Egyre nagyobb teret nyernek maguknak a villanyautók, sok eddig sosem látott cég kezdett fejlesztésekbe, teljesen új irányt vett az autóipar egy része, de még mindig nehéz elhinni, hogy ez lesz a jövő. Egyesek szerint múló hóbort, mások azt mondják, hogy más irány elképzelhetetlen. Van azonban 5 igazán egyszerű tény, ami megnehezíti az elektromos autókkal történő barátkozást, ha autóbolond vagy.

Kis választék. Mivel az elektromos autókat csak az utóbbi években kezdték el fejleszteni és egy komplett autó megalkotása az utolsó picike csavarig, a teszteléssel hosszú éveket vesz igénybe, ezért a gyártók java még csupán a folyamat közepén tartanak. Ebből fakadóan viszont a kínálat is elég szegényes, olykor úgy érezzük, hogy egy kezünkön is meg tudnánk számolni, hány villanyautó kapható a világban.

Hatótáv. A legtöbben nem vagyunk fogyasztási rekorderek, de a személyautóknál elérhető 600-1000 kilométeres hatótávok az elektromos autók számára egyelőre elérhetetlen. Csupán olyan modellek képesek a közelébe jutni, mint a Tesla Model S vagy a frissen fejlesztett Opel Ampera-e, de ezek esetében is csupán optimista katalógusadatokról beszélhetünk.

Töltési idő. Lemerül, aztán órákig várhatsz arra, hogy folytathasd az utadat. Nem megy USB-re kötött zsebteleppel vagy hasonló trükkökkel, egyszerűen ki kell várni, amíg teleszívja magát elektronnal a jószág. Hozzá kell tenni, hogy a gyártók is felismerték ezt a problémát, ezért vezetéknélküli töltős utakat és parkolókat fejlesztenek meg cserélhető akksikat gőzerővel. A tankolás sebességével viszont csak kevés megoldás veheti fel a versenyt.

Hang. Az autóbolondok viszonylag nagy százaléka imádja a motorhangot, a YouTube előzmények között temérdek V8 hangorgia és hasonló videók lapulnak. A csodálatos szimfóniát, amit csakis az elégetett üzemanyag képes csinálni az alkatrészek összehangolt munkájával. Ezt mind nem tudja a villanyautó. Csak bekapcsolod és mész, szinte hangtalanul.

Magas ár. Temérdek fejlesztés árát kell behozniuk a gyártóknak, az új technológia pedig még a beszállítói oldalról sem olcsó mulatság, ezért a villanyautók árcédulája is bátor. Hiába az ingyenes töltés és a kedvező parkolás meg a menő zöldrendszám, az árkülönbözetet nehezen dolgozzák le az elektromos autók.