1933-ban született egy hamburgi tejgyáros fiaként Karl Lagerfeld, aki ennél fogva jómódban nevelkedett. Húszévesen költözött anyukájával Párizsba, két évvel később saját tervezésű, női kabátjával nyerte el a Nemzetközi Gyapjútanács díját. Innen indult meg tervezői karrierje, ám a nemzetközi siker egészen 1972-ig váratott magára. Ekkor aszimmetrikus szabású, fekete-fehér kollekciója aratott hatalmas sikert. Ezt követően már a Chanelnek dolgozott a német tervező, de a H&M-ben is megvásárolhatóak voltak munkái. 2019 februárjában, 85 évesen halt meg Párizsban.

14 fotó

Azt viszont kevesen tudják róla, hogy az autóiparral is volt kapcsolata időről időre. 1992 tavaszán mutatták be a Genfi Autószalonon azt az E32-es kódjelű 7-as BMW-t, melyet az Individual, tehát az egyedi igényeket kielégítő részleggel együtt tervezett Lagerfeld. Nem hagyott érintetlenül semmit és ez már az autó fényezésén is látható. A fekete és ezüst árnyalatokat vékony díszcsík választja el egymástól, a felnik az M5-ösről származó aerodinamikus, fék hűtését segítő darabok. Az autó persze a 750iL jelzésű csúcsváltozat, 5 literes, V12-es motorral, melynek 300 lóereje repítette a 7-est.

Steppelt bőr és olyan kiváló anyagok uralkodnak a beltérben, mint a különleges Walknappa és a Nubuk, valamint E. Goyard Ainé finom szövetei. Ezt az autót nem csak megtervezte, de használta is a divattervező. Sofőrrel ugyan, de elöl utazott a limuzinban. A beltérben kialakított helyet fax készüléknek, zsebkendőtartónak és a fényképezőgépének is.

Két egyedi BMW-t is tervezett Karl Lagerfeld 6

Karl Lagerfeld második Individual 7-ese már jóval kiforrottabb stílusú lett. 2000-es évre már lassan tizedik esztendeje működött a BMW Individual részlege, ami ma is az M GmbH-hoz tartozik, azonban ekkor még nem volt annyira elterjedt a személyre szabott autó, ezért a bajorok másodjára is Lagerfeldhez fordultak egy kis stílusért és persze népszerűségért. Ehhez szintén az akkori zászlóshajót választották, annak is egy különleges, hosszítottnál is hosszabb verzióját, az L7-est.

Két egyedi BMW-t is tervezett Karl Lagerfeld 7

Elnöki limuzin ez egészen különlegesen elkészítve, hiszen a szokványossal szemben a karosszéria aranybarna és bordós árnyalatú, színátmenetes fényezést kapott, ami azóta is szokatlan a szemnek. Ehhez igazodik a nyeregbarna bőrrel és alcantarával borított utastér is, amihez a legdrágább fákból készítettek intarziás díszbetéteket.

Exkluzívabb aligha lehetett volna az autó. Ebből már nem hiányozhatott a vezetőt az utasoktól elválasztó üvegfal, melyet elektromos függönnyel takarhatnak el a hátul ülők, akiknek a szokásos kis asztal, pezsgőhűtő és kispárnák mellé telefon, televízió és videó lejátszó, valamint fax készülék is jutott. Ez jól tükrözi a kort is.

Két egyedi BMW-t is tervezett Karl Lagerfeld 8

Mindössze 899 példányban gyártották az 5,4 méteres L7-est, melyben a 750-es 5,4 literes V12-es motorja dolgozott kellemes 320 körüli lóerős teljesítménnyel és tekintélyes 490 Nm csúcsnyomatékkal. Ezzel utazott a jellemzően sötét napszemüveget és fehér inget hordó Karl Lagerfeld.