| Röviden – Mercedes-Benz CLS 400d, 2018-as modell | |
|---|---|
| Mi ez? | A Mercedes-Benz E-osztályra épülő kupé-limuzin harmadik generációja 2018-ból, a 400d jelzés hathengeres, soros motort takar |
| Mit tud? | Nagyon látványos kívül-belül, a 400d motorral pedig erős és gyors is, miközben 7-8 litert eszik. Van pár zavaró kis hibája, de összességében egy csodálatos műtárgy. |
| Mibe kerül? | 19 millió a CLS alapmodell (300d, 245 LE) ára, a 400d 4Matic 22,6 millióról indul, 340 LE-vel. A tesztautó az összes extrával 33,5 millió |
| Kinek jó? | A CLS azok nagy és drága Mercedese, akik némi kényelmetlenség árán hajlandók szembeevezni az idióta szabadidő-autós divathullámmal – jutalmuk egy GLE Coupéénál szűkebb, de sokkal elegánsabb és harmonikusabb látvány minden nap a felhajtón vagy a garázsban |
Emlékszem, amikor életemben először láttam Mercedes-Benz CLS-t. Valahogy kimaradtak az előzetes hírek, mármint hogy a Mercedes valami ilyen fura négyajtós kupé-izét akar faragni az akkori E-osztályból, így teljesen letaglózott a látvány. Szó se róla, a 2004-es első generáció egy pillanatig sem volt szép autó, de annyira érdekes, annyira különleges és annyira Mercedes volt, hogy teljesen odáig voltam érte. No meg drága is volt; a W211-es E-osztálynál szűkebb de lényegesen többért kínált modellből gyártásának szűk hat éve alatt összesen kb. 130 ezer példányt adtak el, míg az E-osztály limuzin- és kombiverziójából hét év alatt elment másfélmillió!
Aztán jött a második generáció, 2010-ben. Az se volt szép, viszont már annyira különleges sem, mint az első (igazából a Shooting Brake volt abból a menő, bár az se volt szép). Bármennyire is drága és igényes autók voltak, ez a széria eléggé feledhetőre sikerült. És most itt az új, harmadik CLS. Ami szép is, különleges is, és jelenleg a márka klasszikus értékeit talán leginkább kifejező Mercedes a palettán.











