Röviden – Suzuki Splash 1,2 GS

Mi ez?

Kisautó Esztergomból, sok extrával és erős motorral

Mit tud?Nagyjából mindent, amit egy városi autónak kell
Mibe kerül?GS felszereltséggel 3 157 000 forintba
Kinek jó? Sznoboknak biztosan nem. Bárki másnak városba, két embernek városon kívülre is

Adatlap

Suzuki Splash 1,2 GS

Városi autónak jól beválik
Motor1242 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény94 LE
Nyomaték118 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)12 sec
Végsebesség175 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,1 l / 100 km

Néhány hónapja teszteltük a legolcsóbb magyar autót, ugyanezt a típust, csak az egyliteres motorral és GC AC alapkivitelben. Árához képest nagyon korrekt autónak találtuk, épp ezért voltunk kíváncsiak, kapunk-e arányosan többet a Splashben, ha több lóerővel és gazdagabb felszereltséggel visszük haza.

3 157 000 Ft

Dízel híján a négyhengeres benzines kerül a legtöbbe, GS kivitelben listaáron 3 157 000 forintért mérik. Ez a modell 320 000 forinttal drágább a GLX változatnál, amiért ESP-t, ülésfűtést, 15 colos alufelnit és első ködlámpát kapunk cserébe. Mindez nem tűnik túl bőkezűnek, de a menetstabilizáló elektronika önmagában megéri ezt a pénzt, amennyiben megment egy balesettől.

Belül több a szövetkárpit, bővebb a belső világítás és égő jut a csomagtartóba is. A hátsó üléstámla osztott, sajnos a kalaptartó ugyanolyan szerencsétlen, mint a Swiftben: könnyű felhajtva felejteni, amivel megszűnik a kilátás a hátsó szélvédőn.

Nincs USB-csatlakozó

Ismerve a kategóriatársakat, az utastér kellően tágas. Az ülésfűtés reakcióideje tanítanivaló, kevéssel a bekapcsolás után pirítani kezdi az elöl ülők ülepét. Szomorú, hogy ebben a fiatalos, menő városi kiskocsiként reklámozott autóban nincs USB-csatlakozó és a célcsoportnak oly fontos audiostreaming sem működik, nem lehet Bluetooth-kapcsolattal tolni a telefonban tárolt zenéket az autó rendszerére.

Mennyi lenne használtan?

A Splash tesztelését a tavalyi enyhe modellfrissítés tette aktuálissá, de maga az autó ebben a formában készül 2008 óta. Újonnan a legolcsóbb autók egyike, de használtan nem mondható el róla ugyanez. Aki használtan szeretne Splasht venni, készüljön fel rá, hogy az apró egyterű értéktartása jobb a Swifténél, talán mert kevesebb van belőle. Azonos évjárat esetén ára kicsit magasabb, mint egy 2005 utáni Swifté, hiába van utóbbiban jóval erősebb motor. A legolcsóbb használt Splashek 1,2 milliós irányáron várnak vevőre, a kínálatban elég sok dízelmotoros autót is találni 2009-től, amelyekre 1,3-1,4 millió forintról indulhat az alku.

Motor a Swiftből

A Swiftből átemelt motor 94 lóerős. Nem szabad GTI-t látni benne, mert annyit messze nem tud. Egyszerűen egy jó erőben lévő, energikusan felpörgő motor, amely erőtartalékaival az emberlakta településeket elhagyva is helytáll.

Ha már a motortól ilyen sok telik, nem ártott volna a kiskocsit szerencsésebb váltó-áttételezéssel alkalmasabbá tenni hosszabb utakra. Az ezerkettes Splash váltókiosztása alig hosszabb az ezresénél, így autópályán 130-nál 3800-at mutat a fordulatszámmérő és a motor szörnyen bőg.

Városban 7,4, országúton 5-6 litert fogyasztott százon

Városban 7,4, országúton 5-6 litert fogyasztott százon

Megüti az átlagost a rugózási kényelem. Zavaróbb, hogy a lökhárító alján a koptatócsík könyven leér kocsifelhajtón valamint a széles első tetőoszlop, amely ferdén előrefelé pislogva takar ki sokat a világ történéseiből.
 
Jobban tetszett a fokozatokba olajozottan, pontosan bekattanó váltó és az egészséges futóműhangolás. A Splash, virgonc, nem dülöngél, csak egy kissé hangosan gördült, legalábbis téli gumikkal.

8 liter alatt a fagyos Budapesten

Idén a busók nem végeztek jó munkát, a tél bőven túlélte a farsangi időszakot. Hideg időben, tisztán városi forgalomban 7,4 literes fogyasztást mértünk, ami a sok rövid, dombra fel, dombról le útszakasz és a városi forgalom ismeretében jó eredmény. Országúton 5-6 literrel érdemes kalkulálni 100 kilométerre. Bár sok mindent jobban tud a csúcsmodell a háromhengeresnél, ár/érték arányban a szerényebb Splash a nyerő.

A tesztelt Splash és jól felszerelt konkurensei. Listaárak!
Suzuki Splash 1,2 GS (94 LE)3 157 000 Ft
FIAT Panda 0,9 TwinAir Turbo Easy (85 LE) 3 550 000 Ft
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE)3 349 000 Ft
Renault Twingo 1,2 Dynamique (75 LE)2 790 000 Ft
Volkswagen high up! (75 LE)3 042 200 Ft
Mellette – Ellene
  • Mokány, életteli motor
  • Pontosan kapcsolható sebességváltó
  • Gazdag felszereltség
  • Kedvező térkínálat, magas üléshelyzet
  • Eltalált futómű
  • USB-csatlakozó és Bluetooth-zenelejátszás nélküli rádió
  • Autópályán igen hangos motor
  • Alapáras ESP csak a tesztelt csúcsmodellben
  • Primitív kalaptartó

Megújult a Suzuki Splash. Neked tetszik az 1,2 GS sok extrával és 94 lóerővel, de listaáron 3,2 millióért?

319 szavazat - átlag: 6.5 (10-ből)

Megújult a Suzuki Splash. Neked tetszik az 1,2 GS sok extrával és 94 lóerővel, de listaáron 3,2 millióért?