Adatlap
BMW 535d xDrive Touring
Motor | 2993 cm3, Dízel, S6 |
Teljesítmény | 313 LE |
Nyomaték | 630 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 5,3 sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,2 l / 100 km |
N57D30T1: nem több lélektelen karakterhalmaznál, amíg kiderül, hogy nem önkényesen összehányt betűk és számok kombinációja, hanem azt a dízelmotort jelzi, amely nélkül az Audi aligha kezd fejleszteni egy hathengeres dízelt, 313 lóerővel. Az 535d motorjáról van szó, amely ezúttal négykerék-hajtással és kombiként érkezett a szerkesztőségbe.
Extrák híján esendő
Mivel az autó csak 290 000 forintos felárért tenné meg az a szívességet, hogy a gyújtáskapcsolón kívül az ajtók is felismerjék a kulcsot, a beszállás és a bepakolás gombnyomogatással kezdődik.
Nem baj, ha valaki egészen ráállt az autóra, mert a hátsó szélvédő külön is nyitható, ha fölösleges az egész csomagtérfedelet motorosan felemelni és lezárni. A távirányítót megnyomva felpattan az üveg, elegánsan felszalad a kalaptartó, sikkesen behajítjuk cuccot és kész.
Alapesetben 560 vagy 590 liter
Amikor nem elég az üveget nyitni, a gombnyomásra nyíló és záródó csomagtérajtó gyorsan, csendesen működik. Kisgyermekes szülőknek sem kell aggódniuk, szelíd érintésre is megáll.
560-1670 literes csomagtere valamivel tágasabb a kompakt kombikénál, a jókora tér kialakítása igényes.
A háttámlák két kilincs meghúzásával könnyedén előredőlnek, de rugóikat ellenkező irányban be kell feszíteni, ezért a visszarendezés némi erőt igényel.
Okos a 40:20:40 arányú támlaosztás, így középen a sílécnél szélesebb cuccok is átférnek.

A kettős feltöltéssel mindenütt túlerőben van a motor és dízel létére 5200-at forog. A könnyen felpörgő kisebbik feltöltővel jó a gázreakció, a nagyobb pedig annyi levegőt gyömöszöl az égéstérbe, hogy a mellé belőtt gázolajból kijön a 313 lóerős csúcsteljesítmény
Kitűnő az üléshelyzet, az ülés állítható deréktámasz híján is kényelmes volt, pedig volt nap, hogy hét órát ültem benne. A kormányzás pontossága, erőszükséglete tökéletes, de városban zavart az autó nagy fordulóköre.
Terebélyes és masszív autónak mutatja magát a kombi 5-ös, amilyen valójában is. A feláras Dynamic Damping Control lengéscsillapítás-vezérlése illetve az Adaptive Drive-ban ezt aktív oldaldőlés-kiegyenlítéssel megfejelő varázslat nélkül az autó közel van a legfontosabb konkurens, az E-osztály hangulatához. Urasan, lágyan siklik, akár a világ végéig.
A tesztautó összeállítása igen sajátságos volt, a vezetőtámogató rendszerek közül hiányzott belőle például a távolságtartó radar, ami nagyon kellene egy ennyire csendes és nyugodt autópályás utazóautóba, viszont az életet napfénnyel, nyári éjben mezőillattal megédesítő tolótető nem maradt ki.
Elfelejti az Eco Pro üzemet
A váltó mellett lévő billenőkapcsolóval többnyire a takarékos beállításokat használtuk. Nem nehéz állandóan Eco-pro üzemben róni az utakat, komótos gázreakcióval, korai felkapcsolásokkal, 1200 és 1500 közötti fordulatszámon.
Nem maradunk le semmiről, mert a menüben beállítható a maximális sebesség, ameddig él a takarékos üzem, de 130 felett vagy sportosabb tempóra váltva automatikusan visszavonul. Sajnos az autó képtelen Eco pro módban kezdeni a napot, minden indítás után újra be kell állítani a Comfort helyett.
Aki hajlandó a légkondicionálást is alárendelni a fogyasztásoptimalizálásnak, az a kijelző szerint majdnem 10 százalékkal közelebb jut a megtakarítási faktor teljes kiaknázáshoz. A stop-start rendszer gyors, az automata váltóval jól ismerik egymás észjárást, ezért a finom úri közönséget nem irritálják elkésett motorindítással és rángatós elindulásokkal.
A BMW 535d xDrive Touring és vetélytársai | |
---|---|
A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro tiptronic (313 LE) | 17 517 950 Ft |
BMW 535d xDrive Touring (313 LE) | 17 398 000 Ft |
Mercedes-Benz E 350 CDI T 4MATIC BlueEFFICIENCY (265 LE) | 16 825 800 Ft |
De ha kell, az 535xd letaglózó erővel gyorsul. Sport vagy Sport+ állásban padlógázra apró guminyikkanással tép el a lámpától, ami történik, arra percekig nehéz reagálni.
630 Nm, 5,5 s
630 Nm megvan 1500-nál, pillanatok alatt 5000 felett jár a mutató. Az automata vált egyet, persze észrevétlenül, mert ettől is a világ talán legjobb automata váltója. A motor annyira erős, hogy a Touring ugyanúgy 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, mint a lépcsőshátú.
Mivel pár másodperccel később már a 200-on is túl van az autó, a rettenetes erő inkább biztonsági tartalék. Mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, úgy ugorja át a kamionokat a 82-es úton két kanyar között.

A komfortbejutás nevű extra az X3-ba 154 900 Ft, a 640d Gran Coupéhoz 313 000. Az 535d az utóbbihoz áll közelebb, 290 ezerért ismeri fel a kulcsot az ajtaja. A felár igazi mélyütés, mert a kulcsnélküli indítással a technika jó rész alapáron benne van az autóban
Két tonna, 313 lóerő, 7,6 liter
Túlnyomórészt autóúton és országúton jártunk a kombival, a teljes tank elfogyásakor plusz 100 kilométeres hatótávot ígért a kijelző, amit az Eco Pro használatával termeltünk ki. Ezek a számok erősen virtuálisak, Budapestre érve ez könnyen megfeleződött, de tény, hogy teljesítményéhez és az autó tömegéhez képest észbontóan takarékos a motor. Tesztátlagunk 7,6 liter lett, de le lehet menni 7 liter alá is. Városon kívül 9 literből már igazán gyorsan lehet haladni.
Közel az 530, távol az M550d
17 398 000 forinttól kapni 535d kombit négykerék-hajtással. Kár feszegetni, hogy jobb vétel-e az 530-as dízelnél, amely szintén nagyon sokat tud és már rongyos 16,5 milliótól feldíszíthető karácsonyfának.
Azzal sem érdemes foglalkozni, hogy több értelme van-e, mint 25 millióért a szintén háromliteres dízelnek 381 lóerővel és 740 Nm-rel az M550d xDrive-ban. Aki arra vágyik, az úgyis azt veszi, mert elégnek az 520d is elég. Ám a tökéleteshez az 535d van közelebb, mindenképp négy hajtott kerékkel.