A bevezetőben említett modellváltás természetesen már szinte történelem, rég tudjuk, hogy a C5 milyen jó lett. Na de most új motor is került bele, amitől még jobb lehet.
Röviden összefoglalva a lényeget: A 2.0 HDi 160 FAP (Filtre á particules) egy vadonatúj, környezetbarát, ráadásul alacsony fogyasztású motor. A korábbi hatfokozatú mechanikus sebességváltóval szerelt 2,2 HDi 173 FAP változatot és a hatfokozatú automata sebességváltóval rendelkező kétliteres HDi 138 FAP BVA változatot váltja le.
A motor természetesen megfelel az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is.
Fórumtalálkozó: Oda ZUK, vissza C5
Néhány hete tartottuk éves fórumtalálkozónkat, ahol először jelent meg a publikum előtt hivatalosan, az akkor még félkész festéssel ellátott szerkesztőségi ZUK. Engem ért a megtiszteltetés, hogy odafelé hajthattam a tűzpiros, kiváló futóművel és kényelmes ülésekkel megáldott jószágot.
Szerintem nem kell sokáig ecsetelnem, mekkora öröm volt a hazaúton a C5 volánja mögé ülni. Eddig sem voltak kétségeim afelől, hogy a C5 az egyik legkényelmesebb autó a középkategóriában, de igazán talán csak most kezdtem el értékelni ezt a tulajdonságát.
A vitathatatlan kényelmi szempontokon felül a várakozásoknak megfelelő jó fogyasztási adatokat emelném ki. Sajnos a gyári vegyes értéket (5,6) nem tudtuk elérni, de a kerek hét literes átlaggal nagyon meg vagyunk elégedve. Országúton, hetvennel a ZUK mögött nagyjából ötszáz, városban pedig további kétszáz kilométert pakoltunk bele.
A fórumozók próbaköreitől most nagyvonalúan tekintsünk el. Úgy gondolom, hogy ők is kényelmes tempóban próbálgatták, vagy mégsem?
Íme néhány személyes tapasztalat:
PAlex
Kényelmes utazóautó. Kedves menyasszonykám 2 perc alatt el tudott volna aludni benne. Kár, hogy kicsi a csomagtartója (bár az a bal oldali kis rekesz nagyon praktikus), és nincs fejtere hátul, amúgy szinte tökéletes lehetne. Mondjuk még a középkonzol lehetett volna kicsit szebb, mert így elütött kicsit a kocsi többi részétől.
Pappa
Meglepően kellemes kanyarsebességekre képes, miközben az út egyetlenségeit kifejezetten jól elnyeli a futómű. Ez a motor a nagy kasztniban elég, ha nem utcai versenyző stílusban szeretnénk közlekedni. A belső tér kifejezetten komoly autó benyomását kelti, talán a középkonzol lehetne sötétebb árnyalatú.
holiday
Szimpatikus volt, bár nekem szűkösnek tűnt, és idegesítően zavaros volt az egyébként tetszetős középkonzol. A sportmód ugyanolyan hintó volt, mint a többi, ez a rugózás engem behányatna hamar. Viszont igazán jó minőségű középkategóriás, erről többedszer sikerült meggyőződnöm.
Ne felejtsük el, hogy ez egy alapverzióban is 17 mázsás autó! A sebességérzet a csend és a kényelmes futómű miatt alacsonyabb a konkurenciánál. Beszélgettünk arról, hogy miért is cserélhették le a 170 lovas biturbó 2,2-est ilyen rövid pályafutás után erre a motorra: a gyári adatok szerint jobban gyorsul, bár picit alacsonyabb a végsebessége, tehát kb. ugyanúgy megy. Viszont, ami a lényeg, közel 1 literrel kevesebbet kajál, papíron kevesebbet, mint a 140 lovas, ráadásul városban jön ki a különbség.
Tehát szerintem ez a csendes és erős motor igencsak rendben van, ráadásul nincs rá luxusadó sem, a nagy súlyról pedig nem tehet.
Hátul szűk, a csomagtartó is kicsi, viszont nemcsak a futómű, hanem az ülés is igen kényelmes volt a hosszas állítgatás után. Kipróbáltam a masszázsfunkciót is, szerintem sokan észre sem vették, hogy van ilyen benne. Persze ez csak játék, de az egyéb lehetőségekkel igen jól testreszabható.
A minőségérzet tetszett a műszerfalon, a középkonzolon viszont nem, és ott a rengeteg apró gomb sem ideális a kezelhetőség terén.
mcdokika
Pozitív csalódás volt, a 163 lovas motor szépen tette a dolgát, apám 150 lóerős Vectrájához viszonyítva pont annyival érződött erősebbnek, mint amennyivel papíron.
| Jól véd a C5
Remekül teljesített a C5 új verziója az Euro NCAP töréstesztjén. Az autóban biztonságban vannak az emberek. A frontális ütközést szimuláló kísérletnél a C5-ös utascellája stabil maradt. A bábukon csak jó és megfelelő terhelési értéket mértek, még közepes sem volt. Nem veszélyeztette a műszerfal a vezető térdeit, mert térdlégzsák is szerepel az autó repertoárja között. Külön dicséret járt a Citroënnek a jobb oldali légzsák kialakítása miatt, mert az is megvédte a próbabábuk lábait a sérülésektől. A frontális teszten 15 pontot szerzett az autó és maximális pontszámmal (16) zárta az oldalsó nagytömeges és oszlopos ütközési tesztet a C5. Így aztán simán megkapta a biztonsági szakértőktől az ötcsillagos minősítést, miután a biztonsági öv használatára figyelmeztető jelzésért is ment a 2 pluszpont. Citroën C5 törésteszt |
Konkurensek
Elérkeztünk a leglényegesebb kérdéshez. Bebizonyosodott szerintem, hogy a C5 egy jó autó, az új 2.0 HDi-től pedig csak még jobb lett. Márpedig a jó autóknál csak a jól felszerelt jó autók a drágábbak. A modell elnevezésében szereplő Exclusive szó elég beszédes. Számszerűsítve a rizsát, a Citroën C5 2.0 HDi Exclusive értéke: 9 190 000 Ft.
Annak ellenére kapkodhatjuk a levegőt, hogy a Citroën árlista általában csak tájékoztató jellegű, kérdés nélkül kapnak több százezres kedvezményt az érdeklődők.
Jelenleg a Renault Laguna hasonló felszereltségű verziója 1 millió forinttal olcsóbb, jócskán lekörözve a C5-öt. A Mondeo hasonló árban mozog, de akár egy 170 lovas Passat-ot is kihozhatunk ennyiből.
| Árak | |
| Citroën C5 2.0 HDi Exclusive (163 LE) | 9 190 000 Ft |
| RENAULT Laguna 2.0 dCi Black Edition (150 LE) | 8 190 000 Ft |
| FORD Mondeo 2.0 TDCi Titanium-X (163LE) | 9 146 000 Ft |
| VW Passat 2.0 CR TDI Highline (170 LE) | 9 137 000 Ft |
Forrás: Eurotax
| Korábbi Citroën C5 tesztek a vezess.hu-n | |
| Bemutató: Mennyi az annyi? | |
| Testközelből: új Citroën C5 | |
| Citroën C5 2,0 HDi: Német volna? | |
| Citroën C5 2.7 V6 HDi Exclusive: Itt a csúcsmodell | |
| Citroën C5 Tourer V6 HDi: Francia szerelem | |
| Citroën C5 1.6 HDi Dynamique: A legkisebb dízellel a legjobb Citroën | |
| Citroën C5 1.6 THP: Lágyan vagy keményen? |
| Citroën C5 modellek az autókeresőben | |
| Használt Citroën C5 | |
| Akciós Citroën C5 | |
| Műszaki adatok – Citroën C5 2.0 HDi Exclusive | |
| MOTORADATOK | |
| Lökettérfogat (ccm) | 1997 |
| Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340 / 2000 |
| Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 120(163) / 3750 |
| MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,1 |
| Végsebesség (km/h) | 210 |
| FOGYASZTÁS | |
| Város (l/100 km) | 7,1 |
| Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,8 |
| Vegyes (l/100 km) | 5,6 |
| CO2 kibocsátás (g/km) | 147 |
| MÉRETEK | |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4,779/1,86/1,451 |
| Tengelytáv (mm) | 2815 |
| Csomagtér (liter) | 439 |
| Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1578/2040 |
| Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 71 |
| Gumiméret | 225 / 60 R 16 |
| FELSZERELTSÉG | |
| Alapár (forint) | 9 190 000 Ft |
| A szériafelszereltség fontosabb tételei | Részletek itt |
| ÉRTÉKELÉS | |
| a vezess.hu véleménye | Nagyon jól megy, ennek ellenére jól fogyaszt, és nagyon tetszetős! |
| Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|











