Erőfölény
Két eladott Navarára egy Pathfinder jut
Két eladott Navarára egy Pathfinder jut

Menekülj, ha feltűnik a Navara!

Menekülj, ha feltűnik a Navara!

Két eladott Navarára egy Pathfinder jut
A Pireneusokban próbáltuk ki őket
A Pathfinder is kapható hathengeres dízellel
Nem játék
0,38-ról 0,37-re javult az alaktényező, ez megegyezik a Skoda Yetiével
Félelmetes nagyvad a Pathfinder
A Navarával egy gyárban készül Barcelona közelében
A lámpa, a lökhárító és a hűtőrács módosult az átdolgozással
16 és 18 coll közötti felnikkel készül, ez 18-as
86 százalékba férfiak veszik
3,5 tonnás utánfutót vontathat a V6, ha van hozzá jogsink. A másik motorral 3 tonna a limit
A modellfrissítéssel változott a felnik mintája is
Terepen káros a fellépő, mert leszakad, de az ügyfelek igénylik
Alvázas konstrukció a Navara és a Pathfinder
Siralmasan olcsó műanyag van a bőrkárpit alatt
A Navara V6 messze kiemelkedik a kategóriából
Csak négyhengeres dízel van a többi pickuphoz
Halk, rettentő erős és gyors a hathengeres Navara
8,5 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép
Terepen a hátsó diffizárral tud többet testvérénél a Navara
Kapcsolható 4x4 és felező segíti a terepezést
A Patrhfinderben puhábbak, a Navara belsejében kemények a műanyagok
A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolaton át szól az autóban
Jó az üléshelyzet, de az egyenesfutásért meg kell dolgozni
Hátul külön szabályozható a légkondi a Pathfinderben
Kényelmetlen az alacsony ülés, a lábtér is szűk
Gombnyomásra kapcsolható a négykerék-hajtás
Egy ablak fut végig magától, mindezt 12-17 millióért
Az utas üléséhez nincs magasságállítás a legdrágább Pathfinderben sem
Még két ülés lapul a csomagtartóban
171-ről 190 lóerőre nőtt a teljesítmény, nyomatékból 403 Nm helyett 450 Nm van
Yeah, a fedélben is vannak hangszórók!
Ismeretlen úton áldás, hogy a navi kiírja sebességkorlátokat
Olcsó fémpálca tartja V6 motorházfedelét
200 kg a platóajtó terhelhetősége
Fotó megosztása:
0,38-ról 0,37-re javult az alaktényező, ez megegyezik a Skoda Yetiével

0,38-ról 0,37-re javult az alaktényező, ez megegyezik a Skoda Yetiével

0,38-ról 0,37-re javult az alaktényező, ez megegyezik a Skoda Yetiével


Talán többen is utálják a pofátlan pickuposokat, amikor visszaélnek erőfölényükkel. Nekem autós újságíróként időnként megadatik, hogy beüljek hasonló autókba és megértsem, miért lesz sokakból domináns hím a Navarában vagy a Pathfinderben.

A tömeg, az erő, a magas üléshelyzet és a felezős összkerékhajtás olyan plusz, amivel automatikusan fölénybe kerülünk az átlagautókkal szemben. Ez van, az átállás gyors és örömteli.

Férfiarány: 85-96 százalék

A lámpa, a lökhárító és a hűtőrács módosult az átdolgozással

A lámpa, a lökhárító és a hűtőrács módosult az átdolgozással

A lámpa, a lökhárító és a hűtőrács módosult az átdolgozással


Ránézésre eddig is a Nissan ábrázata volt a legmenőbb, talán a legagresszívebb is a kategóriában, amihez a modellfrissítéssel még erősebb motorok csatlakoztak. A Nissan alvázas terepjáróiból igazi romboló lett.

Eddig is nagyon jól fogytak a testvérmodellek, 2009 végéig a zárt családi verzióból 83 000 kelt el, a pickupból 165 000 talált gazdára a 2005-ös bevezetés óta.

Erősebb motorok

Jó az üléshelyzet, de az egyenesfutásért meg kell dolgozni

Jó az üléshelyzet, de az egyenesfutásért meg kell dolgozni

Jó az üléshelyzet, de az egyenesfutásért meg kell dolgozni


Kívülről az új hűtőmaszk és a lökhárító csak a régi mellé parkolva tűnne fel. Nagyon tökös maradt mindkettő, ami hat is: a Pathfinder vásárlóinak 85 százaléka férfi, a platósnál 96 százalék ez az arány.

A vezérhím szerepét erősebb, de takarékosabb motorokkal igyekszik fenntartani a Nissan. A szívórendszer, a hengerfej és a feltöltő módosításával sikerült többet kicsiholni a 2,5 literes dízelből, a 190 lóerőre felhúzott dízelmotorral egy hatgangos, kézi váltós Pathfindert próbáltunk ki.

Túl drága a Pathfinder

Kapcsolható 4x4 és felező segíti a terepezést

Kapcsolható 4×4 és felező segíti a terepezést

Kapcsolható 4×4 és felező segíti a terepezést


Két hete hosszabb ideig jártunk egy 150-es Land Cruiserrel, amely enyhén drágább ugyan, de minden szempontból jobb autó. A Pathfinder darabossága, helyenként olcsó műanyag felületei és a kényelmetlen második üléssor méltatlan a 12 és 16,8 millió forint közötti listaárhoz, akkor is, ha ebből most egymilliót elenged az importőr.

Ha nem tudnánk az árát, talán tetszett volna a pickupból faragott dzsip: a platósok világában a négyhengeres dízel nem számítana zajosnak, ereje tényleg imponáló. A padlóból elővarázsolható harmadik üléssor és a teljesen síkba dönthető hátsó ülések igényes részletmegoldások. A 68 féle variációt kínáló ülésrendszer sokat számít családi használatban.


Új világ a V6-os dízel

Egészen máshogy szálltunk ki a Navarából, amelyben az új hathengeres sustorgott. Az Infiniti-modellek után idővel a Renault nagyobb autóiban is megjelenő dízelmotorral a Navara más világ, mint a kategória összes többi autója.

8,5 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép

8,5 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép

Csupán 8,5 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép


Egy V6-os motor selymes járását, visszafogott hangját össze sem lehet hasonlítani a rázkódó, kerregő és hangos négyhengeres dízelekkel az L200-tól a Hiluxon át a Ford Rangerig.

Akár egy motoros yacht

Ezzel a motorral és váltóval a Navara prémiumterméknek tűnik a bárdolatlan többi pickuphoz képest. Eleve ahogy megindul! Kövér gázra betyárosan húz, 550 newtonméter több, mint elég. A halkan, de eltökélten gyorsuló behemótban úgy éreztem magam, mintha drága motoros yachtot vezetnék.

A Navara V6 messze kiemelkedik a kategóriából

A Navara V6 messze kiemelkedik a kategóriából

A Navara V6 messze kiemelkedik a kategóriából


A Pathfinderhez is kapható V6-os motor csak automata váltóval készül, amely puhán és kényelmes tempóban vált.

A Nissan a hétfokozatú automatát különösebb megerősítések nélkül vette át a 370Z-ből. A hardver tehát bírja a turbódízelek jóval nagyobb forgatónyomatékát.

195 km/óra

A 2011-es modellével megjelent több új extra a testvérmodellekben, ami a platósok világában szinte luxus.

A Patrhfinderben puhábbak, a Navara belsejében kemények a műanyagok

A Patrhfinderben puhábbak, a Navara belsejében kemények a műanyagok

A Patrhfinderben puhábbak, a Navara belsejében kemények a műanyagok


A fűtött bőrülés nem új, de a Nissan legújabb navigációsrendszere és a tolatókamera nagyautós extra. A Bose hifi szintén feláras, de pickupokban én még sosem hallgattam zenét hasonló hangminőségben.

Borzasztó érzés lehet, ha a hathengeres monstrum 180-nál megjelenik hátulról, kitölti a tükröt és a drabális fémtömb akkor sem marad le, ha gázt ad a menekülő. A gyári végsebesség 195 km/óra, amivel a Navara a leggyorsabb alvázas pickup Európában.

Nem rezelnek be terepen

Terepen a hátsó diffizárral tud többet testvérénél a Navara

Terepen a hátsó diffizárral tud többet testvérénél a Navara

Terepen a hátsó diffizárral tud többet testvérénél a Navara


Ehhez a modellhez itthon is alapáras a menetstabilizáló elektronika, ami nem is árt, mert olyan sebességtartományban képes mozogni, ami ismeretlen a platós terepjárók között. Mert ezeknek az autóknak az autópályás rendcsinálás mellett boldogulniuk kell háromtonnás utánfutóval és az aszfaltról letérve is.

A Navarában van rendes differenciálzár hátul, legalábbis a négyhengeresben, míg a Pathfinder a kipörgő kerekeket diffizár helyett fékezéssel fogja meg.

A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolaton át szól az autóban

A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolaton át szól az autóban

A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolaton át szól az autóban


Mindkét autó alvázas felépítésű, így bírják a sok csavarodást terepjárás közben. 21,6 és 23,3 centi közötti értékekkel jó a hasmagasságuk és felező is van, ami nélkül valóban kemény terepen nem boldogul a vezető.

Nettó 5,5 és bruttó 17 millió között

Itthon már a Navara és a Pathfinder is befutott a márkakereskedésekbe. A pickup ára áfa nélkül 5,5 és 9,9 millió forint közötti, a Pathfinderből a négyhengeres dízel bruttó 12 milliótól kapható, míg V6-os motorral a családi erőgép ára 16 780 000 forint.

Motorváltozatok Nav. 2,5
Nav. 3,0
Path. 2,5
Path. 3,0
Telj./nyomaték (LE/Nm) 190 / 450 231 / 550 190 / 450 231 / 550
Átlagfogyasztás (l/100 km) 8,5-9,0 9,5 8,7-9,0 9,5
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,7-10,8 s 9,3 s 10,7-11,0 s 8,9 s
Végsebesség (km/h) 178-180 195 186 200
Ár, Ft 5 508 000 – 8 219 200
(áfa nélkül)
9 880 000
(áfa nélkül)
11 990 000 – 15 580 000 16 780 000

2,5 literes motornál a hatfokozatú kézi és az ötfokozatú automata váltós verzióval együtt. A V6-os dízel csak hétfokozatú automatával kapható