Japán márka nagyon régen vezetett be új dízelmotort, annak pedig idejét sem tudjuk, mikor volt egy új japán dízel soros hathengeres. A Mazda azonban erről is mást gondol, mint más márkák.

Nemrég vezettük a Mazda CX-60-ból a 48 voltos hibridrendszerrel megtámogatott, sorhatos dízelgeneráció mindkét tagját. A hosszú távokat autózóknál az új dízelek erősen hozzájárulhatnak életminőségük javulásához és a környezetszennyezés visszafogásához.

Reménysugár a dízellel autózóknak 1

Túlzás lenne azt állítani, hogy a Mazda CX-60 az új king of diesel, de a legjobbkor hívja fel a figyelmet a kedvező hatásfokú, alacsony fogyasztású öngyulladásos motor lehetőségeire a szén-dioxid-kibocsájtás mérséklésében.

Csak a sötétzöld szemellenzőt viselők hiszik el, hogy az elektromos hajtás 500-700 kilós akkucsomagokkal, de 250-350 kilométeres tényleges hatótávval jó megoldás ebben az autókategóriában, és 2,4-2,7 tonnás masztodonokkal tenni lehet a klímakatasztrófa ellen.

Külső

Jól fejlett SUV a Mazda CX-60. 4745 mm-es hossza, 1890 mm-es szélessége, 1680-1682 milliméteres magassága kell is ahhoz, hogy magabiztos kiállása legyen és gazdája úgy parkolhassa le Lexus NX-ek, XC 60-as Volvók, X3-as BMW-k, GLC Mercedes-ek vagy épp RAV4-es Toyoták közé, hogy az autónak tekintélye legyen.

Reménysugár a dízellel autózóknak 83

Jól fejlett SUV a Mazda CX-60. Hossza 4745 mm, szélessége 1890 mm, magassága 1680 milliméter

Ebben segít a markáns orr a hatszögletű hűtőmaszkkal, a hatalmas emblémával, a szigorú fényszórókkal. Ha feltűnik a tükörben, talán a belső sávot 104 tempomattal uraló autósoknak is eszébe jut a jobbra tartási kötelezettség. Mégsem lett agresszív, tesztoszteronból hasított aszfaltterepjáró.

Oldalról a 2870 mm-es tengelytáv jó arányokat ad neki, a hosszmotoros felépítést a mögötte hosszirányban álló váltóval azonnal látni az első ajtók és a kerekek közötti nagy távolságból. A sárvédőkön Inline 6 felirat hirdeti a nemes hathengerest.

Kár egy ennyire igényes technikájú, hathengeres autót kamu kipufogóvégekkel cicomázni. Mindkét oldalon két-két végcsőimitátor kelti az illúziót, a két valódi kipufogóvég a jobb oldalon van a lökhárító takarásában.

Reménysugár a dízellel autózóknak 84

Négy imitált és két valódi kipufogóvége van. Kár illúziót kelteni

Nem rokonszenves a legjobb színeket emelt felárhoz kötni, márpedig a CX-60 ródiumfehérben (és gépszürkében) 340 000 forinttal, a Mazdák lélekemelő vörösében, Soul Red fényezéssel kereken 400 ezer forinttal többe kerül, mint az egyetlen alapszínben, sarkvidéki fehérben. A többi metálszín felára 270 000 Ft.

Hová lett a 17-es sor?

Keresgéltem a helyemet egy ideig a hazaúton, mert a 16-os sor után nem az következett, amire számítottam, hanem a 18-as. Ha egy gép sokszor repül olasz repterekre, kimaradhat a 17-es sor, mert a XVII karaktereiből összerakható a VIXI szó. Jelentése „éltem”, tehát a halált idéző sorszám a babonás utasoknak pszichés nehézséget jelenthet.

Reménysugár a dízellel autózóknak 85

Itáliai babonaság miatt nincs 17-es sor több repülőgépen

Miattuk egyszerűbb kihagyni a számozásból a 14-es sort is, mert a kínai nyelvben a számot kiejtve állítólag kihallható belőle, hogy az érintett el fog hunyni. A 13-as sor rendszeresen kimarad, helyesebben dehogy marad ki. Ha 12 után 14 következik a számozásban, az már elegendő a 13-ik széksorban ülő érintetteknek az önbecsapáshoz. Áldja mindenki a szerencséjét, akit nem terhel a babonaság.

Belső tér

Hosszához képest az autó térkínálata közepes, mert a hajtáslánc sok helyet elfoglal, de ekkora alapterületen kissé pazarló térkihasználással is bőven jut elég hely az utasoknak elöl és hátul. Meg a csomagtérben is, amely 570-ről 1726 literesre bővíthető.

Hátulra nagyon könnyű beülni, mert majdnem derékszögig nyílnak az ajtók. Mivel a CX-60 ötszemélyes és nincs hozzá csomagtéri pótülés, idén év végére várható a nagyobb karosszériájú CX-80 harmadik üléssorral, 5+2 üléssel. Ezzel az európai kínálat is leköveti az észak-amerikait, ahol a szélesebb karosszéria miatt CX-70-nek és CX-90-nek nevezett modellpáros adja ugyanezt a felállást.

Reménysugár a dízellel autózóknak 86

Majdnem derékszögben nyílik az ajtó, a térkínálat rendben van

Minőségérzetben és a felhasznált anyagokban a Japánban gyártott autó a volumenmárkáknál feljebb is kacsinthat, főleg a világos belső terű, valódi juharfabetétes Takumi verzió elegáns és nagystílű. A remek használhatóság közös a sötét belső tónusokat használó Homura kivitellel.

A valódi gombokkal és billenőkapcsolókkal, a központi forgótárcsa nyomkodásával könnyű előidézni, azt, amit szeretnénk és kiiktatni azt, aminek az aktuális beállítása idegesítő. A Mazdák ebben eddig is jók voltak, de a CX-60-ban a márka ellen tudott állni a kísértésnek, hogy jelenlegi európai csúcsmodellját agyonbonyolítsa és túlérzékeny érintőgombok, nehezen használható menük használatára kárhoztassa ügyfeleit.

Akik már most is sokan vannak, mert a CX-60 Európában és itthon is erősen nyitott. 2022-ben összesen 142 CX-60 kapott magyar rendszámot, míg a tavaly megrendelt, de idén forgalomba helyezendő autók nagy mennyisége miatt ez a szám 2023-ban 432 lehet.

Reménysugár a dízellel autózóknak 87

Elegáns és nagystílű a a világos belső terű, valódi juharfabetétes Takumi verzió

Mivel a tavalyi megrendelések zöme idén érkezik meg és áll forgalomba, a tavalyi 1335 után akár 2670 Mazda szerepelhet a 2023-as hazai forgalomba helyezési statisztikában. Ez azonban nem jelenti azt, hogy idén megduplázódnának az értékesítések, a kiszállítások időzítése miatt alakul így – tisztázta a helyzetet a bemutatón Együd Tibor, a Mazda-importőr ügyvezető igazgatója.

Technika

Új fejlesztésű padlólemezre épülnek a nagy Mazdák, a hátsó- vagy összkerékhajtású autók között sajnos nem várható sportlimuzin, csak aszfaltterepjárók vannak-lesznek. A hosszában álló motor előnye, hogy mögötte van tér teljes hibriddé fejleszteni a hajtást a villanymotor egyszerű elhelyezésével.

Reménysugár a dízellel autózóknak 88

Nem mókoltak a hangjával, szépen szól az orrot jól kitöltő sorhatos dízelmotor

Magyarországon nem sok vizet zavarhat majd a változó szelepvezérlésű szívómotorként érkező sorhatos benzines, annál érdekesebb a szintén új fejlesztésű és sorhatos dízelmotor. A 3283 köbcentis motor két teljesítményszinttel jön Európába. Hardveroldaról egyformának tekinthetők, változó lapátgeometriájú, egyetlen turbófeltöltőjük is azonos.

A Mazda kutatásaiból az derült ki, hogy nem érdemes túlságosan visszavenni a hengerűrtartalmat és erős feltöltéssel pótolni a köbcentiket, így a 200 lóerős már 3600-as fordulatszámon, a 254 lóerős 3750-en eléri csúcsteljesítményét. A nyomatékmaximumok 450 illetve 550 Nm.

DCPCI avagy Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition az a kifejezés, amit a Mazda bedobott a menetpróbán.

Reménysugár a dízellel autózóknak 89

200 lóerővel 8,4 mp a gyorsulás 0-ról 100 km/órára, a végsebesség 212 km/óra. A 254 lóerős adatai: 8,4 mp, 219 km/ó

Talán az elosztásvezérelt szegény keverékes öngyulladás visszaad valamit belőle. A megoldás egyik eleme a több adagban, ezredmásodperces pontossággal befecskendezett gázolaj és a tojásformájú dugattyútetővel kettéosztott gázolaj-levegő keverék.

A fejlesztők fontos célja volt, hogy a motor sokat menjen szegénykeverékes üzemben. Ehhez kell egy terület a hengerben, ahol a viszonylag dúsabb gázolaj-levegő keverékkel az égés beindul és minél tökéletesebben lefut.

A többlépcsős befecskendezéssel és a megosztott égéstérrel sikerült jól elhatárolni az égésfolyamat szakaszait, így az első befecskendezéssel elégő gáz alig interferál a további befecskendezésekkel begyulladó gázolaj-levegő eleggyel és tisztán lezajlik az égésfolyamat.

Reménysugár a dízellel autózóknak 90

Saját fejlesztés a nyolcfokozatú automatikus váltó. Hidrodinamikus nyomatékváltó helyett többlamellás kuplung segít az elindulásban

Tökéletesebben elégetve a gázolajcseppecskéket csekély fogyasztás és kisebb környezetszennyezés az eredmény. Ha a tiszta égéssel a motor nyersemissziója alacsonyabb, kevesebbet kell küzdeni a kipufogógáz utánkezelésével, még padlógázon, alpesi emelkedőn utánfutót vontatva is. A súlyával a négyhengereseket idéző, az Euro 7-es norma teljesítésére felkészített motorról Simo Daiszuke úrral beszélgettem, aki a dízelfejlesztés vezetője a cégnél.

Sorhatos és dízel – Amire nem számítanál 2023-ban

Egyenesen a fejlesztési központból delegált szakembert a Mazda a két dízel CX-60 vezetésére. Simo Daiszuke úr a dízelfejlesztés vezetője, 1999 óta dolgozik a Mazdánál dízelmotorok fejlesztésén. Részt vett az első Skyactiv D motorok megvalósításában, amelyek 2012-től jelentek meg a CX-5-ben illetve az 1,5 literes dízelmotor megalkotásában a Mazda2 és az előző Mazda3 számára. Családi autója egy CX-80-as Mazda, három üléssorral és dízelmotorral.

Reménysugár a dízellel autózóknak 91

Simo Daiszuke úr a dízelfejlesztés vezetője, 1999 óta dolgozik a Mazdánál dízelmotorok fejlesztésén

Vezess: Simo úr, azért lett 3,3 literes az új motor, mert így egyszerűbb megvalósítani a sorhatost, a 2,2-es négyhengerest két hengerrel megtoldva?

Nem, a hengerűrtartalmat a helyes méretezés elve (angolul rightsizing concept. A szerk.) határozta meg. Ez egy alapjaiban új motor, nem moduláris erőforrás plusz két hengerrel.

Melyik cég a partnerük a gázolaj-befecskendezésben?

Az üzemanyag-ellátás beszállítója a japán Denso, a befecskendezők Piezo-kristályosak, nem mágnesszeleppel működnek.

Reménysugár a dízellel autózóknak 92

Acélból készül a sorhatos e-Skyactiv D kovácsolt dugattyúja, a másik a dízel CX-5-é

A porlasztók olyanok, mint más modern dízelekben vagy speciális kívánalmaknak megfelelő, új fejlesztésűek?

Alapjaiban a CX-5-ben használttal azonos, de az injektorok furata eltérő és a maximális befecskendezési nyomás is magasabb. A CX-5-ben 2000 bar a felső határ, itt 2500 bar a csúcsnyomás. Azonos a hardver a két motorváltozat között, de a maximális befecskendezési nyomás eltérő a 200 és a 254 lóerős között.

Önök is alkalmazzák a kettős AdBlue-befecskendezést, amivel más márkák igen nagy motorterhelésnél is csekély szinten tartják a nitrogén-oxid-kibocsájtást?

Elég egy ponton, egy injektorral befecskendezni a karbamidoldatot a nitrogén-oxidok átalakításához.

Igazán újszerű dugattyúkat használnak. Mi a titkuk?

Sikerült az alacsonyról a közepes terhelési tartományba is kiterjeszteni a szegénykeverékes üzemmódot a fogyasztás csökkentésére. A dugattyú kialakítása segíti a dúsabb keverék begyújtását és a lángfront továbbterjedését az égéstérben.

Reménysugár a dízellel autózóknak 93

Piezo-befecskendezős a 3,3 literes új motor, egy turbóval mindkét verzióban

Jóval nehezebb ez a dugattyú, mint a méretre nagyobbnak tűnő a CX-5 2.2D-ből. Átálltak acélra?

Igen, könnyűfémötvözet helyett acél az alapanyaga és nem öntött, hanem kovácsolt dugattyúról van szó.

Megadható a motor termikus hatásfoka, létezik erre publikus adat?

Erre nem tudok egy pontos értékkel válaszolni, de a leghatékonyabb működési tartományban ez a hatásfok eléri, sőt kicsit meg is haladja a 43 százalékot.

Simo úr, köszönjük a beszélgetést!

Mindkét motorban adott a 48 voltos kisegítő hibridrendszer, a padlóban elhelyezett lítiumion akkumulátor kapacitása mindössze 0,33 kilowattóra. A Mitsubishi gigakonszern egyik ágától származó hibridrendszer villamos gépe egy szíjhajtású önindító-generátor.

Reménysugár a dízellel autózóknak 94

48 voltos kisegítő hibridrendszere gurulás közben is leállítja a motort gázelvételkor, a lítiumion akkumulátor kapacitása 0,33 kWh

Teljesítménye 12,4 kW/17 lóerő és igen jelentős forgatónyomatékkal, 153 Nm-rel képes a főtengelyt megpörgetni. A rendszer működése akkor a leglátványosabb, amikor gázelvétellel gurulva a motor leáll. Az újraindításokat is a növelt teljesítményű önindító-generátor egység végzi.

1815-1905 a hátul hajtó és 1860-1950 kg az összkerekes dízelek önsúlya, tehát vezető és csomag nélkül. Az EU-tömeg ennél 68+7 kilogrammal magasabb. A benzines plug-in hibrid 47-162 kilóval nehezebb a dízeleknél.

Alapértelmezésben inkább hátul hajt a 4×4-es CX-60 is, a nyomaték-elosztás farhangsúlyos. Az összkerekesben többtárcsás tengelykapcsoló adagolja a nyomatékot az első kerekeknek és van terepes üzemmód is, de a CX-60 első-hátsó túlnyúlása és kerékmérettől függően 17-17,5 centis hasmagassága miatt nem válik rettenthetetlen offroaderré. Váltóból egyféle van, a nyolcfokozatú, bolygóműves automata a Mazda saját fejlesztése.

Reménysugár a dízellel autózóknak 95

Valódi gombokkal és billenőkapcsolókkal, a központi forgótárcsa nyomkodásával könnyen használható a belső tér

Hardveroldalról nagyon igényes a futómű, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros a konstrukció, az adaptív lengéscsillapítás-szabályozás viszont a dízelben sincs.

Vezetés

Nekem kiadós csalódás volt a konnektoról tölthető akkus hibrid, mert a hajtáslánca azon a szoftveres szinten félkésznek hatott. Elektromos autóként használva hozta az elvárhatót, de hibridként autózva darabosan működő és sokat fogyasztó motorja messze van a már évek óta piacon lévő hibrid hajtásrendszerektől.

Reménysugár a dízellel autózóknak 96

Hiányzik a meghosszabbítható ülőlap és a fel-le is állítható deréktámasz

Egészen más a helyzet a dízellel. Eleve csak néhány prémiummárka aszfaltterepjárójában találunk hathengeres motort, az új GLC-ben már nincs is. Plusz két henger egy sornégyes motorhoz képest jóval magasabb szintre emel egy autót kényelemben, hangulatban, presztízsben és az autózás örömeiben.

Motorerőben nem feltétlenül, mert a négyhengeres és kétliteres GLC 300d 269+23 lóerős. A sorhatos előnyeit modellezni lehetne a dízel CX-60-on a bántóan darabos konnektoros hibridhez képest. Ez az autó ezzel a motorral lett kerek egész.

Már a kisebbik teljesítményszinttel is van akarat a hathengeres dízelben, pedig 200 lóerő ekkora testtel nem tűnik soknak. Csakhogy itt 3,3 literes a motor, amit 200, de 254 lóerőhöz sem kell durván feltölteni, így az a 450 Nm, amit a szerényebbik verzió tud, nagyon harmonikusan és kis fordulatszámtól él, 1400-3000 között.

Reménysugár a dízellel autózóknak 97

570-ről 1726 literesre bővíthető a csomagtartó. A hátsó üléstámlák távnyitással dönthetők le

Ahhoz ennek is bőven elég a teljesítménye, hogy a lelkes autózásban nem a mámort és az örömöt, hanem a veszélyeket látó útitársakat közepes gázon is aggassza. Vagy életünk párjából váltson ki rosszallást az előrenyomulás.

Hasonlóan szerethető az erősebb motorverzió karaktere is. Alapjáraton megvan az a hajós, nagy motoros hangulat, amit a BMW és a Mercedes sorhatos dízeljeiben is annyira szeretünk. A hangja ennek is szép és őszinte, tehát nincs mesterségesen megbolondítva, hanggenerátorral színezve, hangszórós besugárzással dúsítva.

Több benne az erő és ez is nagyon csekély fordulaton megvillantja nyomatékmaximumát (1500-tól 2400-ig adott az 550 Nm). Kihúzatva akár 5000-ig könnyedén elforog, de érezni fent, hogy a prémiummárkák jobban elengedik a nyomatékcsúcsokat és a feltöltést.

Reménysugár a dízellel autózóknak 98

Nem kell kihúzatni: a nyomatékmaximum 550 Nm 1500-on illetve 450 Nm 1400-as fordulatszámtól

Csak az erőtöbblet miatt nem biztos, hogy érdemes a 254 lóerős motor mellett dönteni, a négykerék-hajtás a fontosabb aduja. Havas vagy esőtől csúszós úton a hátsókerék-hajtásnak adottak a határai, jóllehet a katalóniai menetpróbán a száraz tavaszi időben kifogástalan volt a nyomaték talajra vitele.

Vontatni is ez a jobb az összkerékhajtás. 2500 kilós lehet az utánfutó, ami egységes az összes hajtáslánccal, a hibriddel is.

Az erősebbik dízellel a 200 lóerősnél egy másodpereccel hamarabb, 7,4 mp alatt gyorsul 100-ra a Mazda CX-60, végsebessége szerényebben javul, 212 helyett 219 km/óra. A dízelek tehát gyorsabbak a 327 lóerős hibridnél, amely azért van 200-nál leszabályozva, hogy a benzines motor lemerült akkuval, villanymotoros támogatás nélkül is tartani tudja ezt a sebességet.

Reménysugár a dízellel autózóknak 99

Röviddel a piaci bevezetés után lehetségessé vált a CX-60-on körbe lengéscsillapítót cseréltetve komfortosabbá tenni a futóművet, de így is ráz. A kerékfelfüggesztés igényes konstrukció, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros

Megérne némi finomhangolást az automatikus váltó és a motor összelövése. Főleg békésen vezetve, kis gázzal haladva nem annyira finomak a reakciók elinduláskor, mint a kategória legjobbjaiban. De lehet, hogy ez adottság.

Itt ugyanis a bolygóműves automatikus váltóhoz hidrodinamikus nyomatékváltó helyett a gyártó a többlemezes olajos tengelykapcsolót alkalmaz, ez a többtárcsás kuplung segíti az elindulást illetve a motor és a sebességváltó szétválasztását. De ne legyünk igazságtalanok a Mazdával, mert úgy ad prémiummárkás technikát, hogy az autót vastagon a prémiumtermékek alá árazta, lásd a költségek fejezetben.

Gyors kanyarokban az oldaldőlés jelzi, hogy a CX-60 nagyon megérdemelne adaptív lengéscsillapítást. Pedig működik az autóban a Kinematic Posture Control is, az a szisztéma, amely az ívbelső hátsó kerékre adott, nem is érezhető fékimpulzusokkal csökkenti az oldaldőlést.

Reménysugár a dízellel autózóknak 100

Gyors kanyarokban a Kinematic Posture Control az ívbelső hátsó kerékre adott, nem is érezhető fékimpulzusokkal csökkenti az oldaldőlést

Viszonylag sokat kell fordítani a kormányán, ami főleg városban, lekanyarodáskor igényel megszokást. Mégis jó vele gyorsan menni, mert a kormányzás pontos, a futómű a végletekig jóindulatú és a tapadás határához közeledve felsíró gumik kedélyes aláfestése fokozza a sebességérzetet kanyargós országúton.

Elektronikusan szabályozott lengéscsillapítókkal a kényelem is javulhatna, mert a rugózás még azokban az autókban is rázós, amelyeket a Mazda igen nagy ráfordítással, a lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat lecserélve igyekszik kényelmesebbé tenni a korai visszajelzések alapján.

Ha a zötyögéssel elégedetlen tulajdonos kéri, a márkaszervizek díjtalanul komfortosabbra cserélik a hardvert, de sajnos az újabb szettel sem fut kényelmesen az autó.

Reménysugár a dízellel autózóknak 101

Sokat dob a hangulaton a részben nyitható panorámatető

Bár a sorhatos, hosszmotoros, hátsó vagy összkerékhajtású technika egyértelműen a prémiummárkák sajátja, a Mazda CX-60 bizonyos részletekben elmarad a prémiumtermékektől. Például az első üléseinek nem nyújtható meg az ülőlapja és a deréktámasz is csak kifelé és befelé állítható, fel-le nem.

Nagyon jó a kínálat felépítésében, hogy a 200 lóerős dízellel létezik tisztán hátsókerék-hajtású verzió. Sajnos a menetstabilizálás nem kapcsolható ki, de a kipörgésgátlás kiiktatásával laza talajon már lehet egészségeseket farolni.

A CX-60 szépen elindul keresztbe, a huligánkodás mámorító pillanatai után az ESP beavatkozik. Ez azonban még mindig sokkal több annál, amire a legtöbb SUV képes. Minden apró farolásnak örülni lehet és kell is, ez olyan ajándék a hátsókerekes dízel CX-60-ban, ami egyre inkább egyedülálló.

Reménysugár a dízellel autózóknak 102

Képes magától beállítani a jónak hitt üléshelyzetet magasságunk megadása után. Szemkamera állapítja meg szemünk helyzetét, ehhez is igazodik az ülés, a kormány és a tükrök beállítása

Költségek

Autópályán a benzines hibridverzióval nem sietve, 130 körüli sebességgel 9,5-10 literből tehetünk meg 100 kilométert. Ezzel szemben a dízel fedélzeti számítógépe úgy jelzett 7,1 literes átlagot, hogy az út egy része kanyargós hegyi út volt, örömteli döngetéssel.

Egyenletes autóúti sebességgel 5,3 liter/100 km-re esett a fogyasztás az erősebbik modellben összkerékhajtással. Nem tétel ahhoz képest, amit ez a 6 év/150 000 kilométeres garanciával megtámogatott autó nyújt. A gyári WLTP-adat 5,0 l/100 km a kisebb és 5,2-5,3 l/100 km az erősebb motorral. Mindkettő kimagaslóan jó, ahogy a 128-130 illetve 137-139 g/km szén-dioxid emisszió is.

Reménysugár a dízellel autózóknak 103

Árához képest sokat nyújt a CX-60. Hathengeres dízellel a prémiummárkák autói többet tudnak, de sokkal többe kerülnek

16 349 900 és 21 175 900 Ft közötti a hátul hajtó, 200 lóerős dízelek listaára, a 254 lóerős összkerekeseké 18 320 900 forintról indul és 22 550 900 forinton tetőzik. Lényegesen alacsonyabb az árszint, mint a prémiummárkáké, de a táblázatban szereplő hathengeresek erősebbek a Mazda motorjánál. Az összképhez tartozik, hogy Q5-ös Audit a 204 lóerős, de csak négyhengeres dízellel 18,5 millió forinttól vehettek, a legolcsóbb sornégyes dízel X3 alapára 19 750 000 Ft.

A dízel Mazda CX-60 és vetélytársai – Listaár, forint
Audi Q5 50 TDI quattro (V6, 286 LE) 21 796 810
BMW X3 xDrive30d (sor 6, 286 LE) 23 260 000
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi Comfort (sor 4, 194 LE) 17 099 000
Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic (sor 4, 197+20 LE) 23 523 000

Ezzel szemben a hibrid 21 079 900 forintról indul. 327 lóerővel erősebb, zöld rendszáma sokat megér, amíg adott a parkolásidíj-kedvezmény és az adómentesség cégautóként, de maga az autó messze nem olyan jó, mint a dízel. Otthon töltve városban és ingázáskor az elektromos hatótávval olcsón autózhatunk, de hosszabb utakon jóval többet fogyaszt.

Reménysugár a dízellel autózóknak 104

Jobb rugózást érdemelne a CX-60. A dízelmotor tökéletesen illik hozzá, a tisztán városi forgalmat leszámítva jobb autó a 327 lóerős plug-in hibridnél

Értékelés

Utazóautónak nagyon jó a dízel Mazda CX-60. Sorhatos motorjának surrogó járása, simogató és őszinte hangja meghitt aláfestés autópályán, ahol a nagyon csekély fogyasztás még az 58 literes tankkal is jelentős hatótávot ad. Kényelmetlen futóműve sztrádán nem gond, országúton egy terepjáróhoz képest tisztességesen állja a gyors kanyarokat. Egyedül városi, elővárosi használatra jobb választás a 4×4-es plug-in hibrid, amely azonban 4 730 000 forinttal északabbra indul a hátsókerekes és 2 759 000 forinttal az összkerekes dízelnél.

Mellette – Ellene
 
  • Igényes utastér
  • Remek menük és kezelőszervek
  • Megnyerő motor
  • Igen csekély fogyasztás
  • Van hátsókerék-hajtású is
  • Kedvező ár
  • Bő felszereltség
  • 6 év/150 000 km jótállás
 
  • Közepes térkihasználás
  • Kényelmetlen rugózás
  • Közvetett kormányáttétel
  • Ráfér némi finomhangolás a váltóra

 

Hogy tetszik a dízel Mazda CX-60?
átlag
8.36
szavazat
720
Hogy tetszik a dízel Mazda CX-60?