Kintről megmaradt a jellegzetes forma, de szögletesebb éleket kapott a kocsi

Kintről megmaradt a jellegzetes forma, de szögletesebb éleket kapott a kocsi

Kintről megmaradt a jellegzetes forma, de szögletesebb éleket kapott a kocsi


Az új Golf hosszabb lett elődjénél, több benne a hely, és a formája is jobban igazodik a pillanatnyi divathoz. Kissé szögletes, kissé agresszív, szélesebbnek is látszik, de az alapkoncepció hű maradt a sok-sok éves hagyományhoz.

A legnagyobb meglepetés így bent éri a gyanútlan, korábbi Golfokhoz szokott embert. Ugyan a berendezés nagyon VW-es, a legtöbb műszer, kapcsoló igencsak közeli rokonságban van a korábbi változatokban megszokottakhoz, de mégis minden szebb, jobb, szerethetőbb. Ízlésesek, igényesek, kellemes tapintásúak az anyagok, mintha nem is egy Golf kategóriájú autóban ülnénk, hanem egy kicsit feljebb. Kényelemes, észrevétlenül megszerethetőek a tág határok között mozgatható első ülések, rekeszek, rolós fedél, USB-csatlakozó, van itt minden, ami kell.

Az ajtókban futó hangulatvilágítás-csík nélkül ugyan remekül lehet élni, sötétben autózva azonban mégis jól esik félszemmel odasandítani, de az is igaz, hogy a mezei kabinvilágítás nem tartozik az autó legsikerültebb részletei közé. A fényerőbe nem lehet belekötni, ott ahol kell, még ha szűken is, de tisztességes erővel világítanak a LED-ek, de a kékes-fehér fény nem igazán barátságos. Az azonban jó pontot ér, hogy menet közben nyugodtan felkapcsolva hagyhatjuk – a vezetőülésből külön kapcsolható – a hátsó sorban tomboló kölyköknek a világítást, a vezetésben egyáltalán nem zavar.

A kormány bajuszkapcsolóinak kellemesebb a tapintásuk, újratervezték a kormányt, illetve a rajta lévő gombokat is, amelyeket érdemes még álló helyzetben bemagolni, annyi van belőlük. Az ablakemelő kapcsolóitól a jó ízléssel és mértékkel alkalmazott króm mennyiségen át a puha műanyagokig minden árasztja magából a minőségi érzést. Ha ez nem lenne elég, a hatalmas, már a kezünk közeledésére is reagáló kijelző kezelése is élvezetes.

Kisfilm a vízlepergető, idétlenül forgó kerekű Golfról:

A váltókar baloldalán két gomb található, egyikük megnyomásával lehet az autó tulajdonságait pillanatnyi hangulatunkhoz idomítani. A sportos értelemszerűen élénkebb gázreakciót, pörgősebb motort eredményez, ez nem is meglepő. Nagyobb varázslat az ECO mód, amely még a motorféket is kilúgozza az autóból. Ha elvesszük a gázt, szinte úgy érezzük, Záhonyig nem áll meg az autó fékezés nélkül. Hogy ez az üzem – gurulás közben nem áll le a motor – vajon takarékosabb-e a motorfékezés közbeni fogyasztásnál, nyilván sokszor kiszámolták.

Nyugodtan képzelhetnénk négy karikát is a VW embléma helyére

Nyugodtan képzelhetnénk négy karikát is a VW embléma helyére

Télen a háromfokozatú ülésfűtés, illetve a szintén melegíthető külső tükrök könnyítik meg az első kilométereket, amiért sokszor voltam hálás a fagyos tesztidőszakban. Egyedül a záráskor félig be-, illetve felforduló visszapillantók tűnnek marhaságnak, mert ebben a kitekert pózban pont a tükörfelületre esik a hó. Szerencsére kikapcsolható a tükörbehajtó funkció.

380 literes csomagtartó

Megnőtt a csomagtartó, már 380 literes

Megnőtt a csomagtartó, már 380 literes

Megnőtt a csomagtartó, már 380 literes


A csomagtartó befogadóképessége a korábbihoz képest 30 literrel nőtt, így 380 literrel gazdálkodhatunk leghátul. Ez még korántsem számít kiemelkedő eredménynek, de mégis jól használható, hála a 10 centivel süllyeszthető csomagtérfenéknek. A hátsó üléstámlák előrehajtása után bő másfél méteres, kis híján sík rakteret alakíthatunk ki a Golf hátuljából. A csomagok is jól érezhetik itt magukat, van 12V-os csatlakozó, és szatyorkampók a kisebb cuccok felaggatására. Legalul pótkerék vár bevetésre, míg a kissé nehezen záródó – többször is előfordult, hogy lecsapás után újra le kellett csukni – ajtóban pedig az elakadásjelző háromszögnek is jutott hely.

Nem foglal sok helyet az elektromos kézifék

Nem foglal sok helyet az elektromos kézifék

Nem foglal sok helyet az elektromos kézifék


A hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó prímán együtt dolgozik a 140 lóerős motorral, egyáltalán nem hiányzik a kézzel kapcsolgatás, ebben az autóban már középkorinak tűnő öröme. Gyorsabb, kényelmesebb, a DSG pedig önmagában is jó dolog, de itt még a körítés is rendben van. Csupán akkor tűnhet kicsit darabosnak az autózás, ha a váltógomb melletti Auto Hold funkciót is aktiváljuk.

Ilyenkor piros lámpánál nem kell a féken állni, hogy az autó ne kezdjen el lassan araszolni, cserébe zöldnél, a gázra taposva kissé bárdolatlanul lódul meg, kár ezért az apróságért. Szerencsére az Auto Hold funkciót is felülbírálhatjuk, és indulhatunk, ahogy akarunk.

Elöl 140 lóerős, turbós négyhengeres benzinmotor dolgozik, amely nagyon passzol az autó karakteréhez – van belőle különösen képzett, hengerlekapcsolásra is képes változat is – ha kell nagyon tud menni, emelkedőn, megrakva, bárhogy, és a kellemes, csendes suhanás is megy neki. Igaz, a kizárólag városban megtett 430 kilométer alatt 8,4 literes átlagfogyasztás jött ki az utolsó tankolás után, ami nem tűnik világbajnoknak.

Kicsit agresszív, széles és szögletes szemből a hetes Golf

Kicsit agresszív, széles és szögletes szemből a hetes Golf

Helyettünk dolgozik
Szép színes, élő közvetítés az autó mögötti életről

Szép színes, élő közvetítés az autó mögötti életről

Szép színes, élő közvetítés az autó mögötti életről


Vezetéstámogató rendszerekkel rendesen megtömték az új Golfot, rengeteg dolgot megcsinál helyettünk. Nemcsak a beállított sebességet tudja tartani, hanem a követési távolságot is, megáll, és el is indul, ha az előttünk lévő autó is ezt teszi. Ha látja az útburkolati jeleket, akkor segít a két vonal között maradni – akkor is finoman tekergeti a kormányt, ha mi is fogjuk, de elengedett kormánnyal is képes bevenni még egész éles kanyarokat is, de pár próbálkozás után felsikolt, hogy ez így nincs rendjén, vezessünk inkább mi.

Adatlap

Volkswagen Golf Highline 1,4 TSi (140LE)

Kintről megmaradt a jellegzetes forma, de szögletesebb éleket kapott a kocsi
Motor1395 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény140 LE
Nyomaték250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,4 sec
Végsebesség212 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,7 l / 100 km

Elsőre talán ez is felesleges extrának tűnik, de tegye fel a kezét, aki még sosem kotorászott zsebkendő, elgurult telefon, fene tudja mi után vezetés közben, és mire felnézett, már nem teljesen ott volt, ahol lennie kellett volna.

És emellett parkolni is tud. Méghozzá meglepően ügyesen. Kevés olyan autó van, amelyik ennyire jól és főleg ilyen gyorsan megbirkózik a parkolással. Olyannyira, hogy az ismerősök szórakoztatásán kívül magam is párszor hagytam a Golfnak, hogy hazaérve hadd keressen magának megfelelő méretű helyet, és parkoljon is be. Mindössze kétszer éreztem úgy, hogy muszáj még csiszolnom valamicskét a végeredményen, így nem hagyhatom itt a kocsit. De ne vészes hibára gondoljanak, csupán városképileg nem volt tökéletes a mutatvány.

Mindez mennyiért?

A gazdagon felszerelt tesztautó nem olcsó, közel 10 millió forintot – egészen pontosan 9 813 520-at –  kérnek érte. Az elsőre sokkoló adat után gondoljunk bele, hogy ezért a pénzért temérdek extrával, biztonsági berendezéssel kistafírozott autót vihetünk haza, amely kivitelében, tudásában a prémium márkákkal is versenyben van. De hamarosan kiderül, mennyire is vakít el a temérdek csillogó flitter és színes pávatoll, mert már a vezess.hu garázsában áll a következő, egy igazán fapados VII-es Golf.

Új Golf amúgy olcsóbban is kapható, az 1,2-es, 85 lóerős TSI motorral felszerelt változat ötfokozatú kézi váltóval, már 4 225 520 forinttól elvihető.