Erőfölény

0,38-ról 0,37-re javult az alaktényező, ez megegyezik a Skoda Yetiével

0,38-ról 0,37-re javult az alaktényező, ez megegyezik a Skoda Yetiével


Talán többen is utálják a pofátlan pickuposokat, amikor visszaélnek erőfölényükkel. Nekem autós újságíróként időnként megadatik, hogy beüljek hasonló autókba és megértsem, miért lesz sokakból domináns hím a Navarában vagy a Pathfinderben.

A tömeg, az erő, a magas üléshelyzet és a felezős összkerékhajtás olyan plusz, amivel automatikusan fölénybe kerülünk az átlagautókkal szemben. Ez van, az átállás gyors és örömteli.

Férfiarány: 85-96 százalék

A lámpa, a lökhárító és a hűtőrács módosult az átdolgozással

A lámpa, a lökhárító és a hűtőrács módosult az átdolgozással


Ránézésre eddig is a Nissan ábrázata volt a legmenőbb, talán a legagresszívebb is a kategóriában, amihez a modellfrissítéssel még erősebb motorok csatlakoztak. A Nissan alvázas terepjáróiból igazi romboló lett.

Eddig is nagyon jól fogytak a testvérmodellek, 2009 végéig a zárt családi verzióból 83 000 kelt el, a pickupból 165 000 talált gazdára a 2005-ös bevezetés óta.

Erősebb motorok

Jó az üléshelyzet, de az egyenesfutásért meg kell dolgozni

Jó az üléshelyzet, de az egyenesfutásért meg kell dolgozni


Kívülről az új hűtőmaszk és a lökhárító csak a régi mellé parkolva tűnne fel. Nagyon tökös maradt mindkettő, ami hat is: a Pathfinder vásárlóinak 85 százaléka férfi, a platósnál 96 százalék ez az arány.

A vezérhím szerepét erősebb, de takarékosabb motorokkal igyekszik fenntartani a Nissan. A szívórendszer, a hengerfej és a feltöltő módosításával sikerült többet kicsiholni a 2,5 literes dízelből, a 190 lóerőre felhúzott dízelmotorral egy hatgangos, kézi váltós Pathfindert próbáltunk ki.

Túl drága a Pathfinder

Kapcsolható 4x4 és felező segíti a terepezést

Kapcsolható 4×4 és felező segíti a terepezést


Két hete hosszabb ideig jártunk egy 150-es Land Cruiserrel, amely enyhén drágább ugyan, de minden szempontból jobb autó. A Pathfinder darabossága, helyenként olcsó műanyag felületei és a kényelmetlen második üléssor méltatlan a 12 és 16,8 millió forint közötti listaárhoz, akkor is, ha ebből most egymilliót elenged az importőr.

Ha nem tudnánk az árát, talán tetszett volna a pickupból faragott dzsip: a platósok világában a négyhengeres dízel nem számítana zajosnak, ereje tényleg imponáló. A padlóból elővarázsolható harmadik üléssor és a teljesen síkba dönthető hátsó ülések igényes részletmegoldások. A 68 féle variációt kínáló ülésrendszer sokat számít családi használatban.


Új világ a V6-os dízel

Egészen máshogy szálltunk ki a Navarából, amelyben az új hathengeres sustorgott. Az Infiniti-modellek után idővel a Renault nagyobb autóiban is megjelenő dízelmotorral a Navara más világ, mint a kategória összes többi autója.

8,5 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép

Csupán 8,5 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép


Egy V6-os motor selymes járását, visszafogott hangját össze sem lehet hasonlítani a rázkódó, kerregő és hangos négyhengeres dízelekkel az L200-tól a Hiluxon át a Ford Rangerig.

Akár egy motoros yacht

Ezzel a motorral és váltóval a Navara prémiumterméknek tűnik a bárdolatlan többi pickuphoz képest. Eleve ahogy megindul! Kövér gázra betyárosan húz, 550 newtonméter több, mint elég. A halkan, de eltökélten gyorsuló behemótban úgy éreztem magam, mintha drága motoros yachtot vezetnék.

A Navara V6 messze kiemelkedik a kategóriából

A Navara V6 messze kiemelkedik a kategóriából


A Pathfinderhez is kapható V6-os motor csak automata váltóval készül, amely puhán és kényelmes tempóban vált.

A Nissan a hétfokozatú automatát különösebb megerősítések nélkül vette át a 370Z-ből. A hardver tehát bírja a turbódízelek jóval nagyobb forgatónyomatékát.

195 km/óra

A 2011-es modellével megjelent több új extra a testvérmodellekben, ami a platósok világában szinte luxus.

A Patrhfinderben puhábbak, a Navara belsejében kemények a műanyagok

A Patrhfinderben puhábbak, a Navara belsejében kemények a műanyagok


A fűtött bőrülés nem új, de a Nissan legújabb navigációsrendszere és a tolatókamera nagyautós extra. A Bose hifi szintén feláras, de pickupokban én még sosem hallgattam zenét hasonló hangminőségben.

Borzasztó érzés lehet, ha a hathengeres monstrum 180-nál megjelenik hátulról, kitölti a tükröt és a drabális fémtömb akkor sem marad le, ha gázt ad a menekülő. A gyári végsebesség 195 km/óra, amivel a Navara a leggyorsabb alvázas pickup Európában.

Nem rezelnek be terepen

Terepen a hátsó diffizárral tud többet testvérénél a Navara

Terepen a hátsó diffizárral tud többet testvérénél a Navara


Ehhez a modellhez itthon is alapáras a menetstabilizáló elektronika, ami nem is árt, mert olyan sebességtartományban képes mozogni, ami ismeretlen a platós terepjárók között. Mert ezeknek az autóknak az autópályás rendcsinálás mellett boldogulniuk kell háromtonnás utánfutóval és az aszfaltról letérve is.

A Navarában van rendes differenciálzár hátul, legalábbis a négyhengeresben, míg a Pathfinder a kipörgő kerekeket diffizár helyett fékezéssel fogja meg.

A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolaton át szól az autóban

A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolaton át szól az autóban


Mindkét autó alvázas felépítésű, így bírják a sok csavarodást terepjárás közben. 21,6 és 23,3 centi közötti értékekkel jó a hasmagasságuk és felező is van, ami nélkül valóban kemény terepen nem boldogul a vezető.

Nettó 5,5 és bruttó 17 millió között

Itthon már a Navara és a Pathfinder is befutott a márkakereskedésekbe. A pickup ára áfa nélkül 5,5 és 9,9 millió forint közötti, a Pathfinderből a négyhengeres dízel bruttó 12 milliótól kapható, míg V6-os motorral a családi erőgép ára 16 780 000 forint.

MotorváltozatokNav. 2,5
Nav. 3,0
Path. 2,5
Path. 3,0
Telj./nyomaték (LE/Nm) 190 / 450 231 / 550 190 / 450 231 / 550
Átlagfogyasztás (l/100 km) 8,5-9,0 9,5 8,7-9,0 9,5
Gyorsulás (0-100 km/h)10,7-10,8 s 9,3 s 10,7-11,0 s 8,9 s
Végsebesség (km/h) 178-180 195 186 200
Ár, Ft 5 508 000 – 8 219 200
(áfa nélkül)
9 880 000
(áfa nélkül)
11 990 000 – 15 580 000 16 780 000

2,5 literes motornál a hatfokozatú kézi és az ötfokozatú automata váltós verzióval együtt. A V6-os dízel csak hétfokozatú automatával kapható