Gyönyörűen csillogó, piros Porsche 356 kabriót engednek le a trélerről a mosonmagyaróvári gyárépület előtt. Tényleg nyálcsorgatva lehet csak nézni, ahogyan a Vehicle Experts szétszerelő műhelyéig zakatol a négyhengeres boxer. Ottó – aki nem csak társtulajdonos, hanem típusismereti lexikon is – felvilágosít, hogy bármennyire mennyeinek tűnik a rongytetős 356-os, azért alaposan szét kell majd szedni, hogy a lemezek alatt minden a helyére kerüljön.

Mert itt bizonyos esetekben akár 70 éves autóról lehet szó, amin óhatatlanul nyomot hagyott az idő. Nincs olyan 356-os, amin ne lehetne egy kicsit igazítani, hogy szimmetrikus legyen. Vannak könnyebb és nehezebb esetek, de mindben közös a farmotor és a léghűtés. Néha becsúszik még tíz év után is egy régi Transporter vagy egy csodás Jaguar E-Type, de nem véletlenül 911-esek sorakoznak itt.

Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 1
Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 2

Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék

Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék

Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 8
Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 9
Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 10
Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 11
Ebben a magyar műhelyben születnek újjá az öreg Porschék 12
Fotó megosztása:

Élvezeti cikk és komoly befektetés is lehet a veterán Porsche, ezért nem lehet csak úgy nekiállni feltámasztani egy pajtában talált 911-est. A folyamat hosszú és elképesztő mennyiségű apró infómorzsa kell ahhoz, hogy tökéletes legyen. Itt nem mindegy, melyik csavar kadmiumozott, ahogy az sem, hogy melyik elem színre fújt és melyik matt fekete.

Amikor már nem csak évjáratokról, hanem hónapokról is szó esik, ott egyértelmű, milyen mélységekben kell elmerülni a Porsche-tudományban. A Vehicle Expertsnél nem kérdés, hogy az eredmény mesés lesz. Nézd, így támad fel egy öreg Porsche!