Röviden – MG HS 1,5 Luxury | |
---|---|
Mi ez? | Az MG 2018-ban bemutatott, közepes méretű szabadidő-autója, 1,5 literes turbós benzinmotorral, hétfokozatú duplakuplungos váltóval. |
Mit tud? | Nagyon tágas, praktikus utasterű szabadidő-autó, lágy futóművel, erős motorral, furán programozott váltóval. |
Mibe kerül? | Picivel tízmillió forint alatt kezdődik az MG HS árlistája, a fullos változat is megáll 12 millióból. |
Kinek jó? | Annak, aki képes kompromisszumokat kötni presztízs és vezetési élmény terén, de nagy, tágas, kényelmes autóra vágyik, sok extrával. |
Akinek az MG még a márka 2007-es, kínai szárnyak alatti újjáéledése előtt is jelentett valamit, az valami sportos, izgalmas, kétes megbízhatóságú – ez mondjuk szinte minden brit márkára jellemző volt – járgányra emlékezhet leginkább. Olyasmire, mint ez:
Azóta nagyot fordult a világ, az MG már nem brit, hanem 2007 óta kínai (SAIC tulajdonú), és nem is elsősorban sportos, hanem sokkal inkább praktikus, így leginkább szabadidő-autó, és meglehet, jóval megbízhatóbb is, mint volt. Csupán az embléma maradt meg az eredeti koncepcióból, illetve a névadás, a korábbi ZR, ZS, ZT, TF sorhoz hasonlóan létezik ZS és HS.
Ugyan hosszú évek óta riogatnak minket a kínai autókkal, amelyek már mindjárt itt vannak – hasonlóan a percek alatt feltölthető elektromos autóhoz – de tavalyig csak nem akartak ideérni. Emlékszem még, amikor 2008 tavaszán magunkban tippelgettük, ki venne X5-ös BMW helyett inkább csak rá hasonlító kínai Shuanghuan Ceo-t, vagy amikor lassan 16 évvel ezelőtt rögtön négy, szépreményű kínai modellt nyüstöltünk, még próbarendszámmal.





Rettenetes élmény volt mindegyik, nagyon messze attól, hogy valós konkurenciát jelentsenek, akár egy Lada Samara szintű autónak is. Most viszont már tényleg van komolyan vehető kínai autó a magyar piacon, ami ugyan nem hibátlan, de a teszthét után az összkép mégis pozitív.
Korábban már próbáltuk a márka kisebb szabadidő-autóját, a ZS-t. Most viszont a márka nagyobb modelljét, a HS-t szereztük meg. Az MG közepes méretű szabadidő-autója eddig konnektoros hibridként volt elérhető, ám januártól elektromos segítség nélkül, tisztán benzinmotorral szerelve is kapható az ötcsillagos Euro NCAP-töréstesztű modell. Ezt tettük próbára.