Adatlap
Chevrolet Captiva 2,0 LT High aut.
| Motor | 1991 cm3, Dízel, S4 |
| Teljesítmény | 150 LE |
| Nyomaték | 320 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,8 sec |
| Végsebesség | 184 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 7,2 l / 100 km |
Nemsokára befut az új Captiva, de mivel a 2,2 literesre nőtt dízelmotor magasabb regadóterhet jelent, alacsonyabb ára miatt a kifutó modell is érdekes lehet.
Lakótárs
Ha egy autóval nem menni kellene, hanem beleköltözni, akkor a Captiva verné a legtöbb konkurenst. Szellős, átgondolt, sokoldalú és kényelmes autó.
Nagyon könnyű hétszemélyesből kétemberes teherhordóvá átrendezni. A leghátsó ülések pár mozdulattal elhasalnak, a két részre osztott középső üléspadot erős rugó segít előredönteni, amitől nehéz egy kézzel visszanyomni.
Nyeli a cuccot
Egyszer egy háromszemélyes kanapét, négy széket és egy ebédlőasztalt sikerült belerámolni. A kanapé lábától nem lehetett becsukni a csomagtérajtót, de sebaj! A szélvédő külön is nyitható (hogy szűk parkolóhelyen is be lehessen rámolni), ott kilóghatott a lába.
Ellentétben a motor leállítására eltökélten kussoló japán autókkal, a Captiva rádiója csak az ajtónyitáskor kapcsol ki, ami nagyon kényelmes, ha valakire várva kell.
Az Aux-bemenet mellé szerintünk milliószor többet érő USB-csatlakozó is jutott.
Okos belső, pocsék automata
Sok okosság van a Captivában, amelyek hasznos társsá teszik a napi verkliben, amiből az élet jórészt áll. A széles és tágas utastér bármikor jól jöhet, akár lábtöréskor, a járógipsz előtt, hazavihetjük a nyújtott lábú rokont.
Kár néhány apróságért és az amerikai stílusban csak sarkvidéki hideget okádni képes légkondiért.
Hiányoznak a hátsó levegőrostélyok az első ülések közül vagy az ajtóoszlopból, csak a vezető ablaka képes egy gombnyomásra végigfutni.
De az autó messze legellenszenvesebb része az ötfokozatú automata váltó.
Nem azért, mert durván vált, nem erről van szó. Az a baja, hogy lassan és túl keveset vált, fölfelé is: sokszor kellett kézzel feljebb kapcsolni, hogy ne pörgesse már értelmetlenül a motort, így is mindig éhes.
Lusta és éhes a motorPersze csak jó sok gázolajból lehet feleslegesen felverni a fordulatszámot, ami városi forgalomban drámai mértéket ölt.
Bőbélű barátunk 13,4 litert égetett el százon. Nagyon kellett ezek után egy utazás messze Budapesttől, ahol a fogyasztás nyomban leesett 8,5 literre.
Bő nyolc liter egyáltalán nem sok azért a békéért, amivel a Captiva hullámzik az úton. Mindenütt a nagy test nyugalmával haladhatunk vele, a lágyan himbálódzó hajó oltalmában. Az állatok közül leginkább egy vöröstarka holstein frízre hasonlít, aki szelíden táplálja és teste melegével óvja az utasokat.
Tőgyindex és tehén-Eb
Főleg feketetarka, kisebb részben vöröstarka színű szarvasmarha a holstein-fríz. Állománya Magyarországon is jelentős. A kettős hasznosítású (tej és hús) fajtákkal szemben itt a nemesítés célja a tejtermelő-képesség növelése. A krónikák évi 27,5 tonna tejet adó tehenet is feljegyeztek. Tőgye jól viseli a gépi fejést, ipari méretű tehenészetekben tejtermelésbe állítható állat – derül ki itt.
A fajtáról további érdekességeket a Holstein Fríz Tenyésztők Egyesületének Facebook-oldalán találni (többek között a nemzeti válogatott szerepléséről az Európa-bajnokságon), de a szervezet pdf-ben letölthető magazinjaival is érdemes elmerülni az elsőborjas egyedek és a tőgyindex világában!
A Captiva minden porcikájával tiltakozik nemcsak a sportos vezetés, de még a szolid sietés ellen is. Ilyenkor csak bőg a motor, de ereje elveszik az automata váltóban, a nagy zajjal előadott satnya gyorsulásnál csak a kormányzás és az oldaldőlés kiábrándítóbb.
Csak sietni ne kelljen!
Az agyonkönnyített kormánynál pontatlanabb nem jut eszembe mai új autókban, ráadásul átmérője is akkora, mint egy gyalogsági ásó. Az autó szerencsétlenül bukdácsol gyors kanyarokban, nagyon nem arra való, hogy száguldozzunk vele.
Tízmilliós autók
Extrákban fürödve a konkurensek listaára még a Captiváénál is magasabb, de bármelyiknek sokkal jobb a futóműve, az automata váltója, a kormányzása és jóval erősebb, ráadásul takarékosabb a dízelmotorja. A tágas és praktikus Chevrolet akkor domborít, ha nem vezetni kell, hanem elég utazni benne.
| A Captiva és konkurensei (Automata váltóval, az X-Trailt kivéve hétszemélyes kivitelben) | |
|---|---|
| Chevrolet Captiva 2,0D LT High aut. (150 LE, 320 Nm) | 9 539 000 Ft |
| Citroën C-Crosser 2,2 HDi Exclusive DCS (156 LE, 380 Nm) | 10 760 000 Ft |
| Mitsubishi Outlander 2,2 D Instyle TC-SST (156 LE, 380 Nm) | 10 950 000 Ft |
| Nissan X-Trail 2,0 dCi LE (150 LE, 320 Nm) | 11 129 000 Ft |
Aki az emberek többségével együtt nem egy magas SUV-ban akar kanyarról-kanyarra tépni, elégedett lehet a Captivával. Könnyű ráhangolódni a komótos, stresszmentes tempóra, ami fekszik az autónak. A kicsit sem tartó, nagy és kényelmes bőrülés is erről szól.
Terepen azt tudja, amit a konkurensek, tehát rendes gumival elmegy ott, ahol a sofőr már megijed, de nem szabad összekeverni az erdőgazdasági munkagépet idéző offroaderekkel.
Terepen a sofőr ijed meg hamarabb
Az első kerekek kipörgésekor automatikusan bekapcsoló összkerékhajtással maximum az erő fele juthat a hátsó kerekeknek.
A sokfelé gyatra utakra egy SUV eleve jó választás, még városban is. Nem nagy megrázkódtatás neki a besüllyedt, sávon belül kikerülhetetlen csatornafedelek sora a Ferihegyi gyorsforgalmin, könnyebb vele járdára parkolni és amíg nem jár mindenki hasonlóan magas kocsikkal, jól látni belőle.
Jobb motorral, kevésbé imbolygós futóművel és rendes automata váltóval a Captiva sokkal vonzóbb volna, de kényelme és praktikus belső tere így is eladja, ha eleget engednek a 9,5 milliós listaárból.









