| Röviden – Volvo V60 T6 AWD | |
|---|---|
| Mi ez? | A Volvo középkategóriájú kombija, kettős feltöltésű turbómotorral, 4×4-gyel, automatával |
| Mit tud? | Kanyargós úton jó vezetni és jól néz ki. Az utastere kellemes, lakályos, hangulatos |
| Mibe kerül? | A legolcsóbb V60 10,65 millió forint (150 lóerős, kétliteres dízel, fronthajtás, kézi váltó), a T6 AWD a kötelező automatával 14,4 milliótól indul, a tesztautó kb. 19 millió forint |
| Kinek jó? | Ezzel a motorral a V60 sokat autópályázó, az aktív biztonságot nagyra tartó dízelgyűlölők autója |
A Volvo modellpalettája régóta egy fél számmal el van tolódva minden dimenzióban a piac zöméhez képest. A 60-as széria az ezredfordulón, az eleve a klasszikus kompakt és prémium-középkategória mezsgyéjén billegő (S40) és felső-középkategóriásnál kicsit nagyobb S80 közé furakodva jelent meg a kínálatban. Ha innen nézem, 3-as, ha onnan, 5-ös BMW-ellenfél, vagyis hát majdnem-ellenfél. Hisz a Passatnál prémiumabb, de a klasszikus német presztízs-trió luxusát meg nem közelítő modell volt már a kezdetekben is.
Az új V60 is szinte mértani precizitással a prémium-közép és a felső-közép közé irányozva támad. Egy új 3-as kombi BMW 4624 mm, egy 5-ös 4943 mm hosszú. Összeadom, osztom kettővel: 4783, na: hát ennél mindössze két centivel rövidebb, 4761 mm hosszú az új V60:




Thor kalapácsa az adaptív LED-fényszóróban
Az új V60 teljesítményskálájának alja a D3 jelzésű kétliteres dízel, 150 lóerővel. Ennél több mint kétszer erősebb a mi metálezüst tesztautónk, amit a T6 jelzésű, kétliteres benzinmotor hajt, turbóval és kompresszorral feltöltve, 310 lóerős csúcsteljesítménnyel. A legerősebb V60 pedig a T8 konnektoros hibrid, 390 lóerővel és 45 km tisztán elektromosan megtehető hatótávval.







