7,2 millió forintba kerül a hétszemélyes verzió a 2,0 HDI-vel

7,2 millió forintba kerül a hétszemélyes verzió a 2,0 HDI-vel

7,2 millió forintba kerül a hétszemélyes verzió a 2,0 HDI-vel


Amióta az igazán elmaradott autókat kirostálta a dél-koreai autóipar ugrásszerű fejlődése és az egyre keményedő verseny, a legtöbb tesztautóból azzal szállok ki, hogy jónak jó, de a saját pénzemet nem adnám érte.

A kevesek egyike

Bocsánat a germanizmusért, de ezt a mélyen igazságtalan, de annál őszintébb hanghatárt (Schallmauer) maroknyi autó töri csak át.

A kivételek közé tartozik például ár/nívó arányával a Dacia Duster és nem 1,4-esként a kombi i30/Cee’d páros, praktikusságával a Skoda Yeti vagy a FIAT Panda és az egyszerre jó és jutányos Renault Scénic.

Adatlap

Peugeot 5008 1,6 THP Premium

Tesztünkön 6,7 litert fogyasztott a kétliteres dízelmotorral
Motor1997 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény150 LE
Nyomaték340 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)9,9 sec
Végsebesség195 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,9 l / 100 km

Újabban a Peugeot 5008-cal bővült a kedvencek köre, nem véletlenül. A Peugeot kompakt egyterűjéről már megírtuk, hogy briliáns ülésrendszerét a Citroën Grand C4 Picassónak köszönheti, de kár lett volna nem átvenni a rokontól az egy mozdulattal felcsapható és előrefutó üléseket a második sor szélén, aminél könnyebb beszállást egy Grand Voyager sem biztosít leghátra.

Ahogy tetszik

150 ezer forintot kérnek a leghátsó ülésekért, fillérre annyit, mint a fő vetélytárs Grand Scénicben. A padlóban némi helyet igénylő székek ellenére a csomagtér olyan vajasra kidülledt, baromba püffedt hangárnyi, hogy harcedzett családanyák sem könnyen töltik csurig.

Egy összecsukható kanapét készül elnyelni az autó

Egy összecsukható kanapét készül elnyelni az autó

Konkurensek és listaáraik 5+2 ülésessel az eurotaxos Autókereső alapján
Peugeot 5008 2,0 HDI Premium (150 LE)7 175 000 Ft
Citroën Grand C4 Picasso 2,0 HDI Dynamique (150 LE) 7 240 000 Ft
Mazda5 2,0 CD TX Plus (143 LE)7 479 900 Ft
Opel Zafira 1,9 CDTI Cosmo (150 LE) 7 573 000 Ft
Renault Grand Scénic 2,0 dCi Dynamique (160 LE) 6 340 000 Ft
Toyota Verso 2,0 D-4D Sol (126 LE) 7 370 000 Ft


Érdemes 31 ezer forintot áldozni a lehajtható támlájú utasülésre

Érdemes 31 ezer forintot áldozni a lehajtható támlájú utasülésre

Érdemes 31 ezer forintot áldozni a lehajtható támlájú utasülésre


Többnyire még a középső üléseket sem kell előrehúzni, pedig egyenként mozgathatóak. Ezen a szinten aprópénz, ezért is kár, hogy 31 000 forintos felárért kell megrendelni az előrehajtható támlájú utasülést, amire előbb-utóbb még egy 5008-cal is rászorulhat a családapa az IKEA parkolójában.

Belül igényes, jól átgondolt autó az 5008, akad apró belső tükör a csemeték szemmel tartására, kulturált helye és rögzítése van a használaton kívüli övcsatoknak, csak a vezető környékén kevés a rakodóhely, ha valamit nem a középső láda mélyére akarunk süllyeszteni. Egyedül a lehajtható asztalkát sikerült alaposan eltolni, amely magas utasoknak nyomja a térdét.

Arányosan drágább a nagy dízel

Továbbra sem értjük: hogy lehet ennyire útban ez az asztalka?

Továbbra sem értjük: hogy lehet ennyire útban ez az asztalka?

Továbbra sem értjük: hogy lehet ennyire útban ez az asztalka?


Amikor a nap hólyagosra perzseli az óvatlan strandolókat, jól jön a külön ventilátor és a jól irányítható, lezárható levegőkilépő nyílás a B-oszlopon az oldalanként szabályozható ventilátorral. A hátsó rostélyokat azóta tudom értékelni, amióta egy gázüzemű Fabiában elöl lejegesedett a homlokom, hogy hátul ne főjenek meg az utasok.

Belső térben a többi 5008 is megadja mindezt, de hajtásláncával a 2,0 HDI fölényben van a házon belüli alternatívával szemben, amely a 156 lóerős és 720 ezer forinttal kevesebbért kínált turbós benzines.

Hét liter elég

Tesztünkön 6,7 litert fogyasztott a kétliteres dízelmotorral

Tesztünkön 6,7 litert fogyasztott a kétliteres dízelmotorral

Tesztünkön 6,7 litert fogyasztott a kétliteres dízelmotorral


Autópályán és országúton a kétliteres dízel átlaga 6,7 liter lett, míg ugyanazon az útvonalon az 1,6 THP-ben 8,2 liter fogyott, ami nem komoly érvágás a halk és kifinomult turbós benzinesért.

Városban azonban az étvágykülönbség sokkal nagyobb (11 helyett nem egészen 8 liter), a gázolaj kevesebbe kerül és 240 helyett 340 newtonméteres nyomatékával a nagy dízel egyszerűen kilapítja a kisebb benzinest előzéskor.

Nem véletlenül nevezte Rácz Tamás az azonos motorú Citroën Grand C4 Picassót családi vadbaromnak: a kétezres dízelmotor meg sem érzi, hogy az autó akkor is 1,6 tonnás, ha még senki nem ül benne.

Törésteszt: Peugeot 5008 2009

Térdlégzsák nélkül sincs veszélyben az elöl ülők lába


Frontális ütközésnél az 5008-as elöl ülő utasainak nem esne nagy baja a bábuk eredményei alapján, és annak ellenére, hogy térdlégzsák nincs az autóban, a lábak sincsenek sérülésveszélynek kitéve. Az oldalsó fej- és testlégzsákkal is felszerelt járgány a korlátos oldalirányú ütköztetésnél a maximális pontot kapta, de az oszlopos változatnál már túl nagy terhelést kapott a bábu mellkasa.

Ahogy a legtöbb tesztelt autónál, az 5008-asnál sem voltak megelégedve a szakértők a fejtámla ostorcsapásos sérülések elleni védelmében, ezt csak gyengének minősítették. A felnőttek biztonságára összesen így is szép eredményt, 89 százalékot kapott a Peugeot.

A teljes törésteszt

Előre a galaxisban

Ezzel a háttérrel rezzenéstelenül törhetünk előre a galaxis útjain. A hatfokozatú váltó kellemesen kapcsolható, meglepően jó ahhoz képest, milyen pocsék a régi ötfokozatú, amivel a Peugeot mondjuk a 207 SW vásárlóit riogatja.

Ültünk már 5008-ban, de így is meglepett, mennyire halk az autó. Autópályán 150-nél olyan csendben fúrja előre magát az orkánba, hogy a kuplungot kinyomva szinte nem is változik a zajszint, a kiválóan szigetelt motorból tehát alig hallani valamit.

Úri dolgunkat nem keserítik meg a nagyívű haladáshoz méltatlan billenések, amikor országútra érünk. Magassága ellenére az 5008 nem bukdácsol a kanyarokban, kormánya elég precíz ahhoz, hogy a kiválasztott íven lehessen végigvezetni.

Ennél többet ebben a kategóriában nemigen várhatunk, de azért kíváncsian várjuk, mit tudhat az új Mazda5 és a Ford C-MAX.

Addig azonban, a Touran megújulásával együtt is az 5008 a kedvenc kompakt egyterűnk, hiába jobb a Grand Scénic ára.

Rengeteg helyet sikerült körülzárni a bordó fémtömeggel

Rengeteg helyet sikerült körülzárni a bordó fémtömeggel