Kitömött, bazári Nissan Juke-ot már láttunk külföldön, majd nem sokkal később idehaza is. Bár a budapesti, igazi városi környezetben bemutatott autóba már be is ülhettünk, az első kilométereket csak most tudtuk vele megtenni, Frankfurt környékén.

Élőben nem csúnya

Beleerősített a Nissan a városi crossoverek piacán. A teljesen új, apró Juke mellett a 
a termetesebb Murano is új erőre kaphat, hiszen a jövőben nemcsak benzines, hanem végre dízelmotorral is kapható.
Beleerősített a Nissan a városi crossoverek piacán. A teljesen új, apró Juke mellett a 
a termetesebb Murano is új erőre kaphat, hiszen a jövőben nemcsak benzines, hanem végre dízelmotorral is kapható.

Nissan variációk városi crossoverre

Nissan variációk városi crossoverre

Beleerősített a Nissan a városi crossoverek piacán. A teljesen új, apró Juke mellett a 
a termetesebb Murano is új erőre kaphat, hiszen a jövőben nemcsak benzines, hanem végre dízelmotorral is kapható.
Nagy kerekek, masszív, robusztus forma
190 lóerő tombol a motorháztető alatt
A négykerék-hajtás ellenére is inkább városi autó a Juke
A Nissan úgy véli, inkább férfiak veszik majd a Juke-ot
Papíron 7,6 litert fogyaszt a CVT váltós, négykerekes kivitel
A helyzetjelző és az index került a felső lámpatestbe
Vajon honnan ismerős ez a forma?
Fegyvernek látszó tárgy a hátsó lámpatest
Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke
Nagy kerek tükör, amiben a széles fenék is látszik
Sok kerek nyílás jutott az elejére
Fiatalos belsőt kapott a Juke
Magasról könnyebben átlátható a forgalom
A szokásos műszerek, jó színösszeállításban
Szerencsére nemcsak piros színben rendelhető a belső
Csak egyetlen automata ablakemelő jutott bele
Érdekes formájú a krómozott ajtónyitó
Van komfortindex és automata lámpa is
A tempomat kapcsolói a kormányon
Egyszerű kivitelű navigációs berendezés. A képe nem a legszebb, de legalább olcsó
Varázslatos műszer, változó funkciójú gombokkal
ECO-módban a sok csillag jelzi a takarékos vezetési stílust
Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban
Kamera segít a tolatásban
Lábtér van hátul, de fejteret már szűkebben mérték
Csupán 251 liternyi csomag fér fele
Van is rajta műanyagborítás meg nincs is. Így néz ki az izmos kis turbómotor
Most már dízelmotorral is kapható a Murano
A Navara 190 lóerős dízelét rejti a Murano orra
Dízellel közel feleannyit fogyaszt
Gombnyomásra kinyílik a csomagtartó
Innen a legbarátságosabb a Murano formája
Gonosz tekintetet kölcsönöznek az autónak a keskeny fényszórók
Ide mostantól gázolaj is tölthető
20 colos felniken gurul a Murano
Elég, ha nálunk van a kulcs, nem kell nyomogatni
Extra keret a kipufogó körül
Kényelmes, de kevés oldaltartással rendelkező fotelek vannak benne
Klassz kormány, rengeteg gombbal
Csak a vezető ülése állítható magasságú
Szép háttérfényűek a műszerek
Nem a navigáció bizonytalankodik, az csak az éppen hallatszó szám címe
Régi ismerős a kezelőfelület
Plasztikpiskóták díszítik a középkonzolt
Az automata váltó elsikkasztja a teljesítmény egy részét
Biztos ami biztos, USB és RCA bemenet is van a könyöklő dobozában
Tízmillió forint felett ciki az egyetlen A-jelzésű ablakemelő
Dupla üvegtető engedi be a fényt
Innen is felhajthatók a hátsó üléstámlák
Pár beállítást fejből is képes megjegyezni
Akárcsak az otthoni fotelek
Jutott ülésfűtés a hátsóknak is
Motor nyitja, csukja a csomagtartó ajtaját
A padló alatt ügyes rekeszek várják a kisebb csomagokat
Hátulról nemcsak le, hanem fel is hajtható az ülés
Ügyes megoldás tartja helyén a kalaptartót
A Navarában, kézi váltóval ütősebb ez a motor
A motor hangja közel nem olyan tekintélyt parancsoló, mint a Navarában
Fotó megosztása:
Nagy kerekek, masszív, robusztus forma

Nagy kerekek, masszív, robusztus forma

Nagy kerekek, masszív, robusztus forma


A Nissan Juke különös állatfajta. Olyan jószág, amelynek kifejezetten rosszul áll, ha fényképezik. Nem is könnyű olyasféle képet keríteni róla, amin igazán vonzónak látszik. Szerencsére az életben nem ennyire riasztó, hanem inkább egyedi, jópofa, különleges darab. Nem tipikus szépség, hanem olyan – egyébként több figyelemre méltó adottsággal rendelkező – lány, akinek “olyan érdekes arca van”.

Oldalról, hála a nagy kerekeknek, kifejezetten csinos, hátulról pedig már egészen jól néz ki. Persze mindez az én véleményem, majd biztos valami önjelölt, esztétika-szakos tudós megmondja nekünk a tutit. Mindenesetre aki kritizálja, várja meg, amíg természetes élőhelyén, élőben is lát egyet.

a videó a hirdetés után indul

Motor

Adatlap

Nissan Juke és Murano dízel

Beleerősített a Nissan a városi crossoverek piacán. A teljesen új, apró Juke mellett a 
a termetesebb Murano is új erőre kaphat, hiszen a jövőben nemcsak benzines, hanem végre dízelmotorral is kapható.
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,9 l / 100 km

Összesen háromféle motorral rendelhető a Juke, ebből két benzines – mindkettő 1,6-os – és egy 1,5-ös dízel található az árlistán. A gyengébb benzines ötfokozatú kézi vagy CVT váltóval, míg az erősebb hatfokozatú manuálissal és fokozatmentes automatával is kapható, míg a dízelhez hatfokozatú manuális jár. Az összkerekes változat csupán a legerősebb benzines motorral és CVT váltóval érhető el.

Mi elsőként ez utóbbit próbálgattuk. A négyhengeres turbós motor papíron 190 lóerős maximális teljesítményre képes, ami igen jól hangzik. A valóságban sajnos már nem ilyen rózsaszín a világ. Érzésre a motor és a kerekek között valahol elszivárog a teljesítmény, és mi határozottan a fokozatmentes CVT váltóra gyanakszunk. Sejtésünk bebizonyosodott, amikor az ugyanezzel a motorral, de szimplán elsőkerekes, kézi váltós Juke-ot taposó kollégánknál érdeklődtünk tapasztalatai felől.

Papíron 7,6 litert fogyaszt a CVT váltós, négykerekes kivitel

Papíron 7,6 litert fogyaszt a CVT váltós, négykerekes kivitel

A szokásos műszerek, jó színösszeállításban

A szokásos műszerek, jó színösszeállításban

A szokásos műszerek, jó színösszeállításban


A fokozatmentes váltó nemcsak a lenyúlt lóerők miatt nem lopta be magát a szívünkbe, hanem azért sem, hogy az amúgy valószínűtlenül csendesen járó motorból – ha hirtelen gyorsulni támad kedvünk – vad, nem túl harmonikus hangokat csal ki. Ennek ellenére az 1,6-os, turbós Juke mégis roppant fürge, 8,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.

Kézi váltós testvére ennél négy tizeddel jobb időre képes, hála a bő egymázsás súlyelőnynek és a manuálisan kapcsolható sebességváltónak. Szóval mi inkább azzal vennénk, nem automatával. A négykerék-hajtásra amúgy is ritkán van szükség a városban, terepen pedig sokszor az emelt hasmagasság is elegendő a boldoguláshoz.

Szórakoztató elektronika

Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban

Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban

Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban


Bentről a Juke – hasonlóan a külsőhöz – egész merész. A piros, motorkerékpártankra emlékeztető műanyag, a kilincs, a szellőzőnyílások, a műszerfal árnyékolója és a kormány is pimasz, fiatalos formát kaptak. Ebben a környezetben fájó, hogy az elektromos ablakok közül csak a vezetőé automata, a többit végig nyomni kell, és a fantáziátlan műanyag tömbből faragott kézifékkar is lelombozó.

Viszont van benne egy nagyon mókás részlet, amit Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlőnek neveznek. Alapból a gombok a klímát szabályozzák, de ha úgy tartja kedvünk, akkor üzemmód kapcsolóvá változik az egész szerkezet. A háttérfénnyel variálva megváltozik a gombok felirata, színe is. Sport, Normal és ECO beállítások között lehet válogatni, amelyekhez különböző gázpedál-érzékenység, változó kormányrásegítés és takarékos vagy hatékony klímavezérlés tartozik.

Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke

Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke

Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke


A fogyasztási és útadatok mellett apró koordináta-rendszerben az autóra ható erőket is ábrázolja a kis műszer. Tudomány, mértékegység nincs hozzá, csupán a szórakoztatás a célja. Nem is kell nagy művészet hozzá, hogy vezetés közben a még ábrázolható szélső értékeket elérjük.

Mennyi, mikortól?

Bár már június elejétől itthon is rendelhető a Juke, azért még elég sokat kell várni, hogy a hazai utakat is ellepjék az új, vagány Nissanok. Az első példányok valamikor októberben érkeznek meg, kiviteltől függően Japánból – Oppamában készülnek a négykerék-hajtású Juke-ok – vagy Angliából, ahol a sunderlandi üzemben szerelik össze az egyszerűbb, csak elsőkerekes modelleket.

Nissan Juke árak: Visia Acenta Tekna
1.6 l 86 kW (117 LE) 5MT 4 190 000 4 640 000 5 040 000
1.6 l CVT 86 kW (117 LE) 5 090 000 5 490 000
1.6 l DIG-T 140 kW (190 LE) 6MT 5 650 000 5 830 000
1.6 l DIG-T M-CVT 140 kW (190 LE) 4×4 6 730 000
1.5 dCi 81 kW (110 LE) 6MT 4 790 000 5 240 000 5 640 000

Még időben?

Most már dízelmotorral is kapható a Murano

Most már dízelmotorral is kapható a Murano

Most már dízelmotorral is kapható a Murano


Egyre több autógyártó jön rá arra, hogy Európában nem lehet életben maradni csupán benzines motorpalettával. Nemrég már a Porsche is beadta a derekát, így az eladási adatokat nézve a Nissan sem tehetett mást, és a  benzines mellé felvette az opciók közé a Nissan Navarában már bizonyított, 190 lóerős, 2,5-ös dízelt is. Ezzel pont duplájára nőtt a Muranóba rendelhető motorok száma…

Bár a Navarában ennek a dízelmotornak nemcsak a hangja, de érzésre a teljesítménye is meggyőzőbb, a Murano mégis jól elvan ezzel a motorral. A sportos hangulattól ugyan messze van, amit vezetés közben a sofőr átél, de a benzineshez képest saccra feleakkora  fogyasztás biztos kárpótolja majd azokat, akik a dízel Murano mellett döntenek.

Nissan variációk városi crossoverre 128
Nissan variációk városi crossoverre 129