Röviden – Opel Insignia GSi 2018 | |
---|---|
Mi ez? | Az Opel középkategóriás modelljének csúcskivitele, az OPC gyengébb, de ügyesebb utóda |
Mit tud? | Könnyebb és tágasabb elődjénél, fedélzeti elektronikája mindent tud, ami ma tudható |
Mennyibe kerül? | 11,71 millió forintról indul az árlista a 260 lovas 2,0-s benzines turbóval, a szintén kétliteres és 4×4-es, 210 lóerős dízel 12,21 millió Ft |
Kinek szól? | Jó ár/érték arányával, divatos formájával, használhatóan sportos beállításával mindenkinek, aki szeret az átlagosnál dinamikusabban autózni |
Visszatér a GSi! Aki a nyolcvanas évek közepén már túl volt pelenkás korszakán, az most biztosan örömmel fogadja a hírt, ez a három betű egyet jelentett ugyanis a legsportosabb, legáhítottabb csúcsmodellekkel akkoriban az Opelnél. A Kadett és a Manta kapta meg elsőként a VW GTI ellen kitalált jelzést 1984-ben, de legtöbben közülünk valószínűleg a kétliteres, 150 lóerős, 16 szelepes motorra emlékszünk, ami a Kadett után az Astrában (’91-től) híresült el.
A GSi-kultusz a kétezres években hagyott alább, amit az Opel újabb három betűvel, az OPC-vel igyekezett kiváltani, egészen mostanáig. Az utolsó igazi GSi modell a Corsa C volt 2003-tól, igaz, a következő generációban is használták még a jelölést (2012-ig), de ott már nem a csúcsmodellt, csak egy sportos felszereltséget jelentett.
A GSi igazi visszatérése mindenképpen örömteli hír, de nem véletlen, és bizonyos szempontból visszalépésnek is tekinthető, mert egyet jelent az OPC elsorvasztásával, és a kevésbé erős, de környezetvédelmi normákat jobban szem előtt tartó, kisebb csúcsteljesítményű modellek bevezetésével. Az új Opel Insignia GSi benzines változatban 260 lóerős, ami a 325 lóerős OPC után kicsit elszomorító. Szerencsére, jó néhány dolog lapul az Insignia tarsolyában, amivel ügyesen kompenzál.