Adatlap

FIAT Freemont 2,0 Multijet Urban

A Freemont a nagy test magabiztosságával uralja környezetét
Motor 1956 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,1 sec
Végsebesség 183 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,3 l / 100 km

Úgy alakult, hogy a FIAT-nál az Ulysse, a Multipla és a Croma kifutásával gyors egymásutánban eltűnt az összes tágas családi autó. Mivel az olaszok bevásároltak a Chryslerbe, kéznél volt a Dodge Journey, amelyből – áthangolt futóművel és olasz dízelmotorokkal – megszületett a mindhármat helyettesítő Freemont.

Mit tesz három FIAT embléma?

Furcsa, hogy a kormány közepén és az első ülésalatti szervizkönyvön is egy kisautókra szakosodott, nagyobb autóival stabilan sikertelen márka emblémáját látni, de miért ne? Ezt a crossovert elég volt áthajózni a nagy vízen, de a biztonság kedvéért leverték az árát.

Az amerikai eredettel jár az agyzsibbasztó csilingelés az öv bekötése miatt, pedig nem megyünk sehova, csak az ablakemelő miatt adtam rá a gyújtást. Az ablakemelő kapcsolói a korábbi gazdát idézik, a mai Mercedesekben is megtalálhatóak.

32 ülésbeállítás

Összesen 32 üléskonfigurációt számoltak össze a nálam kitartóbbak, de az két perc után kiviláglik, hogy a Freemont variálhatósága csodálatos. A középső ülés már eleve azzal nyer, hogy a szélén kihajtható két ülésmagasító.

Törésteszten az amerikai eredeti

Hosszirányban, osztottan mozgatható az üléspad, állítható a támla dőlése is

Hosszirányban, osztottan mozgatható az üléspad, állítható a támla dőlése is

Hosszirányban, osztottan mozgatható az üléspad, állítható a támla dőlése is


A pad hosszirányban mozgatható, ha leghátul kevés a lábtér vagy anyu telerámolta a saroglyát (758 liter). Amikor horpasztani szottyan kedvünk, a három részre osztott üléstámlák dőlésszöge kényelmesebbre állítható.

A mélyre engedhető üléshelyzet kellemes meglepetés volt, jó érzés nem az autón, hanem a kocsiban ülni. Legalulról olyan érzés körbenézni, mintha a kádból kutatnánk a peremen lévő szappan után, de az üléshelyzet jó. Viszont a vaskos első tetőoszlop mindig útban van.

Elég bele a kétliteres dízel

Városban váratlanul mozgékony volt az autó, és nemcsak a 350 Nm miatt. 11,6 méteres fordulóköre egész jó, főleg egy amerikai autótól, ahol sokkal szélesebbek az utak, öblösebbek a parkolóhelyek és húsosabbak a felhasználók.

A Daimler belebukott, a FIAT megcsinálja?

A Lancia Flaviát, a Themát és a Phaedrát a Chrysler 200, 300 illetve a Grand Voyager emblémacseréjével sikerült előállítani. Ez volna a végső döfés a Lanciának, de a márka a Deltából és az Ypsilonból él, feljebb úgysem rúg labdába

A Lancia Flaviát, a Themát és a Phaedrát a Chrysler 200, 300 illetve a Grand Voyager emblémacseréjével sikerült előállítani. Ez volna a végső döfés a Lanciának, de a márka a Deltából és az Ypsilonból él, feljebb úgysem rúg labdába

A Lancia Flaviát, a Themát és a Phaedrát a Chrysler 200, 300 illetve a Grand Voyager emblémacseréjével sikerült előállítani. Ez volna a végső döfés a Lanciának, de a márka a Deltából és az Ypsilonból él, feljebb úgysem rúg labdába


Úgy tűnik, a FIAT-nak sikerül az, ami a németeknek nem. A Daimler nagyjából 30 milliárd dollárt (6600 milliárd Ft) bukott a Chryslerrel 1998-ban kötött frigyen, amit alig bírtak felbontani. Sergio Marchionne vezetésével az olaszok két év alatt kőkeményen szanálták az amerikai beteget és már jönnek is az első eredmények.

A FIAT részesedése most 53,5 százalék a Chryslerben. A FIAT a kanadai államot és az Egyesült Államokat vásárolta ki a Chryslerből, amely a munkahelyek megmentése érdekében a GM-be és a Chryslerbe is beszállt a 2009-es csődvédelmi eljárással. Az Obama-kormányzat 12,5 milliárd dollárt fektetett a Chryslerbe, amiből 11,2 milliárdot kapott vissza, nem számolva a megőrzött munkahelyek ezreit.

Marchionne a bankszférából jött és nem egy meglepetést okozott a konkurenseknek. Elmaradhatatlan róla a fekete pulóver

Marchionne a bankszférából jött és nem egy meglepetést okozott a konkurenseknek. Elmaradhatatlan róla a fekete pulóver

Marchionne a bankszférából jött és nem egy meglepetést okozott a konkurenseknek. Elmaradhatatlan róla a fekete pulóver


Az amerikai kormányzat három feltételt támasztott a FIAT tulajdonszerzéséhez: 1. gyártson egy takarékos benzinmotort az Egyesült Államokban, ami megvalósult az 1,4 MultiAir Michigan állambeli gyártásával. 2. Az európai kereskedőhálózatban jelenjenek meg a Chrysler/Dodge modellek és exportáljanak 1,5 milliárd dollár értékben amerikai autókat a vén kontinensre. Ezt szolgálja a Journey/Freemont és a Chrysler 300/Lancia Thema emblémacsere. 3. 2011. végére a Chrysler homologizáljon egy olasz technikájú autót 5,88 literes fogyasztással, amit a jenkik 40 mérföld/gallonnak mondanak.

Sergio Marchionne az egykor veszteségekben fuldokló és mindinkább lecsúszó FIAT után most a Chryslert is megmentheti a végelgyengüléstől. A fekete pulóveres topmenedzser alapelve, hogy a tömeggyártók közül csak az a fél tucat óriás marad életben, amely legalább hatmillió autót gyárt évente. Marchionne a konszern európai és amerikai márkáival 6,6 millió autót kíván értékesíteni 2014-ben. Ebből az Alfára osztott félmillió darab messze irreális, ráadásul a FIAT kiöregedett húzómodelljei (Punto, Linea, Bravo) miatt is gellert kaphat, de Marchionne már nem egy meglepetést okozott az autós világnak.

Városban hangos a dízel, autópályán nem zavaró a hangja

Városban hangos a dízel, autópályán nem zavaró a hangja

Városban hangos a dízel, autópályán nem zavaró a hangja


Akadozva, hosszú utakon terelhető a váltó a hat fokozat között, szerencsére a dízel olyan rugalmas, hogy nem sokat kell matatni vele. Az Opel Insigniába is átadott dízelmotor erőteljes, lámpánál hegynek fel sem akar lefulladni.

Akkora erővel dolgozik, hogy ne győzzön a forgalmi szerint üresen 1874 kilós test, amit további 606 kilóval megrakhatunk. Ergo 7×75 kilónyi felnőtt mellé is marad 81 kiló a csomagoknak.

Hangos, de takarékos

Ilyenkor ez csak elméleti érték, mert a harmadik üléssor a csomagtérből vesz el helyet, de teljes létszámmal is marad némi hely. Esernyőre csukva is terebélyes babakocsink pont befért a 6-7. ülés mögé.

Mire a ruppótlan amerikai autók Európába értek, mindig kitalálta valaki, hogy adjuk őket prémiumtermékként, mert a vám és a szállítás úgyis felveri az árukat. A Dodge Journey megúszta ezt, FIAT Freemontként is nagyon jó az ára és variálhatósága sem csorbult

Mire a ruppótlan amerikai autók Európába értek, mindig kitalálta valaki, hogy adjuk őket prémiumtermékként, mert a vám és a szállítás úgyis felveri az árukat. A Dodge Journey megúszta ezt, FIAT Freemontként is nagyon jó az ára és variálhatósága sem csorbult

Befért a babakocsi a harmadik üléssor mögé

Befért a babakocsi a harmadik üléssor mögé

Befért a babakocsi a harmadik üléssor mögé


Ma már ennél olcsóbb autókban sem ennyire erős a motorhang.

Városban állandóan jelen van a mély dörmögés, amire nem mentség, hogy még így is jobb, mint a PD TDI géppuskázása volt a Journeyben.

Hangosnak hangos a dízel, cserébe a fogyasztás elhanyagolható.

Erősen sietve 7,2 litert mértünk országúton, amiből békés hömpölygéssel simán lehet hat litert csinálni. Városban is takarékos a Journey, megél 8,5 liter gázolajon.

Lehet automata és 4×4-es

A Freemont a nagy test magabiztosságával uralja környezetét

A Freemont a nagy test magabiztosságával uralja környezetét

A Freemont a nagy test magabiztosságával uralja környezetét


A világjárást automata váltóval tudná meg szebben celebrálni a Freemont, de a hatgangos automata a marcona külsőhöz dukáló összkerékhajtással együtt megjelenhet a közeljövőben, ha lesz rá kellő igény. Németországban már rendelhető.

A Freemont mindig a nagy test magabiztosságával uralja környezetét. A telerámolva 2,5 tonnás autónak van respektje sztrádán és városban sem pont az olasz-amerikai erődítmény elé vágnak be a kanyarodósávban sunnyogók.

A tesztautó a 19 collos felnikkel könnyedén átgázol az úthibákon, holmi gödrök vagy sínek nem ingatják meg az autót. Tetszett benne a tolótető, amely 170 ezer forintba kerül, de nem huzatos és beereszti az ajándékba kapott szeptemberi nyarat.

Kilóg a sorból. Akcióban 6,8 millióból sehol nem kapni ekkora autót

Kilóg a sorból. Akcióban 6,8 millióból sehol nem kapni ekkora autót

Akcióban 6,8 milliótól

Itthon minden Freemontra 810 ezer forintos engedmény érvényes, így jön ki 6 790 000 forintra a 140 lóerős belépőmodell és 7,6 millióra a 170 lóerős Urban ára, amely a tesztben szerepel. Erre mondja a nepper, hogy ennyiért AIDS-et sem kapol. Ár/érték arányban az amerikai származású, Mexikóban gyártott, olasz emblémás egyterű-SUV-combo valószerűtlenül jó.

Kicsit sem szegényes a hétszemélyes, ESP-s, háromzónás légkondis alapmodell, de az Urban többletfelszereltsége (tolatóradar, előredönthető utasülés tárolóval, motoros ülésállítás és deréktámasz, színes érintőképernyős rádió DVD-lejátszással és USB-csatlakozóval, elektromos tükörbehajtás) bőven elfogadhatóvá teszik a 400 ezer forintos felárat.

Amikor bejön az emblémacsere

Az emblémacserével átmenetileg betömhető egy lyuk a kínálatban, de a teherautókat leszámítva ez inkább ártani szokott az összes résztvevőnek. Nézzék meg a nyomorult Saab 9-2x-t az Imprezából, a Daihatsu Charade-ot a II-es Yarisból, vagy az elavult Fiestából kikanyarított Mazda 121-est.

A FIAT viszont kiszemelte azt az egy autót a Chryslertől, amit érdemes Európában is Nem csoda, hogy a Freemont nagy sikernek indul, Nyugat-Európában is ráharaptak a népek: melyik szülő ne akarna egy erős dízel kombi árából igazi csatahajót venni?


Hátul hárman is szűkösen lehet elférni, az utolsó sort be sem vállaltuk

Hátul hárman is szűkösen lehet elférni, az utolsó sort be sem vállaltuk