Négylamellás hűtőmaszk, akár a Phaetoné

Négylamellás hűtőmaszk, akár a Phaetoné

Négylamellás hűtőmaszk, akár a Phaetoné


Már korábban is lehetett sejteni, aztán Párizsban végleg bebizonyosodott, hogy a hetedik generációsként emlegetett új Passat nem is annyira új. Míg alapjaiban csekély változás történt, addig inkább a külső és a műszaki tartalmában frissült az autó. De ez nem is biztos, hogy baj, a Passatnak megvan a saját rajongótábora, akik pont így szeretik a modellt. És ők szeretni fogják az újat is.

Csak látszólag szélesebb

Az új Passat nem lett nagyobb, mint a korábbi változat. Sőt, szélesebb, magasabb se, és az előd padlólemeze is maradt. Külsőre így nem is annyira mellbevágó a változás, csupán a fényszórói lettek jóval szögletesebbek, amelyek kicsit idegenül festenek az alapból inkább gömbölyded profilú autón. Mindenesetre szemből jól néz ki a friss márkaarculatba pontosan illeszkedő Passat, hála a hangsúlyosabb, a Phaetont idéző négylamellás hűtőrácsnak. És persze az elmaradhatatlan LED-fűzérnek.

Új Passat, de nem új autó 3
Odabent sem dúlták fel a jól megszokott Passat-belsőt, elsőre mindössze az új kormány szúr szemet. Később a váltó mellé telepített Start gomb, illetve a vészvillogó helyére beépített szögletes óra is feltűnik. Utóbbinak a gyönyörködtetésen kívül sok értelme nincs, hiszen a műszerfal és a navigációs képernyő is megmutatja a pontos időt. Sebaj, ha a Phaetonnak jól áll, akkor itt is elfér. Maga a műszerfal és a középkonzol kisebb finomítások után a Passat CC-ből költözött át. A Volkswagennél bölcsen nem bántják, ami bevált, de azért mégiscsak jól esett volna valami apró frissesség, ha már új generációról beszélünk.

Hangszigetelt első szélvédő

Hangszigetelt első szélvédő

Hangszigetelt első szélvédő


Apróbb gyöngyök azért kerültek az utastérbe, így ezentúl masszázsfunkciós, fűthető, szellőztethető ülésekben is pöffeszkedhetnek a Passat tulajdonosok.

Technikai csemegékkel viszont rendesen teletömték a járgányt. A legszórakoztatóbb mind közül, a lábbal nyitható csomagtartó. Ha Önnel gyakran előfordul, hogy teli kézzel közelít a csomagtartóhoz, de nem tudja, nem akarja letenni a pakkot, akkor feltétlenül az új Passatot válassza! Elég lazán a kocsi feneke alá rúgni – nem bele, alá – és ha zsebünkben a kulcs, a csomagtartó azonnal felnyílik. Bámulatos, mennyi időt, energiát töltenek a mérnökök azzal, hogy újabb extra szolgáltatásokat találjanak ki.

Csomagtér-rugdosó bajnokság, váltott versenyzőkkel, változatos eredménnyel:

a videó a hirdetés után indul

Nagyobb biztonság

Az autópályán bekövetkező balesetek negyede vezethető vissza a sofőr fáradtságára. Főleg a hosszú, monoton utakon leselkedik ez a veszély az autósokra. Ezért a Passatban fáradtságfigyelő elemzi a vezető mozdulatait, és ha fáradtnak ítéli, akkor jelzi, hogy jobb lenne rövid időre megállni egy benzinkúton, pihenőhelyen. A rendszer a teljesen éber autóst is figyelmezteti a kávészünetre, ha az egyhuzamban négy órát már levezetett.

Sem hosszabb, sem szélesebb nem lett az új Passat

Sem hosszabb, sem szélesebb nem lett az új Passat

Zsúfolt városban viszont a koccanásos, ráfutásos balesetek száma kiemelkedő. A lökhárítójavítókat a vészfékasszisztenssel küldi anyagi romlásba a VW fejlesztőcsapata. Ez a rendszer képes nagyokat fékezni, ha úgy érzi veszélyben az autó. A távolságtartó tempomat, kiegészítve az aktív sávtartóval, már majdnem előrevetíti a teljesen automatizált vezetés rémképét, de a rendszer szerencsére minden második meghiúsított sávelhagyási kísérletünk után jelzi, hogy rendben, most megmentette az életünket, de jobb lenne, ha mégis inkább mi vezetnénk a kocsit.

Akad még az autóban – persze megfelelő felszereltségi szintnél, vagy felárér – intelligens, a szembejövőt sosem vakító fényszóró, közlekedésitábla-felismerő – a kiegészítő táblákat is tudja értelmezni – holttérfigyelő is, spéci, vékonyka, de zavaró fémszálak nélkül működő szélvédőfűtés, és továbbfejlesztett, akár az útra merőlegesen is beparkoló parkolássegítő rendszer is.
Új Passat, de nem új autó 6
Tízféle motor

Nincsenek forradalmi változások

Nincsenek forradalmi változások

Nincsenek forradalmi változások


Az új Passat tízféle motorral kapható, persze a trendnek megfelelően mindegyiket takarékosabbra hangolták, van, amelyik a korábbinál tizennyolc százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri. A TDI modellek BlueMotion technológiával felvértezve spórolnak – a szériában járó csomag az alacsony gördülési ellenállású abroncsot, Stop/Start automatikát, és a fékezéskor energiát visszanyerő rendszert tartalmazza – amely sajnos a benzinesekhez már feláras.

Újdonságnak számít, hogy a hetedik generációs Passat már az 1,6 literes TDI motorral is rendelhető, amely a gyári adatok szerint 4,2 literes átlagfogyasztással igen takarékosnak ígérkezik, egy tankkal akár 1666 km-t képes megtenni.

Utazóautó

Az nem ködlámpa, hanem a nappali fény

Az nem ködlámpa, hanem a nappali fény

Az nem ködlámpa, hanem a nappali fény


Az igen rövidre és izgalommentesre sikerült próbaúton a kis, 1,6-os TDI motort, illetve az 1,4-es gázos változatot próbáltuk, előbbit hatfokozatú kézi- utóbbit hétfokozatú DSG-váltóval. A dízel hangja nagy nehezen még átszivárog a felturbózott hangszigetelésen – a szélvédő üvegrétegei közé hangszigetelő fólia került, és rendelhető ilyen az oldalablakokra is – de a benzin-gáz üzemű változat szinte teljesen néma. Autópályán alig van zaj a kocsiban, az aszfalt felől sem jönnek hangok, mintha nemcsak a szélvédőre, hanem az egész kocsi köré jutott volna valami, ami alaposan elszigeteli azt a külvilágtól. Jó és rossz értelemben egyaránt.

Passatot nyilván nem azért vesz az ember, hogy visítva, füstölgő kerékkel essen be egy formásabb kanyarba, így nem akkora baj, hogy erre nem is igazán alkalmas az autó. Minden másra viszont igen. A Passatot hivatalosan hosszú távú, üzleti és privát használatra egyaránt alkalmas utazóautóként definiálja a gyár.

603 liternyi tér a kombiban

603 liternyi tér a kombiban

603 liternyi tér a kombiban


Ebben van is valami, csomagtartója 565, a kombi változaté 603 literes, és két szép szál felnőtt is elfér egymás mögött és a kacatokat is puha rekeszek várják. A belső anyagai – persze nekünk ilyenkor a puccosabbakat hozzák el – szépen kidolgozottak, bár a mániákus műanyagkoppintóknak feltűnhet, hogy míg a kesztyűtartó fedele kemény, addig a kartávolságon kívülre került terület puha borítást kapott. Németek csinálták, biztos ebben is van valami halandó számára felfoghatatlan, rejtett logika.

Itthon csak jövőre

Bár Németországban, és Európa egyes részein már november közepétől, illetve végétől kapható a hetedik generációs Passat – a négyajtós és a kombi forgalmazása egyszerre indul -, addig Magyarországra az első darabok csak a jövő év elején érkeznek majd meg. Egyelőre a pontos árak sem ismertek, de az importőr ígérete szerint nem nagyon térnek majd el a mostani modellétől, annak ellenére sem, hogy a felszereltségi szintek gazdagabbak lesznek.