1952-ben indult a Ferrari 250-es sorozatának története, amikor a 250 S Berlinetta prototípussal rajtoltak a legendás Mille Miglia futamon. Nem volt könnyű felvenni a versenyt a Mercedes-Benz W194-essel, amivel olyan pilóták versenyeztek, mint Rudolf Caracciola vagy Hermann Lang. A hegyi szakaszok kanyarjaiban viszont jól teljesített a Ferrari, így be is húzták a győzelmet.

Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 1
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 2

Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE

Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE

Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 14
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 15
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 16
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 17
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 18
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 19
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 20
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 21
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 22
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 23
Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 24
Fotó megosztása:

10 évvel később aztán megjelent – a jelenleg a világ legdrágább autójaként számontartott – 250 GTO, de az ilyen versenyautók inkább vitték a pénzt, ezért a 250-es alapjaira utcai autókat is épített a Ferrari. 2,4 és 2,6 méteres tengelytávú alvázakra aztán nyitható tetős, kétüléses kupé és igazi GT-k is születtek. Korábban négyüléses modell csak nagyon kis példányszámban készült és ezen változtatniuk kellett.

1959-ben készült el a prototípus és 1963-ig gyártották a Ferrari 250 GTE-t, amiből majdnem 1000 darab kelt el. 11 500 dolláros indulóáron kínálták akkoriban a 2+2 üléses túrakupét és vitték is. Ez aztán nagyban hozzájárult a Ferrari pénzügyi jólétéhez az 1960-as évek elejére.

Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 25

2,6 méteres tengelytávú alvázra (LWB) készült a GTE, de a 240 lovas, 3 literes Colombo V12-est előrébb kellett tolni az orrában, hogy biztosan maradjon elég hely az utastérnek. Így sem vált belőle limuzin, a hátsó két helyet továbbra is inkább gyerekeknek javasolták.

Leeresztett gumik vannak a kicsit rozsdás Borrani kerekeken és az ezüst karosszériát vastag porréteg borítja azon az 1961-es 250 GTE-n, amit egy kaliforniai garázsban találtak. A világos kék metál karosszéria és a fekete-piros bőrbelső is az eredeti, akárcsak a három Weber karburátoros motor. Ebben az állapotában 265 ezer dollárért, tehát valamivel 80 millió forint felett hirdetik.

Hosszú évek után került elő egy Ferrari 250 GTE 26