Röviden – Új Fiat 500X
Mi ez?A Fiat 2015-ben bemutatott, kis termetű szabadidő-autójának 2018-ben felfrissített változata
Mit tud?Kompakt méretben stílusos, szerethető városi SUV, új, turbós benzines motorokkal
Mibe kerül?4,9 milliótól 8 millió forintig tart a kínálat és a LED-es fényszóró, most ajándék
Kinek jó?Cuki autóra vágyó városlakóknak remek lehet

Ha az eladási adatokat nézzük, akkor jól látszik, mennyire okos döntés volt, hogy a Fiat a 2007-ben bemutatott 500-as modellt háromtagú családdá dagasztotta. A mezei 500-as évek óta nagyjából stabil eladási oszlopaira hósapkaként tornyosul az L-es és az X-es modellek adata és 2017-ben világszerte az utóbbi két változatból együtt már fogyott annyi, mint az alapmodellből. Idehaza ezen még lehet javítani, mert tavaly az 1929 darab 500-asra csak 386 darab 500X jutott.

Mondjuk azt megtippelni, hogy egy pofás, kisméretű szabadidő-autó jól fogy majd, nem kell különösebb jóstehetség. A megjelenésében az 500-ast idéző, alapjait tekintve pedig a Jeep Renegade-del rokon Fiat 500X hozza is, amit elvárnak tőle, 130 ezer darab ment el belőle világszerte 2017-ben.

.

Mérete, hangulata nem változott a szabadidő-autós Fiat 500X-nek

Mind lenyit

Külső

Hogy a kezdeti lendület ne fulladjon ki, három évvel a modell 2015-ös bemutatása után kissé megplasztikázták a Fiat 500X-et. Külső méretei lényegében változatlanok maradtak, a pár milliméteres változások csupán az új formájú lökhárító számlájára írhatók.

Ha már a külsőnél tartunk, az egységesebb orr kialakítás, az új dizájnú első lökhárító mellett a LED-es, két darab egymással szembefordított C-t mintázó nappalifény ami segít megkülönböztetni a korábbi modelltől a frissített 500X-et. Hátulról a szintén fénykibocsátó diódás lámpatest most már valamelyest hasonlít a 124-es lámpájához, és az autó egész feneke szélesebbnek látszik az új dizájntól.

Látványos az új, LED_es hátsó lámpatest

Mint minden valamirevaló modellfrissítésnél, most is jelentek meg új színek, ezek az Itália kék, a Techno zöld, és a Gyöngyház elefántcsont. Az újakkal együtt már 14 féle színben rendelhető az 500X, és persze az új mintájú, 17 és 18 colos alufelnik sem maradtak le a listáról.

No?  Inkább a pirosat, vagy a kéket választanád?

Belső

Belsejében a korábban lapított aljú kormány visszanyerte eredeti, kerek formáját, a megújult műszerfal közepébe beköltözött egy 3,5 colos információ kijelző, ami alapból monokróm, a puccosabb változatokban pedig színes is lehet. Vezetőtámogató rendszerei közül a sebességhatároló, a sávtartó és a táblafelismerő már alapáron jár az autóhoz. Szintén jó húzás a telefon integráció is, amellyel a telefonon futó navigációs applikáció is remekül futtatható az autó saját rendszerén.

A középső aprócska monitor már akár színes is lehet

Felárért további biztonsági felszerelések is elérhetők a Fiat 500X-hez, olyanok, mint az ütközés megelőző, az adaptív tempomat, a távolságifény asszisztens, a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, az első-hátsó szenzorokkal kiegészített tolatókamera, és a holttérfigyelő. Utastere szinte mindenhol puha borítást kapott, az üléskárpitok szemnek is kellemesek, de a helykínálat annak ellenére is szerény – főleg hátul – hogy a kategória egyik legszélesebb autójában ülünk. Csomagtartója alapállásban 350 literes, amit a hátsó üléstámlák ledöntésével kereken 1000 literesre lehet növelni. Mindezt sík padlóval.

350 és 1000 liter között variálható a csomagtartó

Technika

Új motorokat is kapott a szintén idén megújult Jeep Renegade-del közös alapokra épülő Fiat szabadidő-autó, az egyik háromhengeres, egyliteres – egészen pontosan 999 köbcentis – és 120 lóerős, a másik négy hengerrel, 1,3 literből 150 lóerőre képes. Mindkettő turbós, a kisebbhez csak hatfokozatú kézi- míg a nagyobbhoz csak szintén hatfokozatú duplakuplungos automatikus váltó társítható. Az 1,6-os és a kétliteres MultiJet dízelek maradtak a listán.

Korrekt, erős, rugalmas a 999 köbcentis háromhengeres motor

Vezetés

A hazai bemutató menetpróbáján egy gyors kört tettünk a 120 lóerős, egyliteres, háromhengeres motorral felszerelt 500X-szel. A motor hozza a modern, turbós motorok összes jó tulajdonságát, nyomatékos, rugalmas, habár a 120 lóerős teljesítmény elég ijesztő, ekkora löketérfogat mellett. Szokni kell a háromhengeres motorhangot is, de ennél nagyobb baja senkinek ne legyen az életben. Érdekes lesz majd a kis motor valós, mért fogyasztása is, mert papíron 5,8 literes átlagot ígér a gyár. Ha lesz belőle tesztautó, kiderül mi is az igazság.

Fura, de nem lehet bezárni az üzemanyagbetöltő nyílást. Mármint azt a kis ajtót.

Költségek

Az új Fiat 500X árlistája 5,2 millió forinttól indul, ez az 1,6-os benzinmotorral felszerelt modell ára, míg az árlista másik végén a 8 milliós, kétliteres dízel, 4×4-es, automatikus váltós 500X tanyázik. A kettő között széles a kínálat, hatféle motorból és háromféle felszereltségi szint – Urban, City Cross és Cross közül választhatnak a vásárlók, van kézi és automatikus váltó, valamint első- és összkerékhajtású kivitel is.

Puha, kellemes belső

Mellette – Ellene
  • Vonzó külső
  • Széles motorválaszték
  • Rengeteg vezetőtámogató berendezés
  • Lomha fedélzeti rendszer
  • Zárhatatlan tanksapka
  • Gyenge felbontású tolatókamera

Szavazás

Hány pontot adnál a megújult Fiat 500X-nek?

227 szavazat - átlag: 7.5 (10-ből)

Hány pontot adnál a megújult Fiat 500X-nek?