Röviden – Mazda MX-30 | |
---|---|
Mi ez? | A Mazda első elektromos hajtású autója az MX-30, ami rendszertanilag a kompakt crossoverek közé tartozik |
Mit tud? | Villanyautóként is jó vezethetőséget kínál, az áráért egyedi, különleges, jól extrázható autót kapsz |
Mibe kerül? | A Mazda MX-30 árlistája jelenleg 10.390.900 forinttól indul, a vége pedig 12.180.900 forint |
Kinek jó? | Ingázásra, de tartalmasabb, nem túl messze töltendő hétvégékre is bevethető autóra vágyók boldogak lehetnek vele |
A legújabb kori Mazdákról talán mindenkinek a leszegett fejjel, tökéletesre reszelt, takarékos, szívó benzines motorok jutnak eszébe. Hogy hogyan facsarják ki ebből az állítólag halálra ítélt rendszerből az utolsó cseppeket, amivel még a felszínen lehet tartani a benzinmotort és nem mellékesen még vezetni is jó legyen a végeredményt. De mivel annak, aki életben akar maradni tanácsos az aktuális trendekre is odafigyelni, a Mazda elkészítette az első teljesen elektromos modelljüket, a Mazda MX-30-ast. Biztos, ami biztos alapon rögtön crossover-ként, amivel 2020-ban lehetetlen nagyot hibázni.


Villanymotorral is Mazda még a Mazda? – Mazda MX-30 teszt
Villanymotorral is Mazda még a Mazda? – Mazda MX-30 teszt






















































Nem vagyok benne biztos, hogy teljes meggyőződésből, valószínűbb, hogy a jól fogyó, nagyobb benzinmotorral felszerelt modelljeik – Mazda6, CX-5, CX-3, stb. – eladhatósága miatt született meg az MX-30, ami viszont egyáltalán nem tűnik zabigyerenek, a japánok ezt is megcsinálták olyanra, amiről azt gondolják, ez így frankó. Ennek szellemében nem egy többtonnás, 800 kilométeres hatótávú villanyszörnyet keltettek életre, hanem egy, a 190 kilométer körüli hatótávval normális kompromisszumot jelentő, a hétköznapokon is jól használható, aránylag könnyű, élvezetesen vezethető, igazi Mazdát. Kipróbáltuk, mennyire lehet valami igazi Mazda, csupán villanymotorral az orrában.

4,4 méter hosszú a Mazda első elektromos autója