Röviden – Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI |
Mi ez?
|
Okos családi egyterű, amelyet imádhatnak az anyukák |
Mit tud? |
Elvinni egy jó nagy családot és tartozékaikat bárhova |
Mibe kerül? |
A legolcsóbb változat (1,4 Ecotec, benzin) 6,7 millió forint, a dízel tesztautó extrák nélkül 9,13 millió |
Kinek jó? |
Családoknak, és pont. Ez ennyire egyszerű.
|
Augusztus végén a család egyik felét, a kutyát és a csomagokat bepakoltam a nálam lévő Opel Zafirába, és célba vettük a Balaton északi partját. Az Opelben négyen utaztunk, plusz Csoki, a barna Labrador. A família maradék három tagja másik autóval jött. Valljuk be, hiába nagy a Zafira Tourer, 6 felnőtt, 1 kisiskolás gyerek és 1 kutya még ennek a hétszemélyes bálnának is feladta volna a leckét. És akkor a csomagokról nem beszéltem. Arra viszont tökéletes volt, hogy a környéken ne kelljen két autóval mozogni.
Az anyukákat még mindig kielégíti
Az OPC Line csomagért 200 ezer forintot kér az Opel, ha belegörgetsz a cikk végén lévő listába, könnyedén megtalálod, hogy ez mit is tartalmaz pontosan.
Az OPC Line csomagért 200 ezer forintot kér az Opel, ha belegörgetsz a cikk végén lévő listába, könnyedén megtalálod, hogy ez mit is tartalmaz pontosan.
Fotó megosztása:
A hatodik és hetedik utas sem maradhat tároló nélkül.
A hatodik és hetedik utas sem maradhat tároló nélkül.
Fotó megosztása:
Nagyon megérett már a Zafira a frissítésre, ez a kijelző még 3 éve lement volna. Egy kicsit pixeles.
Nagyon megérett már a Zafira a frissítésre, ez a kijelző még 3 éve lement volna. Egy kicsit pixeles.
Fotó megosztása:
Dönthető, húzható, tolható a középső üléssor, de nem csak praktikus, hanem kényelmes is.
Dönthető, húzható, tolható a középső üléssor, de nem csak praktikus, hanem kényelmes is.
Fotó megosztása:
A középső ülést néhány mozdulattal kartámasszá tudjuk alakítani, és így a csomagtartóban is turkálhatunk, ha ottfelejtettük a parizeres-szendvicset.
A középső ülést néhány mozdulattal kartámasszá tudjuk alakítani, és így a csomagtartóban is turkálhatunk, ha ottfelejtettük a parizeres-szendvicset.
Fotó megosztása:
Háromszintes könyöklő az első ülések között, aminek az legalsó rekesze olyan mély és hosszú, hogy egy 1,5 literes palackot is simán benyel. Arra viszont vigyázni kell, hogy a középen lévő pohártartós részt ne csúsztassuk be túlságosan, mert akkor percekig szenvedhetünk vele, hogy újra elvarázsoljuk.
Háromszintes könyöklő az első ülések között, aminek az legalsó rekesze olyan mély és hosszú, hogy egy 1,5 literes palackot is simán benyel. Arra viszont vigyázni kell, hogy a középen lévő pohártartós részt ne csúsztassuk be túlságosan, mert akkor percekig szenvedhetünk vele, hogy újra elvarázsoljuk.
Fotó megosztása:
Akinek nem elég a panoráma-szélvédő, az kérheti a Zafirát napfénytetővel.
Akinek nem elég a panoráma-szélvédő, az kérheti a Zafirát napfénytetővel.
Fotó megosztása:
A kedvencem: panoráma-szélvédő, amit természetesen belülről rolóval eltakarhatunk. Baromi nagy üvegfelület, ne kelljen soha cserélni!
A kedvencem: panoráma-szélvédő, amit természetesen belülről rolóval eltakarhatunk. Baromi nagy üvegfelület, ne kelljen soha cserélni!
Fotó megosztása:
A csomagtartóból felpattintható ülések hosszútávon átmennek kínzóeszközbe, kivíve, ha a gyerekeket helyezzük el rajtuk. Nekik viszont kiváló.
A csomagtartóból felpattintható ülések hosszútávon átmennek kínzóeszközbe, kivíve, ha a gyerekeket helyezzük el rajtuk. Nekik viszont kiváló.
Fotó megosztása:
A lámpatest gyönyörű és a LED-világítás is szépen terít sötétben, kanyarban pedig fordul. Mindez 240 157 forintba kerül.
A lámpatest gyönyörű és a LED-világítás is szépen terít sötétben, kanyarban pedig fordul. Mindez 240 157 forintba kerül.
Fotó megosztása:
A csomagtartó ebben az állapotban 710 liternyi csomagot képes befogadni, a maximum kapacitás 1860 liter. Felhajtott harmadik üléssorral csupán 152 liter.
A csomagtartó ebben az állapotban 710 liternyi csomagot képes befogadni, a maximum kapacitás 1860 liter. Felhajtott harmadik üléssorral csupán 152 liter.
Fotó megosztása:
Akár honnan néztem, az ovális, krómozott kipufogóvég jobb lett volna, ha soha nem készül el. Nem illik a formához, sokkal jobb lett volna, ha a lökhárító alá rejtik a kipufogót.
Akár honnan néztem, az ovális, krómozott kipufogóvég jobb lett volna, ha soha nem készül el. Nem illik a formához, sokkal jobb lett volna, ha a lökhárító alá rejtik a kipufogót.
Fotó megosztása:
Durván 1500 kilométert csavartam az autóba másfél hét alatt, de sajnos nem szerettem meg, valahogy nem találta el az Opel az ízlésemet a kategóriában, de ez nem az ő hibájuk, vagyis nem teljesen.
Viszont akiknek baromira bejött a hétszemélyes egyterű, az a család női tagjai, akiket megbabonázott a 31 tárolórekesz és az utastér egyéb praktikus megoldásai. Végül is ennek az autónak ez lenne a lényege, nem?
Lassan öt éve, hogy bemutatták az Opel Zafira jelenlegi, harmadik generációját, külső dizájn tekintetében mégsem nevezhető dinoszaurusznak. Esztétikai élményt nyújt, nem csupán pár ívelt lemezből álló lélektelen személyszállító hodály. Hozzá kell tenni, az elmúlt években biztos átesett néhány ráncfelvarráson a modell, de isten bizony, én nem látom a különbséget.
A markáns benyomásért leginkább az első fényszórók alá húzott, bumerángszerű fekete díszítőelem a felelős. Ez a formatervezési megoldás elviszi a hátán az egész koncepciót. Nincs mit szépíteni, jól néz ki

Akár honnan néztem, az ovális, krómozott kipufogóvég jobb lett volna, ha soha nem készül el. Nem illik a formához, sokkal jobb lett volna, ha a lökhárító alá rejtik a kipufogót.
Az összbenyomáson persze sokat dob az OPC Line felszereltség néhány sportos kiegészítője, és a panoráma-szélvédő, amely kívülről is remekül mutat. Ez volt a kedvencem az autóban, csak ne nekem kelljen cserélni, ha kap egy kavicsot.

Az OPC Line csomagért 200 ezer forintot kér az Opel, ha belegörgetsz a cikk végén lévő listába, könnyedén megtalálod, hogy ez mit is tartalmaz pontosan.
Tárolórekeszek, tárolórekeszek mindenhol.
Belül a már jó ideje ismert, Opel típusokat uraló hangulat köszön vissza, komoly rekeszhadsereggel és praktikum-kommandóval támogatva. A legérdekesebb a két első ülés közötti Flexrail, amely lehet mély, mindent elnyelő űr, vagy két öblös pohártartó, esetleg teljesen előrehúzott könyöklő, az igényeknek megfelelően.

Háromszintes könyöklő az első ülések között, aminek az legalsó rekesze olyan mély és hosszú, hogy egy 1,5 literes palackot is simán benyel. Arra viszont vigyázni kell, hogy a középen lévő pohártartós részt ne csúsztassuk be túlságosan, mert akkor percekig szenvedhetünk vele, hogy újra elvarázsoljuk.
Elnézést kérek, hogy a mintegy 31 tárolót nem fotóztam végig, de akkor elég monoton lenne végiglapozni a galériát. Kovács Miki kollégám
remekül összefoglalta ezt anno: “Annyi fiókos, nyitott, elhúzható, rejtett és szem előtt lévő rekesz van, hogy amikor mindet meg akartam mutatni az autó köré gyűlt érdeklődő ismerősöknek, egyszerűen elunták, mint nyugdíjas néni a Dallas utolsó évadát.”

A középső ülést néhány mozdulattal kartámasszá tudjuk alakítani, és így a csomagtartóban is turkálhatunk, ha ottfelejtettük a parizeres-szendvicset.
Öt üléssel is kapitális méretű a csomagtér, 710 liternyi teret kínál a Zafira fara, de ez egészen 1860 literig bővíthető, ha komolyabb méretű rakományról van szó. De csomagok helyett embereket is szállíthatunk hátul, legálisan: egy mozdulattal elővarázsolható a padlóból két plusz ülőhely, ami leginkább gyerekeknek lehet opció, vagy az átlagnál alacsonyabb felnőtteknek.
És az az autó tényleg nagy, mert akkor sem volt kényelmetlen a középső sorban utazni, mikor a hátsó két ülés miatt előrébb kellett húzni azokat.

A csomagtartóból felpattintható ülések hosszútávon átmennek kínzóeszközbe, kivíve, ha a gyerekeket helyezzük el rajtuk. Nekik viszont kiváló.
A felpörgött modellciklusok korában már öregnek számít az Opel Zafira, 2010 óta szerepel a piacon, és ez leginkább belül érezhető, főleg a kijelzőkön és a rengeteg gombon, ami a középkonzolon pihen. Sajnos a látványos vörös színű hangulatvilágítás sem segít modern benyomást kelteni.
Nagyon érik a modellváltás, amiben reméljük, jobb lesz a zajszigetelés és kevésbé fognak zörögni, nyikorogni a belső alkatrészek.
Méretek, számok, adatok
Külső méretek |
5-ajtós |
Tengelytáv (mm) |
2760 |
Teljes hossz (mm) |
4656.0 |
Magasság rakomány nélkül (mm) |
1685.0 |
Szélesség behajtott/kihajtott tükrökkel (mm) |
1928 / 2100 |
Fordulókör (faltól falig / szegélytől szegélyig) (m) |
11,9 / 11,4 |
Súly és rakomány |
5-ajtós |
Autó tömege (kg) |
1586 – 1775 |
Üzemanyagtartály |
58 l (1.6 CNG: 15 l Benzin, 25 kg Gas) |
Maximális vontatható tömeg fékkel (12% lejtő) / fék nélkül (kg) |
800 – 1650 / 750 |
Megengedett össztömeg (kg) |
2150 – 2445 |
Mielőtt hozzám került az autó, már tudtam, hogy a 170 lóerős kétliteres dízellel van szerelve, és titkon örültem is a dolognak, kíváncsi voltam, hogy muzsikál ez a blokk egy ekkora testben. Sajnos az első kilométerek után azonnal előhúztam a forgalmit, mert nagyon gyanús volt, hogy csak az egyhatos ketyeg a motorháztető alatt.
Biztos valami adminisztrációs baki lehetett, hogy a naptárunkban a kétliteres szerepel. De sajnos senki nem hibázott, a 2.0 CDTI a maga 400 newtonméter nyomatékával nagyon lomha. És amikor azt írom, hogy nagyon, az azt is jelenti.
Valahogy végig úgy éreztem, hogy az automata váltó nincs összhangban a motorral, és ezért tűnik el a teljesítmény nagy része, amitől apa is jól érezhetné magát a volán mögött. Van ugyan sport gomb, de ettől az égvilágon semmi nem változik, ha csak annyi nem, hogy a hatgangos váltószerkezet magasabb fordulatnál vált fel.
A futóműre nincs panasz, kellően lágy és kirugózza a nagyobb úthibákat is, mintha csak egy ladik hullámozna a vízen. Személy szerint ezt várom el egy családi autótól.
Az Opel Eye rendszer négyfunkciós kamerája felismeri és megjegyzi a sebességkorlátozó és az “előzni tilos” jelzéseket, és megjeleníti őket a kormány mögötti kijelzőn. A rendszer előzetes figyelmeztetést ad a vezetőnek a forgalmi sávok akaratlan elhagyása esetén, tájékoztatja a vezetőt az előtte haladó jármű távolságáról, illetve ha azzal ütközésközelbe kerülnénk.

A kedvencem: panoráma-szélvédő, amit természetesen belülről rolóval eltakarhatunk. Baromi nagy üvegfelület, ne kelljen soha cserélni!
Ezzel a rendszerrel egyetlen probléma volt (de itt említhetnénk a Volvót, a BMW-t vagy a Fordot is), hogy a 12 tonnás súlykorlátozó táblát rendre 120-as sebességkorlátként azonosította, ami mondjuk lakott területen elég kellemetlen tud lenni, ha a volán mögött ülő negyedjére ment át a KRESZ-vizsgán, és akkor is puskázott.
Arra senki ne számítson, hogy ezt a batárt kihozza 5-6 literből százon, alsó hangon is 7-7,5 liter környékén tettem meg vele 100 kilométert, mikor úgy igazán óvatos voltam. Ez 100-110 km/órát jelent autópályán.
Viszont az pozitív csalódás volt, hogy 8 liter alatt maradt, akkor is, ha heten ültünk benne. Városban, vagy nagyobb tempónál azonban simán belecsúszhat az ember a 9-10 literes átlagba, ami már elég lehet ahhoz, hogy anya is megorroljon kicsit az egyterűre, bármennyire is praktikus és nagy.

Nagyon megérett már a Zafira a frissítésre, ez a kijelző még 3 éve lement volna. Egy kicsit pixeles.
Mellette – Ellene |
- Nagy
- Sok tároló, nagyon sok
- Kényelmes
- Praktikus ülésvariációk
- Panoráma-szélvédő
|
- Zajszigetelés
- Zörgő, nyikorgó belső alkatrészek
- Ha nem vigyázunk, sokat fogyaszt
- Eljárt felette az idő
|
Hogy tetszik az Opel behemót egyterűje?
129 szavazat - átlag: 8.67 (10-ből)
Hogy tetszik az Opel behemót egyterűje?