A tesztpálya homokos, füves és aránylag meredek helyen várta az alig néhány napra érkező Peugeot-flottát. Rövid eligazítás után a Boxer, Partner és Expert modellek 4×4-es változataival kaptathattunk fel a közeli dombokra. Nem különösebben veszélyes, de annál látványosabb és technikásabb – sokan döntögettek karót – pályán, de az átlagautós amúgy sem merészkedik ezeknél sokkal messzebb.

Miért jobb?

4x4
4x4

Hasznos és gazdaságos terepjárók

Hasznos és gazdaságos terepjárók

4x4
Vezetőre várva
Nagy, piros X
200 mm-es a hasmagasság
Nem is látszik rajta, mit tud
Ott a sokat tudó kapcsoló
Ott a lényeg
Igen, ez kell nekünk!
Aszfalton sem eszik sokat
Csinos forma, nagy tudás
Rakomány nélkül is elboldogult
Szűk pálya
Voltak, akik elvittek pár oszlopot
No, ennek itt-ott leért a hasa
Mintha itt hamarabb végződne a skála
Gyári plecsni
Terepálló teherautó
Optikai tuning
Fel-le
Egyesben mindenhol elment
Csak pár napig voltak Magyarországon
Tud takarékos is lenni
Rosszul néz ki, de nem az
Gyári seprűtartó
Kétkerékkel nem jött fel
Fotó megosztása:
200 mm-es a hasmagasság

200 mm-es a hasmagasság

200 mm-es a hasmagasság


Számunkra az egyik legérdekesebb 4×4-es modell a Peugeot Partner volt. Nemcsak azért, mert ez még annyira újdonság, hogy hazájában is csak kevesen vezethették, hanem azért is, mert a Partner alapból is egy okos, praktikus jószág, ami a terepes átalakítás után eszményi társunk lehet nemcsak a munkában, hanem a kalandozásban is. Így ezzel kezdtünk, gyorsan kipróbáltuk.

Prototípus

A Partner 4×4-es változata még annyira új, hogy mi is csak prototípust próbálgathattunk a mogyoródi dombok között. Ebben egyelőre csak egy szolid zöld gomb van a kormánytól balra, ezt kell megnyomni, és máris kapnak a motor forgatónyomatékából a hátsó kerekek is. Később ennél valamivel elegánsabb megoldásra váltanak, a már bevált forgókapcsoló veszi át az ideiglenes megoldás helyét.

a videó a hirdetés után indul

Dangel
Nagy, piros X

Nagy, piros X

Nagy, piros X


A francia cég 1980-ban kezdte meg áldásos tevékenységét a 4×4-esek világában.  Eleinte az 504-es Peugeot-ból építettek 4×4-es változatot, majd később jöttek más modellek is, mára pedig már túl vannak a harmincezres darabszámon is.

Termelésük 40-60 százalék arányban oszlik meg a hazai piac és az export között. Hazai pályán az erdészet, rendőrség, és a mezőgazdasági cégek tartoznak a legnagyobb megrendelőik közé, de szállítanak átalakított Peugeot-kat a svájci, szlovén, svéd hadseregnek is.

85 kilót hízott

Nem is látszik rajta, mit tud

Nem is látszik rajta, mit tud

Nem is látszik rajta, mit tud


Ránézésre nem sok változást fedezünk fel a széria Partnerhez képest, csupán a nagyobb hasmagasság az, ami észrevehető. Ha térdre ereszkedünk az autó háta mögött, és alákukkantunk, akkor már a hátsó differenciálmű és az egyéb pluszvasak is láthatóvá válnak.

Még egy fokozat

A közeljövőben a 4×4-es Partnerek váltója – az Extreme kivitelben – újabb fokozattal bővül. A nehéz terepviszonyok között hasznos felezőt kiváltandó egy nagyon rövid egyes fokozat kerül bele pluszként. Így megrakva, vagy rémisztő meredélyen is ütőképes lehet az autó.

Kétkerékkel nem jött fel

Kétkerékkel nem jött fel

Két hajtott kerékkel nem jött fel


Akinek ez még nem elég a boldogsághoz, zárható hátsó differenciálművet, és különféle haspáncélokat, motorvédő lemezeket is rendelhet a kocsijához.

A magasabban lévő ülésből értelemszerűen még jobb a kilátás, mint a széria modellből. Odabent nem látni nagy átalakítás nyomát, csupán a már említett extra kapcsoló lóg ki a sorból. Motor beindít, rátenyerel a zöld gombra és máris indulhat a buckamászás. Különösebb tudás nélkül is könnyedén futottuk körbe a pályát, a viszkókuplung késlekedés nélkül vonja be a hátsó kerekeket is a feladatba. Durván 2000-es motorfordulattal, egyesben bárhol elmehetünk vele, mindössze a kocsi hosszabb túlnyúlásaira kell odafigyelni. Mással nem lehet bajunk.

Többféle szint

Ott a sokat tudó kapcsoló

Ott a sokat tudó kapcsoló

Ott a sokat tudó kapcsoló


Attól függően, hogy mennyire nehéz terepre szánják majd az autót, többféle szint közül lehet választani. Az Endurance nevű alapkivitel mindössze a 4×4-es hajtást kínálja, a Performance változatban már részlegesen önzáró első és hátsó differenciálzár segíti a vezetőt, míg az Extreme kivitel teljesen zárható hátsó difit, és a felezőt kiváltó, nagyon rövid egyes fokozatot is tartalmaz. Van még egy teljesen alap változat is, a Trek csomagban csupán a hasmagasság növelésével javítanak a terepképességeken.

Aszfalton sem eszik sokat

Aszfalton sem eszik sokat

Aszfalton sem eszik sokat


Ennek ellenére a Dangel által átalakított hajtásláncú Peugeot haszonjárművek 4×4-es variánsai nem kifejezetten terepjárósoknak készülnek. Az autók vezetése nem igényel különleges tudást, és főleg azoknak jöhet majd jól, akik javarészt aszfaltúton használják majd az autókat – itt nem kell tetemes fogyasztásnövekedéssel számolni, hiszen az ECO gomb megnyomása után szimplán elsőkerekes üzemmódban is haladhat a jármű – de gyakran mégis lemerészkednek a járt betonútról.