Adatlap
Mazda6 Sportkombi CD 129 Takumi
Motor | 2184 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 129 LE |
Nyomaték | 340 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,9 sec |
Végsebesség | 193 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,2 l / 100 km |
Nemrég kétszer is utánanéztem egy M-es rendszámú Mazda6 kombinak. Hátulról annyira frissnek tűnt, hogy azt hittem, talán már az újból látok egyet, de nem, még a mostani volt. Akárcsak a Takumi kivitelű tesztautó.
Ez a széria – a kiöregedő modelleknél bevált módon – bőséges felszereltséggel kelleti magát, mert pályafutása végén nem árt még némi attrakció alapértékei, a Japánban történő gyártás, a jó vezethetőség és a kiforrott minőség mellé.
Mitől Takumi?
A Takumi nevű limitált széria a 155 lóerős, kétliteres benzinessel és a 129 lóerős dízelmotorral választható, kombi vagy ötajtós karosszériával készül.
Kívülről – a feliraton kívül – 17 collos könnyűfém felnik, sportosabb hűtőrács, hátsó légterelő és sötétített ablakok segítenek azonosítani. Az alapfelszereltség része a sportos pedálborítás, a félbőr üléskárpit, a parkolóradar elöl-hátul, az ülésfűtés elöl, a kétzónás automata légkondi és a navigációsrendszer. Az autóhoz 315 ezer forintért xenon-fényszóró rendelhető, holttérfigyeléssel együtt.
Sokszor megírtuk, hogy a Mazda6 tágas, jók az ülései, de minőségérzete, a felhasznált anyagok elmaradnak a kategóriában elvárhatótól és az ülésfűtés bumfordi kapcsolóját is kritizáltuk elégszer.
A Mazda6 kora érződik az európai márkák által favorizált vezetőtámogató rendszerek majdnem teljes hiányán is.
Holttérfigyelés a xenon-fényszóróval együtt rendelhető ugyan, de ebben a Mazda, a Hyundai, a Kia és a három francia márka messze nem azt hozza, amit egy Mondeo, Insignia, Accord vagy Passat feláras tételként tudhat.
A tesztelt modell és dízelmotoros vetélytársai | |
---|---|
Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Elegance (150 LE) | 8 139 000 Ft |
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 129 Xenon (129 LE) | 8 664 900 / 7 914 900 Ft* |
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI Cosmo (130 LE) | 8 540 000 Ft |
Škoda Superb Combi Busisness Plus 2.0 TDI (140 LE) | 7 685 150 Ft |
Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D Sol (124 LE) | 7 450 000 Ft / 7 150 000 Ft* |
*Elöl a listaár, mögötte az importőri, országosan érvényes engedmény
Átgondolt csomagtartó
Aki amúgy sem venne táblafelismerést, kényelmes és biztonságos távolságtartó radaros tempomatot és más modern biztonsági extrát, ma sem nyúl mellé a Mazdával. Főleg a kombival nem.
Csomagtérrolóját egy rugós drót automatikusan felemeli és visszaengedi, hogy könnyen bepakolhassunk. A kalaptartó akkor sincs útban, ha a két kar meghúzásával előrebuktatjuk a hátsó ülést, mert a kivett roló elhelyezhető a csomagtérpadló alatt.
Nyugodt dízel
Egyféle dízelmotor van a Takumihoz, amely csak 129 lóerős, de 2,2 literes hengerűrtartalmával könnyedén lead 340 Nm maximális nyomatékot.

Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk
Kihúzatni nincs értelme, mert teljesítménye 3000-es fordulat felett nem nő érezhetően. A váltó kapcsolhatósága nem kiemelkedő, de hozza a japán átlagot, így kritizálni sincs miért.
A négyhengeres dízelmotor kevés gázolajjal beérte. Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk.
Alapáron járó, 17-es felnijével az autó viszonylag kényelmesen rugózott a szegényebb megyék elhanyagolt országútjain is, zajszintje autópályás sebességnél is elfogadható. Irányíthatósága, útfekvése sem kopott meg a korral.
Drága a búcsúszéria
A búcsúszériával az a baj, hogy a 129 lóerős dízelmotorral listaáron 8,6 millió forintba kerül, pedig egy kifutó modellnek pont hogy kedvező áron kellene adnia minél több extrát. De a xenon-csomagos tesztautó tényleges árán, 750 ezres engedménnyel sem különösebben jutányos 7 914 900 forintért.
Kommentek