Valaki a BMW-nél úgy döntött, az M135i kevésbé érdekes újdonság. Mi nem így érezzük

Valaki a BMW-nél úgy döntött, az M135i kevésbé érdekes újdonság. Mi nem így érezzük

Valaki a BMW-nél úgy döntött, az M135i kevésbé érdekes újdonság. Mi nem így érezzük


Az a szokás a BMW-nél, hogy a ritka és fontos újdonságoknak, mint amilyen a Hatos kabrió is, nagy feneket kerítenek a nemzetközi sajtóbemutató alkalmával.

Egzotikus országba utaztatják az újságírókat, ahol elkápráztatnak minket sokcsillagos szállodák golfpályáival és sokfogásos menüivel.

A bibi csak ott van, hogy a vezetésre kevés idő jut. Mehetünk országúton és autópályán, annyival, amennyit a helyi KRESZ megenged. Slussz.

Ez a gépszörny eszméletlen hangon röfög és rúg minden váltásnál

Ez a gépszörny eszméletlen hangon röfög és rúg minden váltásnál

Nem, nem M1, mert az 1978 óta foglalt

Nem, nem M1, mert az 1978 óta foglalt

Nem, nem M1, mert az 1978 óta foglalt


Aztán vannak olyan újdonságok, mint a 3-as kombi, a hibrid 3-as, vagy a modellfrissítés utáni X1-es. Kevésbé izgalmasak, általában München környékére szervezett rutin-bemutatójuk van. Nem túl izgalmas BMW-szalonban gyülekezünk, majd a sajtótáj után a helyi országúton és a helyi (német) autópályán tesszük meg az első tesztkilométereket.

Limitmentes Autobahn

Valaki, valamiért a BMW-nél úgy döntött, az M135i kevésbé érdekes újdonság, nem érdemel külön tesztprogramot, a bejáratott német kör jó lesz neki. És ennek mi kivételesen nagyon örültünk. Mert nincs sebességkorlátozás az autópályák nagy részén.

M-csomag, M Performance, igazi M

Tavaly óta létezik a a BMW-nél egy új kategória: M Performance Car. Példaéul az M 550d xDrive tartozik ide

Tavaly óta létezik a a BMW-nél egy új kategória: M Performance Car. Példaéul az M 550d xDrive tartozik ide

Tavaly óta létezik a a BMW-nél egy új kategória: M Performance Car. Példaéul az M 550d xDrive tartozik ide


Tudományos rész következik az M135i-ről: létezik a BMW-nél tavaly óta egy új kategória: M Performance Car. Ezek olyan M-es autók, amik igazából nem M-esek. De nem is keverendők össze az M sportcsomaggal. Ebbe a kategóriába tartoznak az M550d-k, sőt, meggyőződésem, hogy miattuk hozták létre ezt a csoportot. Mert nem akarták, hogy igazi M-es BMW-t dízelmotor hajtson. De akkor miért nem lehet M1-es az M135i? A hivatalos magyarázat szerint ez a kocsi az átmenetet jelenti a jól használható hétköznapi BMW-k és a minden-pillanatban-kinyomom-a-szemét M-es-BMW-k között (ilyen mondjuk az M3).

Kicsit érthetőbben: az M3-as BMW alkatrészeinek alig 20%-a származik a Hármas kupéból, az M135i viszont csupán tuningolt motorjában, futóművében és designelemeiben tér el a donor 1-es BMW-től.

320 lóerő, 10 mm ültetés

A hatfokozatú kézi váltó egyedi gyártmány az M135i számára, a nyolcfokozatú automata azonos a kisebb teljesítményű modellekével

A hatfokozatú kézi váltó egyedi gyártmány az M135i számára, a nyolcfokozatú automata azonos a kisebb teljesítményű modellekével

A hatfokozatú kézi váltó egyedi gyártmány az M135i számára, a nyolcfokozatú automata azonos a kisebb teljesítményű modellekével


320 lóerős a soros hathengeres benzinmotor, (még) jobb a gázreakció és a hang, erről gondoskodtak az M-es szakemberek. Továbbá változtattak a lengéscsillapítókon, a kormányzáson és 10 milliméterrel lejjebb hasal a karosszéria.

Speciálisak a gumiabroncsok és a fékek is. A hatfokozatú kézi váltó is egyedi gyártmány az M135i számára, az automata nyolcfokozatú, és megegyezik a többi Egyes automata váltójával.

4,6 vs. 4,9 s

Fontos számok még: 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra automata váltóval, 5,1 alatt kézivel. (Ugyanezt az aktuális M3-as BMW 4,6 s alatt csinálja meg automatával, 4,8 alatt kézivel).

Az M3 alkatrészeinek csak 20 százaléka közös a 3-as Coupéval, az M135i viszont csupán tuningolt motorjában, futóművében és designelemeiben tér el a donor 1-es BMW-től

Az M3 alkatrészeinek csak 20 százaléka közös a 3-as Coupéval, az M135i viszont csupán tuningolt motorjában, futóművében és designelemeiben tér el a donor 1-es BMW-től

250: az automata hatodikban éri el az elektronikusan korlátozott végsebességet

250: az automata hatodikban éri el az elektronikusan korlátozott végsebességet

250: az automata hatodikban éri el az elektronikusan korlátozott végsebességet


Arra emlékszem, az M3-ast vezetve féltem, az M135i-ben viszont minden egyes másodpercet élveztem. A 450 Nm-es nyomaték közel egésze megvan pincétől a padlásig. Az automata váltó fokozatválasztójához nyúlni felesleges, mégis megteszed.

Gépszörny

Mert ez a gépszörny eszméletlen hangon röfög és rúg minden váltásnál. Csak azért is oda-vissza kapcsolgatsz, előzgetsz a móka kedvéért. Autópályán a legjobb kiélvezni. A németen, ahol 220 és 250 között játszani lehet a gázzal és a képzelettel.

Fél év múlva, amikor kijön belőle az összkerékhajtású xDrive

Fél év múlva, amikor kijön belőle az összkerékhajtású xDrive

Fél év múlva kijön belőle az összkerékhajtású xDrive


Az egész folyamat, ahogy az M135i megfutja a 250-et, leírhatatlan és felfoghatatlan. Többször is meg akarod tapasztalni, egyszer nem elég. Az automata hatodikban éri el az elektronikusan korlátozott végsebességet, rossz (jó!) belegondolni, mi jöhetne még ezután. A gyorsítási élmény nem akar megszűnni.

Kánaán, négy lépcsőben

Vicces látni, hogy Németországban nyugdíjas papák is járnak 6-os kabrióval, és komolytalannak tűnő kölykök M5-ös BMW-vel. Ami még viccesebb, hogy az M135i nekik is tetszett. Lenyomni nem akartak, de az M5-ös sráccal többször kerülgettük egymást békés 200 körüli tempóban. És egyikünk sem akarta megölni a másikat.

Ötajtósként 12 245 000 Ft az alapára. A 9 millió körüli GTI-ket sírásig alázza, a 340 lóerős Audi RS3 pedig erősebb és összkerekes, de búcsú előtt áll és sokkal drágább: 16 308 910 forintba kerül

Ötajtósként 12 245 000 Ft az alapára. A 9 millió körüli GTI-ket sírásig alázza, a 340 lóerős Audi RS3 pedig erősebb és összkerekes, de búcsú előtt áll és sokkal drágább: 16 308 910 forintba kerül

A hangja is vegytiszta élmény

A hangja is vegytiszta élmény

A hangja is vegytiszta élmény


Mint az összes újabb BMW-ben, az üzemmód-kapcsoló az ECO-PRO és a Sport+ között négy lépcsőben hozza el a Kánaánt.

A legutolsó felállásban végtelenségig engedi pörgetni a motort, durvábban is engedi rá váltásoknál a nyomatékot a kerekekre, minden gyorsabban történik.

Sport mód: enged játszani, de még nem halsz bele

És háttérbe vonul az elektronikus stabilitásvezérlés. Ezzel szabaddá válik a pálya, hogy a hátsó gumikat vad füstöléssel kenjük az aszfaltra.

Ha megelégszünk a Sport móddal, akkor az elektronika bekapcsolva marad, de az élmény szinte nem is torzul. Enged annyit játszani, amennyibe még nem halsz bele, vagy nem teszed ronccsá a 12 milliós gépet.

A sebesség határtalan élményére jó közeg a német sztráda, de az M135i valódi arca országúton jön ki. A 320 lóerő úgy fekszik rá minden kanyarra, mintha örökre kivasalták volna.

60 a szokás, de elfér a 140

A tempó gyakorlatilag tökmindegy. 190-nel és 140-nel is el lehet fordulni ott, ahol csak 60-nal szokás. A megnövelt teljesítményű fékekkel még későn fékezve sem késő, nem lep meg kitöréssel vagy hirtelen testmozdulattal a legerősebb 1-es.

Hirtelen nem is tudok olyan BMW-t mondani, ami ennél jobban kéne. Talán majd fél év múlva, amikor kijön belőle az xDrive. Mert az M Performance kivitelből akár ilyen is lehet, és nem csak a képen látható háromajtós kasztnival, hanem ötajtósként is. Ugye nektek is kéne?