Röviden – Renault Captur 2020
Mi ez?A Renault szabadidőautó-kínálatának legkisebb darabja a Captur, amiből most a második generáció is megérkezett
Mit tud?Nemcsak felnőttebb, komolyabb lett a forma, de a belső tér is megnőtt és lesz belőle hibrid is
Mibe kerül?Az árlista 5,199,000 forintos árral indul, ezért 100 lóerős, benzines Capturt lehet hazavinni
Kinek jó?Aki kompakt, de aránylag tágas, csinos szabadidő-autóra vágyik, az nézze meg a Capturt

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 1

Egészen tavalyig tartott a 2013-ban bemutatott Renault Captur sikerszériája, addig évről évre egyre többet adtak el belőle. Magyarországon kicsit tovább megmaradt ez a lendület és még tavaly is elment belőle bő 2000 darab, amivel a Captur a Vitara mögött megcsípte az ezüstérmet. A modellből ennyi idő alatt világszerte már 1,5 millió darab fogyott, és hogy folytatódjon a diadalmenet, 2019 végén alaposan felfrissítették a modellt. Kívül komolyabb, bent igényesebb és nagyobb lett a Captur, és hamarosan hibrid hajtással is elérhető lesz. 

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 2

Hamarosan érkezik a konnektoros hibrid is

Külső

A megjelenésekor modernnek és vonzónak számító forma az eltelt hét év alatt szép lassan kifulladt, így muszáj volt kicsit komolyítani az autó külsején. Ami sikerült is, a C-alakú LED-es nappalifénnyel kiegészített fényszóróktól a vasalt élekkel szigorúbbá alakított motorháztetőn, illetve az autó szélesebbnek mutató alsó, ezüst betétekig, vagy az igazán csinosra álmodott C-oszlopig, újrarajzoltak szinte mindent.

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 3

Szögletesebb, komolyabb, vonzóbb a Captur

De nemcsak látszatra lett nagyobb a Capture, hanem igaziból is, a Clióval, illetve a második generációs Nissan Juke-kal közös CMF-B platformra épülő autó hossza 11 centivel, tengelytávja kettővel gyarapodott. 

Vannak új, vidám nevű karosszériaszínek, ilyen az Atacama narancs, a Lángvörös vagy a Ferrit kék, amelyek különféle tetőszínekkel és a háromféle spéci megjelenési csomaggal kombinálva úgy nyolcvanféle variációban párosíthatóak össze. 

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 4

Egymás mellett a régi és az új. Látványos a változás:

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 5
Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 6

Belső

Természetesen a Captur utasterében is észrevehető, hogy megnyúlt az autó, a hátsó utasok lábtere 17 milliméterrel nőtt, az első ülés ülőlapjának hossza két centiméterrel, az első ülések közötti távolság 15 mm-rel, míg a hátsó sor középső ülésének szélessége 4 cm-rel lett nagyobb. Sikerült javítani az utastér különféle rekeszeinek űrtartalmán is, így már 27 liternyi apróságot lehet ide-oda elsúvasztani. 

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 7

Valódi gombokkal lehet a hőmérsékletet állítani, nem menüben kell kotorászni

A második – 16 centis úton előre-hátra tologatható – sorban ülők nemcsak a megnövelt lábtérnek örülhetnek, hanem külön szellőzőnek, 12 voltos és két USB csatlakozónak is, az autó hátuljában pedig óriásira nőtt, dupla fenekű, 536 literes csomagtartó várja a poggyászt, lehajtott hátsó háttámlákkal pedig a mosógépet, biciklit, akármit. 

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 8

Menő az automatikus váltó mellé járó lebegő középkonzol

Kezelőszervei, gombjai megkapták a Clio – vagy ha úgy jobban tetszik a Duster – belsejéből ismert dizájnt, a rücsis szélű tekerőgombokat a klímapanelon, illetve kicsit feljebb és a kormánytól balra a zongorabillentyű-szerű gombsort. Műszerfala a felszereltségtől függően analóg, és kétféle digitális is lehet – kicsi 7 colos, illetve nagy 10,25 colos kijelzővel – és a középkonzoli központi kijelzőből is van kisebb, nagyobb. A nagyobb elképesztően nagy, állítólag a kategória legnagyobbja, állított tájolású és enyhén íves is.

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 9

Hatalmas, álló tájolású központi kijelző

A portré módban álló kijelző szokatlan ugyan, de ha a navigációs kijelzőt itt nézi valaki és nem a műszerfalon, akkor látni ám a logikát a függőleges helyzetben. Belseje szintén személyre szabható, itt színes dekorbetétekkel – narancs és világosszürke -, négyféle színes műanyagelemmel, és nyolcféle színt kínáló hangulatvilágítással lehet otthonosra hangolni a berendezést. A kényelem mellett a biztonság, vezetőtámogatás is fontos volt a generációváltásnál, így aktív vészfékező rendszert, holttérfigyelőt, parkolássegítőt és felülnézeti képet adó kamerát, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszert, adaptív tempomatot, automata fényszórót is kaphat a vevő a pénzéért. 

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 10

Analóg és kétféle digitális műszerfallal is rendelhető

Technika

Motorválasztéka egyféle, 1,5 literes dízelmotorból áll, ez 115 lóerős és hatfokozatú manuális, és hétfokozatú EDC váltóval is megvehető, míg benzinmotorból 1, és 1,3 literes is van a listán. Az egyliteres 100 lóerős és ötfokozatú manuális váltóval érkezik, az 1,3 literesből van 130 lóerős hatfokozatú kézivel és hétfokozatú dupla kuplungos EDC váltóval, illetve ugyanez a motor elérhető 155 lóerős csúcsteljesítménnyel és kizárólag hétfokozatú automatikus váltóval is. Illetve hamarosan lesz még belőle E-Tech névre keresztelt konnektoros hibrid is, amely 160 lóerős, és 9,8 kWh-s akkumulátorpakk tartozik a rendszerhez. Ez úgy 50 kilométeres, tisztán elektromos autózást tesz majd lehetővé, egy töltéssel. Sajnos az árát egyelőre nem tudni.

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur 11

Van miből választani

Költségek

A 2020-as Renault Captur árlistája 5,199,000 forinttól indul – ez a 100 lóerős, benzines kivitel -, a másik végletet pedig a 155 lóerős benzines képviseli, 7,349,000 forinttal. A teljes, aktuális árlista alább:

MotorZen felszereltségIntens felszereltség
TCe 1005 199 0005 849 000
TCe 130 FAP6 499 000
TCe 130 FAP EDC7 099 000
TCe 155 FAP EDC7 349 000
Blue dCi 1155 999 0006 649 000
Blue dCi 115 EDC7 249 000

 

Mellette – Ellene
 
  • Komoly megjelenés
  • Tágas, komfortos belső
  • Hatalmas csomagtartó
  • Aránylag széles motorválaszték
  • Hamarosan érkezik a konnektoros hibrid is
 
  • Hátul tárcsafék helyett dobfék
  • Benzinessel nem igazán van összhangban az automatikus váltó

Szavazás

Hány pontot adnál a megújult Renault Captur-nek?
1076 szavazat - átlag: 7.50 (10-ből)
Hány pontot adnál a megújult Renault Captur-nek?