Hátulról látszik legjobban, hogy ez a sportmodell

Hátulról látszik legjobban, hogy ez a sportmodell

Hátulról látszik legjobban, hogy ez a sportmodell


Ez lenne a Sport? – tanakodunk a szerkesztőség garázsában, ahogy egymás mellett áll a Swift a Honda CR-Z-vel. Utóbbi lapos, belevaló és látszik rajta, hogy fiataloknak való, élménydús kisautó.

Nem a látvánnyal üt

A szomszéd helyen a Swift Sport alig mutat valamit, főleg gyári felni-gumi garnitúrájától megfosztva, ballonos téli kerekekkel megverve.

Ritkaság, de ez az autó hátulról ígér többet a tetőspoilerrel és főleg a dupla kipufogóvégekkel közrefogott ál-diffúzorral.

A Swift Sport és más sportos kisautók
Alfa Romeo MiTo 1,4 TB Multiair (135 LE)5 126 000 Ft
Honda CR-Z 1,5 S (114/14 LE*)6 499 000 Ft
Renault Clio RS (203 LE)6 190 000 Ft
Skoda Fabia RS 1,4 TSI DSG (180 LE)6 084 800 Ft
Suzuki Swift Sport (136 LE)4 490 000 Ft
*A hibridrendszer összteljesítménye 124 LE

Nem egy vérforraló hely, de a kisautók között nem szegényes

Nem egy vérforraló hely, de a kisautók között nem szegényes

Nem egy vérforraló hely, de a kisautók között nem szegényes


Belül sem lehengerlő a látvány, de felismerhető a csúcsmodell: a sportkormányt öröm megfogni, a váltószoknyán és a kormányon jó a piros varrás, az üléseken ott a Sport felirat és vannak alupedálok, amit persze sosem látni vezetés közben.

Négyszemélyes és nincs ötajtós

A Swift Sport négyszemélyes, csak két öv van hátul. A szűk helyre befalazott utasoknak nincs jó dolga, de a nehézkes, pozíciójukat könnyen elfelejtő üléstámlák miatt az elöl ülők is megszenvedik a hátraszállást. Kár, hogy nincs ötajtós verzió.

Milyen a lemez alatt?

Feszesebbek a rugók, az új gyártástechnológiának köszönhetően egy kilóval könnyebb az új 17-es felni, mint az elődmodelléé

Feszesebbek a rugók, az új gyártástechnológiának köszönhetően egy kilóval könnyebb az új 17-es felni, mint az elődmodelléé

Feszesebbek a rugók, az új gyártástechnológiának köszönhetően egy kilóval könnyebb az új 17-es felni, mint az elődmodelléé


Tavaly októberben Horváth Zsolt már vezette az autót, most csak összefoglaljuk a mérnök úr menetpróbájából, amit a technikáról tudni érdemes. A Swift Sport tengelytávja 50 milliméterrel hosszabb, nyomtávja szélesebb, súlya pedig 15 kilóval több lett a modellváltással, tehát vezető nélkül még mindig csupán 1045 kilós. A többi Swifthez képest módosult a kerékdőlés és a kerékösszetartás, merevebb gumiperselyek, nagyobb kerékcsapágyak és a hátsó felfüggesztés erősebb bekötési pontjai tartják stabilan az autót.

Feszesebbek a rugók: az első rugóállandó 15, a hátsó 30 százalékkal nagyobb, mint a normál Swiftben, javítva az irányíthatóságot és 15 százalékkal csökkentve a karosszéria kanyardőlését. Az új gyártástechnológiának köszönhetően darabonként egy kilóval könnyebbek az új 17-es felnik, mint az elődmodell keréktárcsái.

Megesik, hogy fent marad a polc és megszűnik a kilátás

Megesik, hogy fent marad a polc és megszűnik a kilátás

Megesik, hogy fent marad a polc és megszűnik a kilátás


Meg kell szokni az olcsó kalaptartót, amit nem visz magával és nem enged vissza a csomagtérajtó. Nem egyszer pattantunk hátra lámpánál, hogy a felhajtva maradt polcot a helyére fektessük.

Furcsa a kilométeróra skálája, mert a 30-as osztásokkal az itthon fontos 50-nek és 130-nak számjegy helyett csak apró rovátka jut.

Alapáron: térdlégzsák, xenon-fény, tolatóradar

Cserébe nagyjából mindent megkapsz alapáron, a hat másik mellé térdlégzsákot, xenon-fényt, Bluetooth-kihangosítást, automata légkondit, USB-csatlakozót.

Ezekkel a gumikkal nem sokat mutatott kanyarban. 4 490 000 forintért jutányos és felszereltsége is gazdag

Ezekkel a gumikkal nem sokat mutatott kanyarban. 4 490 000 forintért jutányos és felszereltsége is gazdag

Esztergomban készül, büszkék lehetünk rá. Minél jobban hajtod, annál jobban tetszik

Esztergomban készül, büszkék lehetünk rá. Minél jobban hajtod, annál jobban tetszik

Esztergomban készül, büszkék lehetünk rá. Minél jobban hajtod, annál jobban tetszik


A kulcsnélküli zárrendszerrel elő sem kell venni zsebedből a jeladót, van tempomat, tolatóradar és a fűtést beizzítva pár perc után parázslik az ülés.

Jól felszerelt kiskocsi – sugallja a látvány, ám a sportülés mást mond. Kicsit magasan van, de jól tart és beléd veri, hogy ebben az autóban nem lehet szétfolyni.

Tépni jó

Szívóoldali változó szelepvezérléssel és változó szívócsőhosszal a benzinmotor technikája papíron semmi különös. De amit nyújt, az beléd ég.

Nincs technikai K.O, de igazi sportmotor a Swifté. Vadul pörög, jól húz és csodásan veszi a gázt

Nincs technikai K.O, de igazi sportmotor a Swifté. Vadul pörög, jól húz és csodásan veszi a gázt

Nincs technikai K.O, de igazi sportmotor a Swifté. Vadul pörög, jól húz és csodásan veszi a gázt


Szép egyenletesen forog, gyorsan bemelegszik és alig várja, hogy kiszabadulj a városból, ahol a nagy (10,4 méteres) fordulókör miatt váratlanul sokat kell tekerni a kormányt.

A Budapest tábla után visszaszúrok hármat és jöhetnek a kanyarok. A váltó egyszerűen tökéletes, 4400-on megjön a 160 Nm csúcsnyomaték, de pillanatokkal később túl vagyunk a 6900-on, még egy kicsit pörög, majd tiltáson forog a gép. Tetszett benne, hogy a határoló nem ütésszerűen veszi el a gázt.

Kihozza belőled az állatot!

Szűk országúton, ahol kettes és négyes között mozog csak váltó és visszakapcsolásnál a gázfröccsökre felbőg a motor, a Swift Sport valódi élmény. Nem abban nagy, ahogy az ülésbe présel, hanem abban, ahogy a dobálós erdei útból gyorsasági lesz.

Ha kijössz százon 6,4 literből, amit a gyár megad, akkor kár volt megvenned. Országúton nagyon lehet vele tépni, 9,3 literből már tiéd a világ

Ha kijössz százon 6,4 literből, amit a gyár megad, akkor kár volt megvenned. Országúton nagyon lehet vele tépni, 9,3 literből már tiéd a világ

Üvölt a gép, tizedmásodpercek alatt gangolsz és összefolynak a fák, mintha az életedért tépnél. A sportmodellek között a leggyengébbek egyike, ezt hajtva mégis jobban tódul a vér, mint a steril Ibiza Cuprában, pláne a nyugger Fabia RS-ben, hiába a 180 lóerő.

Kikapcsolt ESP-vel igazából vezetsz, mint régen. Itt nincs közben zabálás, csörizés a haveroknak, csak vezetés van, küzdelem, koncentrálás a váltásokra és arra, hogy gázelvételkor farával rálegyez az ívre. A terhelésváltás jól kontrollálható, de számítani kell rá.

A futómű nem ráz, a zajártalom vészes

Annál a tempónál, ahol a futómű kezdené megcsillantani tudását, antisport gumijával a tesztautó elengedte az ívet. Most annyi biztos, hogy kellően kényelmes a rugózás, a fagyban megszaporodó kátyúk nem koppantak be veséig.

Ha kitavaszodik és visszakapja a gyári gumi-felni szettet, rémisztő tempóra lehet képes. Gonosz xenon-szemével odaszúr az előtte lihegőnek és elmegy mellette külső íven.

Autópályára az esztergomi sportgép továbbra sem való, hiába lett hatfokozatú váltója. 120-nál 3000-et forog, ami nem sok, de az autó így is túl zajos és vadságához képest a 195 km/órás végsebesség ibolyaszerény.

Ehet 7 alatt, de inkább 9 felett

6,4 liter a gyári átlagfogyasztás, ami poroszkálva tartható, de akkor minek vettél ilyen autót? Kamikazeként 9-10 liter elfogy, de ez méltányos.

Csupán 4 490 000 forintba kerül a nagyon gazdagon felszerelt Swift Sport, amelyre ismét igaz, hogy a szegény ember Ferrarija. Ha látványban és presztízsben nem is, élményben kisebb a szakadék a kettő között, mint vételárban.