppelt bőrkárpitozással, motoros állítással, kényelmes karfákkal, fa asztalkákkal. A haladásról 174 lóerős, 2,8 literes dízelmotor gondoskodik – ugyanannak a blokknak egy komfortra hangolt, hatfokozatú automata váltóhoz csatlakozó változata, amely ma már a Toyota Hilux európai kivitelét is hajtja.

 

Aki pedig ezek után azt gondolná, John csupán hideg számításból vásárolta meg a Lexus LFA-kat, nagyon téved: azóta megszületett kisfiának úgy választott nevet, hogy annak kezdőbetűi az LFA-t adják ki. Ennél elhivatottabb rajongást pedig nehéz elképzelni…