1969-es létesítésével a ma Dongfengként ismert járműgyártó a második legrégibb gépjárműgyár Kínában, amit a cég jogelődjének neve, a Second Automobile Manufacturing Plant is hangsúlyoz. Az első a frappánsan FAW-nek nevezett First Automobile Works, amely 1956 óta termel.

A magyarországi megtelepedéssel kísérletező márka az eredetileg Rich 6, azaz gazdag hatos elnevezésű pick-upot a szerencsésebbnek tűnő DF 6 típusnéven kínálja. A 4×4-es terepjáró kisteherautót nyolcfokozatú, automatikus váltóval teszteltük.

Külső

Kívülről legalább annyira elüt a Dongfeng DF 6 a műszaki alapjait adó Nissan Navarától, mint a Suzuki Equator, egy másik testvérmodell. Krómfénnyel alaposan kirúzsozott hűtőmaszkja egyedi, közepén a méretes logó azt az öntudatot tükrözi, ami természetes is Kína egyik legnagyobb autógyártójától.

Az emblémában nem lángok táncolnak, a szimbolika elvileg repkedő verebeket idéz és arra utal, hogy a vállalat járművei szerteszét nyargalnak Kínába és az ország határain túl. Mennyivel egyszerűbb egy vágtató vadló a Ford Mustang orrán.

Nem olyan hatalmas a Dongfeng pick-upja, mint a modernebb konkurensek, ami inkább előny a mindennapokban. A tengelytáv 3150 mm, hossza 5310, szélessége 1850, magassága 1810 mm. Az Isuzu D-Max majdnem négy centivel magasabb, az Amarok 8,4 centivel nyúlik feljebb.

Elismerést érdemel a karosszéria merevsége. Méretes buckára felállva is könnyen, kis erővel csukható maradt a platóajtó, szépen nyílt és záródott. A plató nem kicsi, csak valamivel kisebb a ma megszokottnál. Hosszúsága, illetve mélysége 1510, szélessége 1562, magassága 475 milliméter.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 115

Hossza 5310, szélessége 1850, magassága 1810 mm, a tengelytáv 3150 mm

Aki nem pick-upok adattábláival kel és fekszik, talán nehezen tudja ezt hová tenni, de segítünk három konkurens raktérméretével. Az Isuzu D-Maxban a rakfelület hossza 1571, magassága 490 mm. A platóbélés nélküli Rangerben a rakfelület hossza 1613, szélessége 1560, magassága 541 mm. A Ssangyong Grand Musso számai: 1610x1570x570 mm.

Belső tér

Belül közelebb van a hangulat a régi Nissan Navarához, mint kívül. A kapcsolók és a kezelőszervek ismerősek az idén 20 éve bemutatott pick-upból, amivel semmi baj nincs. Sajnos a kormányállítás csak fel-le működik, tengelyirányban nem módosítható a volán pozíciója. A kormányon kényelmesen nagy méretű gombok vannak a rádió és a telefon kezelésére. Az öv magassága állítható elöl, ez évek óta nagyon sok új autóból kimarad.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 116

Alapjaiban régi autóként nem igényel fejtörést, hogy mi hogyan működik benne. Az érintőképernyő itt 9 colos

Üdítően könnyen leolvashatók a műszerek és az is tetszett az archaikus pick-upban, hogy legtöbb kezelőszerve, kapcsolója, miegyebe fejtörés nélkül használható, kerüli a bornírt megoldásokat.

Valamiért nem sikerült a tesztautóban se magyarítani, se az európai piachoz igazítani a fedélzeti rendszert. Az egyes menüfunkciókkal ismerkedve számunkra egyáltalán nem értelmezhető kínai karakterek jelennek meg a kézi váltós modellben 7,0, itt 9,0 hüvelykes képátlójú érintőképernyőn.

Félkész hatást kelt az is, hogy a rádióadók frekvenciáját kiírja ugyan az autó, de a rádióadó nevének megjelenítésére nem hajlandó. Kellemetlen, hogy a nettó 11,9 millió forintos autóban nincs ülésfűtés, a műbőrkárpitból a téli hideg átüti a kültakaródat.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 117

Nem írja ki a rádióadók nevét, cserébe vannak nehezen értelmezhető kínai segédprogramok

Igen nagy gond, hogy a Bluetooth-kihangosítás működik ugyan, de a telefon névjegyzékében a kontaktok utáni keresés esélytelen az erre szolgáló felületen, amit sokszor csak a maroktelefon-készülék nyomkodásával lehet áthidalni, ami szabálytalan.

Vannak érdekes menüpontok, az autó mutatja a 12 voltos akkumulátor töltöttségét, hőmérsékletét és a feszültségét is. A hideg hűtőfolyadék kis kék visszajelzője a japán kisautókat idéző piktogram csupán, egy turbódízel haszonjármű, amely áfa nélkül 11,9 millióról indul, megérdemelne egy rendes vízhőfokmutatót, de a motorolaj-hőmérséklet visszajelzése sem túlzó kívánság.

Jót tenne a műszerfal tetején még egy rakodóhely, de amit kell, azt kényelmesen el lehet helyezni az első utasok között, a kesztyűtartóban és az ajtókban. A hátsó üléspad alatt is van némi rejtekhely. Elöl urasan terpeszkedhetünk, hátul az alacsony üléspadon kényelmetlen utazni, hiába van elegendő lábhely és fejtér.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 118

Tárolóhelyek vannak a hátsó üléspad alatt

A légkondicionáló csak egyzónás, amivel én kiválóan együtt tudnék élni, de ez azért ciki ebben az árkategóriában. Aki már 20 éve is olvasta (vagy írta) a Vezesst, emlékezhet rá, hogy a városi kisautók között akkor jelent meg az elöl oldalanként beállítható hőmérsékletű klímaberendezés a FIAT Panda második generációjával.

Technika

Felépítésében a tesztelt Dongfeng DF 6 a Nissan Navara D40 kódjelű, második generációjával rokon. Alapja egy tisztességesen méretezett létraalváz, összkerékhajtása kapcsolható, tehát középső differenciálmű híján csak laza talajon használható, ahol nem feszül be a hajtáslánc és nem a gumik radírozása egyenlíti ki a fordulatszám-különbséget az első és a hátsó tengely között.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 119

Nissan YS23 a 163 lóerős, 380 Nm-es dízelmotor kódjele, ami bizalmat kelt

2298 köbcentis a Nissan YS23 kódjelű, közös nyomócsöves befecskendezésű, soros négyhengeres dízelmotor. A turbófeltöltéssel 120 kW vagy 163 lóerő a csúcsteljesítmény 3500-as fordulatszámon, a nyomatékmaximum 380 Nm. Az autó kézi és automatikus sebességváltóval is 170 km/órás végsebességre képes, gyorsulási adatot nem közölt a gyártó.

15 kg van a kézi váltós és az automatikus sebességváltó verzió önsúlya között, előbbi 1945, utóbbi 1960 kilós.

A teherbírás 815 kg, nem éri el az egy tonna körüli értékeket a konkurenseknél, de sokaknak bőven elég lehet. Vontatásra öntudatosan jelentkezhet a tesztelt Dongfeng DF 6, a vontatható tömeg felső hatra fékezett utánfutóval 3500 kg. Ennél többet nem tudnak a konkurensek sem.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 120

815 kg a teherbírás, a raktér méretei: 1510x1562x475 milliméter

Elmarad a konkurensektől a csupán 45 centis gázlómélység. A terepszög elöl 31, hátul 26 fok, a hasmagasság 207 mm és adott a motor alsó védőlemeze. A futómű a pick-upokban megszokott konstrukciót követi, elöl csavarrugós és független, hátul merev tengelyes laprugóköteggel.

Vezetés

15 418 km elég volt, hogy megkopjon az indítógombon a stop-start felirat, ami nem műszaki kérdés és egy részlet csupán, mégsem betonozza be az autó tartósságába vetett hitünket. Hidegen meglehetősen csendes a motor, a D-Max négyhengerese sokkal erősebben kerregett.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 121

Hátul a merev tengely sokáig követi a talajt, jó a hátsó tengely artikulációs képessége

Régóta nem ültem olyan új autóban, amelyik semmilyen vezetőtámogató rendszerrel nem terheli az idegpályáimat. Itt nem kell kikapcsolni sávközéphez igazító, sávelhagyást érzékelő vagy a sebeségtúllépés miatt zajongó asszisztenst. Üdítő, hogy csak beleülsz és mehetsz békében.

Van hangulata a régi-új pick-upnak, bár terheletlenül ugyanúgy ráz, mint a többi terepjáró platós kisteherautó. Békés és magabiztos jószág, szerettem vele járni, főleg országúton érezte magát otthon, ahol az erőtartalékok elegendőek egy-egy fürge előzésre, a tempó még nem hozza ki a futómű korlátait és a fogyasztás is 8,8 liter körül marad 100 km-en.

Hosszra a DF 6 is jókora, szélessége viszont jóval csekélyebb az egyre terebélyesebb konkurenseknél. A nemrég tesztelt D-Max csak 2 centivel szélesebb, de az Amarok 6,7, a Grand Musso kereken 10, a Wildtrak kivitelű ford Ranger 12,7 centivel több helyet foglal el széltében. Ez pont az a különbség, amitől kellemetlenül szűkek lesznek a sávok és a parkolóhelyek.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 122

Szélessége csekélyebb az egyre terebélyesebb konkurenseknél. Ez pont az a különbség, amitől a többi pick-upban kellemetlenül szűkek lesznek a sávok és a parkolóhelyek

Ha a Dongfeng DF 6 raktere elegendő, akkor a kevésbé terebélyes karosszéria előny lehet terepen és a mindennapokban aszfalton járva is. Egyszerűbb közlekedni és parkolni az európai személyautó-dimenzión kevésbé túllógó pick-uppal.

Furcsa, hogy a korábban tesztelt Dongfeng Seres 3 villanyautóhoz hasonlóan itt sem sikerült eltalálni a billenőpontot a gázadás és a gázelvétel között. Az autó nemigen tud tartott gázon, egyenletesen haladni, mert a gázt visszaengedve hirtelen motorfékezni kezd, aztán a korrigáló gázra újra meglódul és ez így megy oda-vissza.

Nem esik jó fogás a mai autókhoz képest keskeny karimájú kormánykeréken. Nagyon bizonytalan a Dongfeng DF6 pick-up irányíthatósága a középállás körül. Egyesen haladásból a volánt kimozdítva kásás hatást kelt a kormányzás, mindig csak nagyjából tudni, hogy mi történik a kerekekkel.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 123

Nem zabál sokat, életrevaló motorja beéri 9-10 literrel 100-on

Ezzel szemben a motor jó erőben van és a rövid fokozatok is támogatják a haladást, akár terhelten is, üresen pláne. De nem szabad túlságosan belefeledkezni a száguldásba, mert a fékpedál adagolhatóság bizonytalan.

Eco, Snow és Sport üzemmódot kínál a nyolcgangos, feltűnésmentesen működő automatika. Meglehetős szabadságot ad a kézi váltásban, örültem neki, hogy ha motorfékezéshez visszakapcsolnék, akkor nem sípolásokkal súlyosbított letiltással válaszol az autó. De a váltószoftver is segít a motorfék kihasználásában hegyről lefelé, viszont hajlamos értelmetlenül sokáig tartani az egyest, feleslegesen pörgetve a motort.

Percenként 2100 a fordulatszám nyolcadikban 130-nál. A még épp szabályos sebességnél barátságosan csendes a belső tér, legalábbis ahhoz az erősen rusztikus Isuzu D-Maxhoz képest, amelyből ide átültem.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 124

Hiába a bőrhatású kárpit, kényelmetlenek a hátsó ülések

Leszámítva a kiadós hátsó túlnyúlást és a hosszú tengelytávból fakadó gondokat a fordulékonysággal és az autó közepének felakadásával, ami az összes pickup közös terhe, a Dongfeng DF 6 tisztességes terepadottságokkal bír, persze nem az utcai gumikkal.

Az első kerekek hajtásán kívül a kategóriában megszokott opciókat kínálja, tehát van terepáttétele meredek emelkedők legyőzéséhez és hajmeresztő lejtők lábfék nélküli, motorfékes leküzdéséhez. Középre itt nem kell zár, nincs kiegyenlítőmű, a szériafelszerelésként adott hátsó differenciálzár örömteli, mert kimenthet pár szorult helyzetből.

Költségek

Dicséretesen kerek számot látni az árlistán, a bruttó 15 113 000 forintos összeg nettóban 11 900 000 Ft. Csakhogy ez az ár messze nem vonzó.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 125

Gyenge forinttal nem jön ki jó ár Magyarországra. A DF 6 túl drága a konkurensekhez képest

Egy korábbi technikára épülő, ismeretlen értéktartású, szűk márkaszerviz-hálózatú, a konkurensekhez képest bizonytalan garanciális hátterű pickup akkor lenne vonzó, ha lényegesen kevesebbe kerülne a vetélytársaknál.

Nettó listaáron a duplakabinos modellek
Dongfeng DF 6 4WD AT MID (163 LE)  11 900 000
Ford Ranger 2,0 EcoBlue XLT A6 (170 LE) 14 505 000
Isuzu D-Max 1,9 L Plus (163 LE)A4 2.0 TDI Sport S-tronic (150LE) 11 349 000
Ssangyong Grand Musso 2,2e-XDI 4WD Style (202 LE) 10 399 000

A hátul merev tengelyes és laprugós, konstrukciójában a kínai DF 6-nak megfelelő Grand Musso a Ssangyongnál nettó 10,4 millióról indul és sokkal erősebb a motorja. Az Isuzu D-Maxból a könnyűfém felnis L Plus verziót választva kevesebbet fizetünk egy jól bejáratott, munkaautóként nimbusszal bíró pickupért, mint a Magyarországon még semmit sem bizonyító régi Navara-rokonért.

Drága kínai autóval nehéz betörni Magyarországra 126

Bizonytalan értéktartása és magas ára miatt aligha írja újra a szegmens erővonalait a Dongfeng DF 6. A Dongfeng keleti szelet jelent

Értékelés

Szórakoztató dolog és érdekes tapasztalt 2024-ben visszaülni egy eredetileg 2004-ben bemutatott autó leszármazottjába. A Dongfeng DF 6-nek is meg vannak a bajai, de ezzel nem volna gond, ha arányosan kevesebbe kerülne, mint a modernebb, fejlettebb konkurensek. Ára azonban nem tükrözi azt a különbséget, amennyivel teherbírásban, viselkedésben és korszerűségben a konkurensek mögé szorul.

Mellette – Ellene
 
  • Egyszerűen használható kezelőszervek
  • Viszonylag halk motor
  • Több konkurensénél kisebb helyigény
  • Jó gyorsulás
  • 3500 kg-os vontatási kapacitás
 
  • Magas indulóár
  • Elavult technika
  • Kínai írásjeleket produkáló menü
  • Pontatlan irányíthatóság
  • Bizonytalan értéktartás
Hogy tetszik a Dongfeng DF 6?
átlag
4.05
szavazat
320
Hogy tetszik a Dongfeng DF 6?