Patikára restaurált 356-os Porschéból akad már bőséggel és az tagadhatatlan, hogy az eredeti állapotban fennmaradt vagy éppen tökéletesen felújított példányok lesznek a legértékesebb veteránok. Azonban vannak, akik kicsit másképp képzelik el a feltámasztást és ez így van jól. Ilyen az Emory Motorsports is, akik valami egészen szédületesen szép formában gondolták újra az 1959-es 356 A kupét.

Pont úgy néz ki, mintha valami korabeli hegyezett változat volna a tökéletes tipográfiájú Special felirattal a sárvédőkön és a minimalista, fényezett lökhárítókkal. Az olyan részletek teszik még egy kicsit menőbbé, mint a kikönnyített kilincs, a lyuggatott tanksapka vagy az oldalán figyelő bordázott panelek. Az egyedileg gyártott könnyűfém felnik mögött négydugattyús féknyergek vannak, de a tárcsafékeket dobféket imitáló darabbal rejtették el, hogy korhű látvány legyen.

Korhű tuningnak néz ki, de ennél több van a kék 356-os Porsche mögött 2

Mindkét oldalon felnyitható panelek vannak, amiken keresztül az olajhűtőhöz és a távolabb fekvő olajszűrőhöz lehet hozzáférni. Ezek egyébként a Porsche 60-as évekbeli alumíniumkarosszériás RS-60-asára utalnak. A 356-os hátuljában a Porsche 964 3,6 literes blokkjából készített Emory-Rothsport Outlaw-4 motor van. Ez négyhengeres, léghűtéses és 2,6 literes lökettérfogatú boxer, befecskendezős, Motec vezérlős és hengerenkénti pillangószelepes. 260 lóerőt tud, ami bőven elég a kevesebb mint 1 tonnás 356-hoz.

Korhű tuningnak néz ki, de ennél több van a kék 356-os Porsche mögött 3

Barna bőrkárpit és durva szövésű szőnyegezés borítja a belteret, amihez a Speedster műszerfalát használták és egzotikus afrikai padauk fából készült a váltógomb. A régies stílusú kagylóülések mögött kicsavarozható bukócső van, a vezető pedig fa kormányt markolhat. Az ablakok az eredetitől eltérően keret nélküliek. Ha valamiért érdemes merészen hozzányúlni egy veteránhoz, akkor az ez.

Korhű tuningnak néz ki, de ennél több van a kék 356-os Porsche mögött 4

Forrás: Emory Motorsports