Röviden – BMW 340i Sport Line 2015

Mi ez?

A hatodik generációs Hármas BMW frissített változata.
Mit tud? Mindent, amire ma egy autósnak szüksége lehet, és még annál is többet.
Mibe kerül? A négyajtós 340i alapára 14 430 000 forint.
Kinek jó?  Akinek nem kell M3-as, mégis adni szeretne az érzésnek, mindemellett fontos a sportos elegancia.
Ha Erdős Norti kollégánkat BMW-rajongóként azonosítanád, az nem a véletlen műve. Most ráadásul hónaljig járt a mézesbödönben az új 340i vezetésével. Cikkét ennek ismeretében küldjük mindenkinek, aki szereti. A szerk.

Tudjátok, miért a Hármas sorozat a BMW legfontosabb modellje? Mert többet értékesítenek belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1975 óta, azaz 40 év alatt több mint 14 millió hármas talált gazdára világszerte, közülük is a négyajtós, lépcsős hátú a legnépszerűbb, mondhatni viszik, mint a cukrot.

Mi pedig naná, hogy a legmenőbb BMW frissített példányát hajtottuk meg Tirol szerpentinjein (Münchenből indulva), és félve mondom ki: lehet, hogy van tökéletesebb hétköznapi autó az F30-asnál, de én még nem ültem benne, és nem is biztos, hogy akarok.

Külső

“Az új 3-as BMW soha nem volt még ennyire sportos és dinamikusan elegáns” – így hangzott a prezentáció első mondata. Jöhet a virtuális nyakleves, de azt kell mondjam, hogy a 2012-ben bevezetett hatodik generáció nem csupán korunk egyik autóipari remekműve (legalábbis, ami a formatervet illeti), de talán a valaha készített legszebb 3-as. A mostani ráncfelvarrás pedig csak erősít ezen, bár nem árt hozzá nagyító, hogy megtaláljuk az újításokat.
Talán a valaha készített legszebb hármas

Talán a valaha készített legszebb hármas

Tényleg csak nüansznyi dolgokról van szó, lényegében arra feküdtek rá a faceliftnél, hogy fizikai dimenziók változtatása nélkül, optikailag úgy tűnjön, hogy nagyobbat terpeszt az autó elődjénél. A BMW-nél egyszerű a képlet: széles+lapos=sportos.

Az első lökhárító alján átdolgozott légbeömlők figyelnek, a távolságtartó tempomat érzékelője ezek közül a középsőben kapott helyet. Eddig nem ott volt, és ha ezt nem mondják el a sajtótájékoztatón, talán hülyén halunk meg. A hátsó lökhárító vízszintes díszítőeleme és a LED-es hátsó lámpa (amely már széria) ugyancsak finomításon esett át. Csakúgy, mint a nappali menetfény elöl, amely szintén LED-es technológiával dolgozik.
Akinek viszont mindez feltűnik, annak jár a pacsi, igazán alapos ismerője a BMW 3-as hatodik szériájának.
De a legjobb, ha inkább mutatom: 
Húzogasd az egeret a képen, és láthatod a különbséget, vagy nem

A fekete az előző modell
Frissített BMW 3, új motorral: megint nagy bajban vagyok 3
Frissített BMW 3, új motorral: megint nagy bajban vagyok 4
A szürke az előző modell
Frissített BMW 3, új motorral: megint nagy bajban vagyok 3
Frissített BMW 3, új motorral: megint nagy bajban vagyok 4

Belső

Az utastérbe is jutott a frissítésből, szintén csak módjával: krómozott légbeömlők és eltolható fedelű pohártartók várják az utasokat. Hurrá. Ami viszont érdekesebb, az új, színes head-up kijelző, amely minden fontos infót a sofőr elé vetít (rádió, médialejátszó, GPS, sebesség, táblafelismerés stb.), viszont túlságosan polarizált napszemüvegben ebből az égegyedta világon semmit nem látunk. A szikrázó napsütésnek hála, durván a nap végén vettem észre a 326 100 forintos fícsőrt, mikor már nem volt szükség szemüvegre.
Szívesen kipróbálnám az alap, háromhengerers hármast, ami 8 795 000 forintba kerül, és bizony nem ez a látvány fogadja a sofőrt

Szívesen kipróbálnám az alap, háromhengerers hármast, ami 8 795 000 forintba kerül, és bizony nem ez a látvány fogadja a sofőrt

A GPS állítólag gyorsabb az eddiginél – én pont az ellenkezőjét tapasztaltam, főleg közelítés és távolítás alkalmával -, és szebb térbeli grafikával dolgozik, de ami igazán menő, és hosszan elnyújtott tapsot érdemelnek érte a bajorok, az a 36 hónapnyi ingyen térképfrissítés. Ja, majdnem elfelejtettem, az Audi után a BMW is kínál 4G/LTE mobil adatátviteli szolgáltatást és automatikus parkolósegédet.
A nyolcfokozatú automata karja még mindig gyönyörű és a körülötte lévő kezelőfelület sem változott, hála az égnek.

A nyolcfokozatú automata karja még mindig gyönyörű és a körülötte lévő kezelőfelület sem változott, hála az égnek.

A durván három A4-es oldalnyi extralistát most nem ollóznám ide, de az tuti, hogy a rengeteg újdonság közül a legízléstelenebb fahatású betétet sikerült kiválasztaniuk a BMW-seknek a 340i Sport Line tesztautó utasterébe. Olyan érzésem volt minden egyes alkalommal, amikor odatévedt a szemem, hogy poros, és megpróbáltam letörölni. Azt mondom, egy Sport Line az ne a fának álcázott műanyag betétekkel villantson, hanem szálcsiszolt alumíniummal vagy karbonszerű megoldásokkal. Ezzel pedig vége is a “mi nem tetszett az új Hármas BMW-ben” listának.
Na ezt a sötét színű betét száműzném az választható opciók közül

Na ezt a sötét színű betét száműzném az választható opciók közül

Ha elöl igazán laza és kényelmes pozícióba állítottam az ülést, mögöttem esély nem volt elférni, de ezen nem csodálkoztam, hiszen ha közel 2 méteres magassággal áldja meg a sors az embert, akkor ott bizony valakinek kényelmetlen lesz, vagy hátul, vagy elöl.

A vezetés élménye

Motorok közül van mit a tejbe aprítani. Összesen négy benzines és hét dízel közül válogathat a kedves ügyfél az új 3-as esetében. A belépő 318i háromhengeres, másfél literes erőforrása 136 lóerőre, 220 Nm nyomatékra képes; 8,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb sebessége 210 km/óra. Szintén új a 320i kétliteres, 184 lóerős erőforrása, az eddigi 328i helyébe a 252 lóerős 330i lép. A csúcson pedig a 326 lóerős 340i áll, amely a 335i-t váltja.
A dízelek a 116 lóerős 316d-től a 335d-ig húzódnak (313 LE, 630 Nm). De immár nem marad ki a szórásból a hibrid hajtáslánc sem, a 330e, 252 lóerővel, 6,3-as gyorsulással és 2,1 literes átlagfogyasztással, 35 km elektromos hatótávolsággal.
Az a sötétkék jól áll neki, ami szintén új a palettán

Az a sötétkék jól áll neki, ami szintén új a palettán

A tiroli teszt során kizárólag a csúcsmodell állt rendelkezésre, amit természetesen nem bántunk, de nagyon kíváncsi lettem volna a háromhengeres alapváltozatra és arra, hogy egy bőven 10 millió alatti BMW ugyanúgy el tud-e csábítani. Talán majd az itthoni teszt során lesz ilyesmire lehetőség.
Az új háromliteres, kettős megfúvású turbós benzines 326 lóereje mindenre elég, talán többre is, mint amire egy hétköznapi autós vágyhat. A nyolcsebességes automata váltó segítségével 5,1 másodperc alatt van százon, és ezt bizony kőkemény ülésbe süppedéssel érzékeltük és mesés hathengeres muzsikával, a Sport Line csomagnak köszönhetően pedig a kipufogókból is autóbuzinak igen kellemes hangok böffennek elő. 
Végsebessége 250 km/óra, amelyet a legendás Autobahnon esélyünk nem volt kipróbálni, hiszen lépten-nyomon 110-120 km/órás korlátozások voltak.
3 liter, 6 henger, 326 lóerő. Minek ide M3, mikor ezzel is fülig érhet a szád?

3 liter, 6 henger, 326 lóerő. Minek ide M3, mikor ezzel is fülig érhet a szád?

A határokat izzadságmentesen lehet vele feszegetni, szó szerint. Egyszerűen fogalmazva, a szerpentinek után, ahol igazán odatetted magad, úgy szállsz ki az autóból, hogy nem gyűrődött össze az inged, a nagy számlapú óra nem zavart a csuklódon vezetés közben és nem éktelenkedik sötét folt a hónaljadnál. Nincs ezzel gond, volt alkalmunk kipróbálni aznap a Hármas BMW régebbi generációit is, amelyek biztosították a napi izzadságmennyiséget.
Frissített BMW 3, új motorral: megint nagy bajban vagyok 12
A futómű és a vezetési stílus a már végletekig bemutatott négyféle mód között variálható: ECO, Comfort, Sport és Sport+; nem nehéz kitalálni, hogy melyik mit takar, azonban még Sport+-ban, az összes rásegítést kikapcsolva is stabil marad az autó, mondhatni bolondbiztos. De valahogy ez a stílus nem áll jól neki, és bár megvan benne minden ahhoz, hogy továbbra is a legizgalmasabban vezethető limuzin legyen, mintha nem venné jó néven, ha ilyesmire vetemednénk vele.

Frissített BMW 3, új motorral: megint nagy bajban vagyok 13 A tesztfogyasztás inkább merüljön a feledés homályába, maradjunk annyiban, hogy a kevéske autópályás szakaszon, mikor tartottuk a 110-es tempót, sikerült 9 liter alá vinni a 100 kilométerre vetített fogyasztást. Azért az nem rossz egy ilyen teljesítményű autótól. Az 1,6 literes Corollám 7-7,5 liter benzint nyel le százon, bármit csinálok.

Végezetül

Megint bajban vagyok, mert a BMW ügyesen elhiteti az emberrel, hogy szüksége van egy alsó hangon 15 milliós autóra, pedig nincs. Igazság szerint arra, amire én használnám, tökéletesen megfelel a 2006-os Corolla is. Maximum, ha majd megjön a gyermek. De addig még van egy kis időm megtömi a családi perselyt, hátha összejön egy használt Touring.
Osztályozd, hogy mennyire tetszik a frissített BMW 3
394 szavazat - átlag: 9.17 (10-ből)
Osztályozd, hogy mennyire tetszik a frissített BMW 3