Röviden – Ford Mustang, 2018-as modell
Mi ez?A Mustang hatodik generációjának optikailag enyhén faceliftelt, technikailag viszont alaposan felfrissített új változata
Mit tud?Az ötliteres V8-cal hörög, és persze megy, mint a fene, a 2,3 literes turbóval lényegesen csendesebben, de azért élvezhetően teszi a dolgát
Mibe kerül?Egyelőre nincs hivatalos árlista, de a kifutó változat áraiból kiindulva 12,5 millió lesz a legolcsóbb kupé, négyhengeres motorral, és a legdrágább V8-as kabrió is meglesz 17 millióból
Kinek jó?Aki szereti a Mustangot, vagy aki csak teljesítményt és erőteljes megjelenést akar, olcsón

A Mustang egyrészt egy legenda, az Amerikai Álom egyik megtestesülése, a Bullitt autós üldözésének örök hőse, meg ilyenek. Másrészt egy tipikus Muscle Car: hatalmas teljesítmény, megfizethető áron. Harmadrészt pedig immár egy modern, a 2018-as európai elvárásoknak is megfelelő közlekedési eszköz, elfogadható minőségű utastérrel, temérdek biztonsági elektronikával, de ettől még továbbra is nagyon élvezhető teljesítménnyel, a hátsó keréken, kézi váltóval vagy automatával, ahogy tetszik.

Követ minket az Orange Fury fényű új Mustang a szerpentinen

A Ford Nizzába utaztatta az európai szaksajtót, hogy aztán Provance gyönyörű vidékén, izgalmas szerpentineken próbálhassuk ki, mit is tud az új, de legalábbis friss Mustang. Sokat!

Mind lenyit

Külső

Elöl-hátul egy kicsit agresszívebb lett az autó, a lámpák immár teljesen LED-esek, de igazából a ködlámpafészken és a motorháztető új szellőzőin kívül semmi nem segít megkülönböztetni a két generációt. De most tényleg, ez a két pofa nem teljesen ugyanaz?

A hivatalos közlemény szerint persze nagyon is erőteljes a változtatás, már csak az aerodinamika tekintetében is: “Az orr-részen elhelyezett, nagyobb légterelő megnövelt leszorító ereje érezhetően javítja az autó menetstabilitását. Az első kerékjárati ívek mögül hátrafelé nyújtózó küszöbidomok optimalizálják a Mustang alatti légáramlatokat, mintegy 3 százalékkal javítva az autó légellenállását. A Mustang hatásos hátsó részét még mutatósabbá varázsolja az új lökhárító és diffúzor, nem beszélve az 5,0 literes V8-as változat négyszögletes kipufogó végeiről, amelyek erőt és teljesítményt sugallnak.”

És van még három új szín, melyekből a nagyon látványos Orange Fury-t és a Kona Blue-t meg is mutatták a menetpróbán. A Need for Greent sajnos nem láttuk :-((( Négyféle új, 19 collos alufelni is készült a kocsihoz, valamennyi kérhető nikkel, alu vagy fekete színben.

A kabrió méretei: 4789x1916x1373 (V8: 1382) mm

A tengelytáv 2720 mm

Kupé, négyhengeres turbómotorral és tízgangos automatával. Imádtam, vinném haza: V8 nélkül is van jó Mustang!

Belső

A fizikai környezet nem változott: elöl továbbra is nagyon tágas a kocsi az 1,9 méter feletti szélesség miatt, hátul pedig a fejtámla nélküli szükségüléseken nagyon szűk a hely. A csomagtér sportautóhoz képest hatalmas, főleg a kupénál (amit Mustangul Fastback-nek kell hívni). Az alapülések motorosak, de memória nélkül és manuális támladöntéssel (ezt, ahogy a vezető dizájnertől hallottam, nagyon sok újságíró szóvá tette már, szóval lehet, hogy hamarosan jön egy pici frissítés). A feláras Recaro sportszékek manuális állításúak, de sokkal jobban tartanak sodrós kanyarban. Márpedig olyanból egy Mustangból jut épp elég, minden nap.

A leglátványosabb változás a műszeregység cseréje, analógról teljesen digitális virtuálisra. A fene tudja, hogy jó-e ez, vagy nem. Látványosak a hengerfej hőmérsékletét is mutató kvázi-műszerek és a félkörből egyenesbe törő fordulatszámmérő mozgása a 12 coll átmérőjű panelen, de azért a jó öreg körműszerek talán jobban illenének a Mustang lelkéhez.

A Mustang utastere elöl bőséges helykínálattal várja az utasokat, nagyon széles a kabin

A hátsó ülésre még fejtámasz se jutott, ennyire négyszemélyes a Mustang

A négyhengeresnél valamivel 6500 felett vége a dalnak. A V8 7500-ig forgatható

A 8 collos központi érintőképernyős HMI-egység ugyanaz, mint a többi európai nagy Ford-ban: nem az iparág legjobbja, de a navi, az audio logikája hamar megérthető, a kocsi sok-sok szolgáltatásának kezelése, a korszerű konnektivitási lehetőségek kihasználása nem okoz gondot.

Technika

A V6-os, 3,7 literes motor eltűnt a kínálatból, a Mustang már csak a 2,3 literes, 290 lóerős és 440 Nm nyomatékot produkáló négyhengeres turbómotorral vagy az ötliteres, 450 lóerős és 529 Nm-t teljesítő szívó V8-assal rendelhető. Mindkét motor társítható hatfokozatú kézi váltóval, vagy az új, GM-Ford kooperációban fejlesztett tízgangos automatával.

Minden Mustang hátsókerék-hajtású, LSD-vel, részlegesen önzáró differenciálművel a hátsó tengelyen, felárért MagneRide fantázianevű, változó karakterisztikájú lengéscsillapítással. Az amerikás-izomautós őrületet olyan menetprogramok szolgálják az Európában is általános Normal, Comfort, Sport mellett, mint a DragStrip nevű gumimelegítő beállítás (a kocsit befékezve majd gázt adva a Mustang apró fordulatokkal melegíti elő a kerekeket a gyorsulási verseny előtt), az optimális elrajtolást szolgáló program vagy a pálya-üzemmód.

A legviccesebb újdonság a Jó Szomszéd-üzemmód: a V8 reggeli induláskor példásan csendesen indítható, így kicselezhető a török átok.

Szinte lötyög a Mustang hosszú orrában a négyhengeres blokk

Vezetés

Vezettem a kocsit automatával és kézi váltóval a négyhengeressel, majd másnap automatával a nyolchengeressel. Sajna a kézi váltós V8 kimaradt, de azt így is le tudtam szűrni a tapasztalatokból, hogy a kisebb motorral ÉS automatával a Mustang nagyon is vállalható sportkocsi, remekül kiautózható teljesítménnyel, elképesztő (de legalábbis Muscle Car-tól váratlan) menetstabilitással. Az automata csodásan hangolódik a motor karakterisztikájára: a tíz fokozat persze nagyon sok, állandóan kapcsolgat a rendszer, de az élményre ez nincs hatással, a kocsi mindig optimálisan teszi le az útra a motor erejét. Az EcoBoost motoros automata Mustang egy kiváló sportkocsi, remek élményt nyújt a kanyarokban és van elég ereje a hátsókerék-hajtás élvezetéhez is.

A V8-as motor

Ami ebben a kocsiban nincs, az a hang. Szánalmas elektronikus brummogással próbál valami akusztikus élményt adni a kocsi, ami inkább rontja, mint javítja a hangulatot.

Az igazi Mustang-hang, Amerika hangja a V8-ban van. Ehhez a kocsihoz jobban passzolt volna a kemény, nehéz, súlyos 6-os kézi váltó – de rontotta volna a teljesítményt. A Mustang még katalógus szerint is jobban gyorsul automatával, mint kézivel, a valóságban pedig pláne ez a helyzet, mert a manuális váltó karja nehezen jár, a kuplung pedig kemény.

Szerencsére az automata is kapcsolható kézzel, a kormány mögötti fülek segítségével. Soha még autóban ennyire nem örültem ennek a funkciónak. Ha az automatára bízzuk a kapcsolgatást, olyan eszement nyomaték-löketek kerülnek a legkiszámíthatatlanabb időpontokban a hátsó tengelyre, amik lehetetlenné teszik a gyors autózás kanyarban. Ha azonban én váltok, van időm felkészülni a kapcsolás utáni iszonyú tolásra, egy kis gáz-visszaengedéssel akár még azt is sikerülhet megakadályozni, hogy a Mustang eldobja a seggét – ilyenkor még egy alapos fohász után akár kikapcsolt menetstabilizálóval is lehetséges uralni a szörnyeteget.

A V8-as blokkal különben érezhetően súlyosabb a kocsi orra, korántsem lehet olyan elegánsan fonni egymásba a kanyarokat, mint a négyhengeressel. Az erő persze sokkal nagyobb, a hang meg pláne.

Költségek

Egyelőre nem ismerjük a hivatalos árlistát az új modellre vonatkozólag, de a 2018-as Mustang nyilván nem lesz lényegesen drágább a 2016-osnál. És ha ez így lesz, akkor továbbra is egy elképesztően jó ár/érték arányú kocsi lesz az erős, kétajtós konkurenciához képest:

Az alapáras V8-s Mustang és pár sportautó miheztartás végett – Listaár, forint
Audi TT RS (400 LE)22 299 500
BMW M4 Coupé aut. (431 LE)26 250 000
Nissan 370Z aut. (328 LE)14 709 000
Ford Mustang 5.0 Fastback aut.kb. 15 000 000

Nevetségesen alacsony az alapjárat a négyhengeresnél is

Értékelés

Az 5.0 egy hamisítatlan muscle car, míg a 2.3 egy európai ízléssel is értékelhető, jól vezethető, a kanyarokat is élvező sportkocsi. Az ár/érték arány remek: nem lennék meglepve, ha az új HMI-vel, a virtuális műszerfallal még a korábbinál is több rajongót, vevőt találna magának az Óhazában a Mustang.

Mellette – Ellene
  • Csodás ár/érték, vagy ár/teljesítmény arány
  • Vele van a legenda
  • Igazából egy egész jó, élvezhető sportkocsi
  • A négyhengeres hangja szánalmas
  • A hátsó térkínálat a kocsi külméreteit meghazudtolóan csekély

Szavazás

Hány pontot ér a 10-ből a új Mustang? Szavazz!

503 szavazat - átlag: 8.7 (10-ből)

Hány pontot ér a 10-ből a új Mustang? Szavazz!