Mi ez? | A Porsche egyik legújabb sportautója, a 911 Carrera T, amely az alapmodellnél jóval többet kínál, mégsem száll el az ára GTS, Turbo magaslatokba |
Mit tud? | Mindent, ami ahhoz kell, hogy fülig érő szájjal, erős izgalmi állapotban, adrenalintól betépve szállj ki egy autóból |
Mibe kerül? | Az 911 Carrera T alapára 35 millió forint |
Kinek jó? | Bárkinek, aki megengedheti magának. Kortól és nemtől függetlenül boldog lesz benne |
Volt szerencsém vezetni az utóbbi egy-két évben a Porsche jelenlegi kínálatának szinte mindegyik modelljét, és most – a stuttgarti gyártó sportautó-divíziójának 70 éves szülinapi buliján Lengyelországban – a 911 Carrera T-t is kipipálhattam a listán. Helyesebben mondva átrakhatom arra a listára, amin azok az autók szerepelnek, amelyek potenciális versenyzők, ha beakad az ötöslottó. (Venni kellene egy szelvényt!)
Az első Carrera T-t 1968-ban készítette el a Porsche, az új modellel pedig ugyanahhoz a recepthez nyúltak vissza: az alapmodellnél precízebb, könnyebb, gyorsabb, manuális váltóval is rendelhető, hátsókerék-hajtású sportautót készítettek, amely a vezetési élményre összpontosít. A T a 911 Carrerán alapul, de számos olyan kiegészítőt kapott, mely csak az erősebb modellekhez rendelhető. Ilyen például a 20 mm-rel lejjebb ültetett PASM felfüggesztés, valamint a súlyoptimalizált Sport Chrono csomag, vagy a hátsókerék-kormányzás.