1974 májusában jelent meg a Volkswagen legújabb kompakt autója, melyet a Bogár utódjának szántak. Már az ’50-es évektől gondolkoztak azon, hogy mire cseréljék le a Bogarat, végül több prototípus és rengeteg tesztelés után a keresztmotoros, elsőkerék-hajtású autó lett a befutó. Ez a Golf, aminek formáját Giorgetto Giugiaro tervezte és már a nyolcadik generációjánál tart. Két évvel megjelenése után már sportos, GTI változatot is piacra dobtak.

Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 1
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 2

Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb

Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb

Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 15
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 16
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 17
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 18
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 19
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 20
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 21
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 22
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 23
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 24
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 25
Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 26
Fotó megosztása:

Valódi globális modell a Volkswagen Golf, így már az első generáció is eljutott Amerikába. Igaz, akkor még Rabbit néven árulták és a helyi előírásoknak megfelelően más – szögletes – fényszórókat és ütközéselnyelő lökhárítókat kapott. Ezek a GTI-k már egyre inkább kultautók, így ez a Rabbit is, amit a piros csíkokkal díszített kék plüss belső mellett a korhű tuning is izgalmassá tesz.

Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 27

47 ezer kilométerrel még csak nem is mondható elhasznált példánynak a Rabbit. Koni gátlók és rugók kerültek alá, a kipufogó a Techtonics Tuningtól származik. Kamei váltógomb és hátsó spoilert is beszereztek hozzá. Az 1,8-as motor sem maradt érintetlen. Eredetileg 110 lóerőt és 110 Nm-t tudott, de ebben már új vezérműtengely van és egy korhű Autotech Magnacharger kompresszor.

Korhű tuninggal még az amerikai Golf GTI is kívánatosabb 28