Adatlap

Volvo V40 T3

Érdekesett lépett a Volvo: a C30-S40-V50 triót olyan modell váltja le, amely egyikre sem hasonlít. A Volvo V40 a legkülönlegesebb prémium kompakt autó.
Motor1596 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény150 LE
Nyomaték240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,8 sec
Végsebesség210 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,8 l / 100 km

Mostanáig a Volvo hagyott játékteret, hogy legyen időnk eldönteni, az S40/V50 páros a középkategóriába vagy az alsó középkategóriába tartozik-e. Az új Volvo V40 már biztosan beazonosíthatóan kompakt autó, a Golf, még inkább az 1-es BMW és az Audi A3 ellenfele.

Fordos köldökzsinór

A fordos köldökzsinór heges csonkja még ott lifeg: a Volvo V40 a C30-assal és az előző Focus-szal azonos padlólemezre épült, de minden lényeges elemét átdolgozták a svédek. És ami érdekesség, úgy tűnik, egy darabig a V40-es az utolsó olyan Volvo, amit Peter Horbury tervezett. A Volvo kínai felvásárlásával az új tulajdonos egyelőre nem avatkozott bele a fő tervezési és gyártási sodorba, de a fődizájner visszautasíthatatlan ajánlattal távozott a kínai anyagcéghez.

Horbury búcsúja egy könnycsepp elmorzsolását megérdemli, mert nevéhez fűződik a Volvo 90-es évekbeli feltámadása. A 92-ben bemutatott ECC tanulmányautó évekre meghatározta a márka főbb arculati elemeit, a határozottságot sugalló vállakkal, a kecsesen záródó farral és múltat idéző, mégsem avítt, hatalmas hűtőráccsal. Szinte egy az egyben ebből a tanulmányból készült el a Volvo akkori nagyautója, a 850-est váltó S80.

Az a jó benne, mint a többi Volvóban

Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra

Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra

Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra


A V40-ben pont az a jó, mint az összes többi Volvóban: annyit enged láttatni magáról, amit tulajdonosa akar. Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, gazdája már letett valamit az asztalra.

Az ég kékjét beengedő panoráma tetőablak, a részben feketére festett hátsó szélvédő, az egyedi sziluett mind-mind különleges dizájndarabbá faragják a V40-est, aminek tulaja attól is büszke, hogy övé a világ első autója, mely a motorháztetőből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost.

Otthonos és biztonságos

Nem simul kézbe az átlátszó műanyag burok

Nem simul kézbe az átlátszó műanyag burok

Nem simul kézbe az átlátszó műanyag burok


Különleges a V40-es belső tere is. A szélvédőre ragasztott visszapillantó tükörnek nincsen kerete, így a szokásosnál nagyobb hátratekintést enged.

Egyedi a váltógomb is, ami nem feltétlenül előny, mert az átlátszó műanyag burok a 70-es évekbeli zsigulis hangulatot adja, ráadásul nem is simul olyan könnyen kézbe a golfütő fejére hajazó képződmény.

Ezt leszámítva a V40 sikeresen hozza a biztonságos és otthonos hangulatot. A tesztautó fabetétes középkonzolja is tetszett, nem kell a katalógust átnyálazva kideríteni, hogy valóban fából készült-e, érezni a tapintásán.

Nem kell a katalógust átnyálazva kideríteni, hogy valóban fából készült-e a fabetét, érezni a tapintásán

Nem kell a katalógust átnyálazva kideríteni, hogy valóban fából készült-e a fabetét, érezni a tapintásán

Háromféle műszerfal
A világ első autójaként a szélvédő tövéből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost

A világ első autójaként a szélvédő tövéből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost

A világ első autójaként a szélvédő tövéből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost


Szórakoztató az LCD-panelből felépített műszeregység. Nem igazi mutató van az autóban, csak oda van vetítve. Három egyedi hangulat alapján rakja össze, hogy milyen módon kívánunk értesülni az aktuális sebességről és a fordulatszámról.

Sportos módban digitálisan mutatja a sebességet és fő helyen egy fordulatszámmérő díszeleg. Az elegáns és ECO módokban analóg “mutatón” követhetjük, mennyivel megyünk éppen. Mivel LCD-n jelenik meg a kijelző, arra is képes, hogy az aktuális sebesség környékén jobban kiemeli a számokat, és azt is mutatja, mennyi lenne a megengedett sebesség, hova kellene a mutatóval betalálni.


Passzentos belül

Hátul ketten férnek csak el, ők is passzentosan

Hátul ketten férnek csak el, ők is passzentosan

Hátul ketten férnek csak el


Elődjeit gyakran érte kritika szűk utastere miatt, a V40-est sem azért fogjuk szeretni, mert ő lenne a kategória legtágasabbja. Az marad a Golf, a V40 kellemesen passzentos, mint egy testhez simuló ruhadarab.

Hátul ketten férnek csak el, a két gyerekülés közé csak ötéves fiam fért be, ő is csak álló helyzetben. Nyaralni ne ezzel menjenek, én sem tenném. A csomagtartót sem arra találták ki, hogy bőröndökkel telirakva szaladjunk a világnak. 335 litert hagyni a csomagoknak nem nagy teljesítmény a kompakt kategóriában.


Jobb a T3 a D3-nál?

Jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel

Jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel

Jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel


Olyan világot élünk, hogy gyakrabban írunk benzines autókról jót, mint dízeles társaikról. Most is ez jön, a V40-est sokkal jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel. A 150 lóerős turbós benzinmotor (mely szintén Ford-örökség), és a hatfokozatú kézi váltó ideális társ.

Vezettem országúton, autópályán és városban is, nem volt olyan terep, ahol kelletlenül tűrtük volna egymás társaságát. Szereti, ha 3000 és 4000-es fordulat között pörög, de az sincs nehezére, ha 2500-nál már eggyel följebb kapcsolok. Pont annyira akar sportos lenni, mint egy igazi Volvo tulajdonos: megelégszik a látszattal, elég neki az, ha kinézik belőle. Tudna ő, de minek menne gyorsabban.

Épp hatmillió forintba kerül ezzel a motorral a Volvo V40 alapverziója

Épp hatmillió forintba kerül ezzel a motorral a Volvo V40 alapverziója

Takarékos: elég volt 8,6 liter

A futómű komfortosra hangolt, keménység csak a 17 colos felnik felől érkezik. Ha saját autóm lenne ez a V40-es, egy kisebb szélességű 16 colossal is megelégednék, bár a matt szürke felnik igen jól mutatnak a különleges autón.

A 150 lóerős V40-es 8,6 literes átlagfogyasztása zseniális, örülök, hogy van értelme benzines motorban is gondolkodni a V40-esek között szemezgetve. Országúton 6,9 liter is elég, amivel már nem vagyunk lassúak.

Épp hatmillió forintba kerül ezzel a motorral a Volvo V40 alapverziója. Persze ne egy napfénytetős, bőrüléses csodát képzeljenek el annyiért, amennyibe egy közepesen felszerelt Golf kerül. A képeken látható tesztautó 11 milliónál is drágább.

Ha kényeztetés nélkül, csak a szükséges extrákat vesszük számba, egy 150 lóerős V40 7 millió forintból is összeállítható, amivel már belép a racionálisan megfontolható kategóriába, prémium társaival szemben pedig erős alternatíva.