Röviden – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4 | |
---|---|
Mi ez? | A manapság oly’ trendi szabadidő-autók egyik legnépszerűbbje Európában, dízellel, összkerékhajtással, sok extrával |
Mit tud? | Normális helykínálat, takarékos, de nem hibátlan működés |
Mibe kerül? | 5,1 millióról indul a Mokka X, a képeken látható tesztautó azonban már 9,1 millió forint |
Kinek jó? | Egyre többen és többen gondolják, hogy számukra egy SUV a tökéletes választás – na, nekik (négy átlagos méretű felnőttig) pont jó lehet |
Úgy fenékbe rúgták szegény Karl-Thomas Neumannt, hogy még mindig repül valahol a Rüsselsheim-Párizs-Detroit háromszögben. Pedig az Opel (volt) ceo-ja rakta össze a vergődő óriás elmúlt évtizedének legprogresszívebb tervét. Nincs pénz a belső égésű motorok és az elektromos hajtásláncok egyidejű fejlesztésének finanszírozására? Akkor legyünk mi az első nagy múltú járműgyártó kerek e világon, amely átáll száz százalékban a villanyautókra!
Más is e felé lépeget – Neumann ugrott volna előre, ám pofára esett. Miközben a fényes/elektromos/zöld jövőt tervezgette, hülyét csináltak belőle a tőle is nagyobb arcok. A GM vezetése eladta az Opelt a PSA-nak, a projekt dossziéját pedig Carlos Tavares becsúsztatta íróasztala fiókjába.
Most éppen nem tudni, mi lesz az Opellel. Pont akkor gáncsoltatott (?) el a szimpatikus terv, amikor piacra dobta a márka a ma létező egyik legjobb ár/érték arányú villanyautót. Az első lépés után.
Sőt, hazafelé kanyarodva a nagy nemzetközi kavarás terepéről, az a helyzet szerencsétlen magyar vevőkkel, hogy jelenleg az Ampera-e (teszt hamarosan a Vezessen) itthon elérhetetlen. Nincs, be sem árazták. Csak a márka turbós-torkos benzineseiből meg a kerregő dízeleiből választhat, aki Opelt venne. Ezek persze divatosak és népszerűek, fogynak tisztességesen, az egyik legnagyobb sláger például Európa-szerte, így idehaza is a Mokka X.


Világmegváltás helyett
Világmegváltás helyett





































