Nem kell a kombi

Itthon kevés a kombi a középkategóriában

Itthon ritka a kombi a középkategóriában


Nehéz a kombit propagálni abban a kategóriában, ahol a markánsan középkorú és hímnemű törzsközönség kedvence a szedán. A deresedő hajú menedzsereknek a lépcsőshátú limuzin tetszik és kész: a JATO Dynamics statisztikája szerint 565 Passat limuzinra egyetlen forgalomba helyezett kombi jutott 2009-ben július végéig.

A Toyotánál biztosan jobb a kombiarány, már a tesztautók miatt is: az egyik dízel és a meglepően kedvező fogyasztású 1,8-as benzines is Wagon, tehát a fehérrel együtt akkor is minimum hárman vannak, ha mindenki más rosszul választott.

Eladási toplista a középkategóriában*
2009. 01-07.      
Volkswagen Passat 787
Ford Mondeo663
Opel Insignia +Vectra C 400+149
Toyota Avensis 482
Honda Accord 331
Audi A4 (A5 nélkül) 283
BMW 3-as (kupéval és kabrióval) 270
Skoda Superb 262
Mazda6 239
Renault Laguna (kupé is) 160
Mercedes-Benz C-osztály 149
Citroën C590
Volvo S60 89
Peugeot 407 (kupé is) 80
Subaru Legacy 39
Lexus IS 38
Alfa Romeo 159 31

*Magyarországi forgalomba helyezési adatok. Forrás: JATO Dynamics

Szebb és praktikusabb a Wagon

Sokkal praktikusabb a kombi a limuzinnál

Sokkal praktikusabb a kombi a limuzinnál


Persze milyen alapon rosszabb a limuzin a kombinál? Például azért, mert egy limuzinnal csak az esőben rostokoltunk volna az áruház előtt azzal a lapra szerelt ággyal, amelyet a kombiba sikerült beimádkozni.

Hiába az 509 literes csomagtér, egy szedánnal könnyen akadhat egy túl nagy falat.

A tesztautóban spéci csomagrögzítő rendszer is volt: szép kivitelű, minőségi darab, könnyebb vele rendet tartani, de nem nélkülözhetetlen.

Hazai gyártmány a kalaptartó, ennek mindig örülünk

Hazai gyártmány a kalaptartó, örülünk neki


A jókora üvegtető sem nélkülözhetetlen, de ebben sok öröme van az utasoknak. A panorámaüveg egyáltalán nem nyitható, de premier plánban látjuk a csillagos eget, ebben az oly kevés romantikus vonást hordozó autóban.

Mert az Avensis a legmagasabb fokig extrázva is a célszerűség szobra. Jelszava: mit kívánsz, kis gazdám? Némi agilitáson és a hosszabb első ülőlapon kívül nehéz olyat kérni tőle, amit ne tudna teljesíteni.

Öt csillag, ahogy kell
11 millió sok egy Avensisért 1
Ötcsillagos


Az EuroNCAP új, szigorúbb értékelési rendszerén is jól szerepelt az új Toyota Avensis. A gyártó az öt csillagra hajtott, és a feladatot teljesítette is az autó.

A frontális ütköztetésnél az utastér nem deformálódott, a bábuk eredményei alapján az elöl ülők térde és lába is biztonságban van. Az oldalirányú ütközésnél is maximális pontot kapott az Avensis. Aki szeretne jobban elmélyedni a témában, az kattintson ide!

Az Avensis annyira kiszámítható autó, hogy a túloldalra sem ígérhetünk váratlan fordulatot a tesztben. A fogyasztás jön és a gyári galéria


Hatalmas autó

Egy Insignia szerintünk is stílusos és jól néz ki, de nincs benne hely. Az Avensisben egy fejjel magasabb emberekből elfér akár öt is. Ha ötnek nem is, de négynek pazar sora van a rendkívül tágas és legalább ilyen csendes és masszív autóban.

Rendkívül tágas hátul

Rendkívül tágas hátul


Felülről beragyog a nap, az elegáns, de izzasztó bőrkárpittal halkan küzd a légkondicionáló, kényelmesen kinyújtóztathatjuk tagjainkat. A szép műanyagokon sem sokáig akad meg a szem: ezt is jól megoldották, jöhet a relaxációs fázis.

Egy Avensis hosszabb autópályás utakon futja ki magát, városban a közismerten jó zajszigetelésen kívül a kocsi kényelme is kevésbé érvényesül.

11 millió sok egy Avensisért 2

Az udvari fényképész nem kímélte a masinát, az eredmény a galériában látható

Közepes az automata váltó

Kényelmes és nehézkes autó

Kényelmes és nehézkes autó


Maga a vezetés inkább feladat, mint öröm. A túl könnyen járó kormányról és a bután magas üléshelyzetről az utasok mit sem tudnak. Csak az automata váltó tanácstalanságából sejthetik, hogy a dízelmotoros automata személyautó új keletű feladat volt a Toyota fejlesztőinek.

Erős közepesre sikerült megoldani, lassításkor a hatfokozatú váltó időnként enyhe rántásokkal kapcsol vissza. Hirtelen gyorsításkor habozik, mire megleli a jó fokozatot, amikor a kocsi meglódul, de nem is pörög értelmetlenül a motor. Nem tökéletes, de a vezetést mindenképp kényelmesebbé teszi, ami az elsődleges funkciója.

Lassít helyettünk

Igényes környezetben utaztunk

Igényes környezetben utaztunk


A haladás nyűgét magára vállaló sofőrt távolságtartó tempomattal segítette a tesztautó. A hűtőmaszk mögé szerelt radar a beállított sebességtől függően magától fékez és gyorsít. És ez nem sci-fi, hanem egy ma már olajozottan működő technika.

Lényegesen pihentetőbb a radarral tartani a többiek tempóját autópályás útfelbontások esetében, de a rendszer akkor is jól jön, ha többórás vezetés után hirtelen fékez a sor, de a vezető elandalodott.

Pesten 9,4 litert fogyasztott

Pesten 9,4 litert fogyasztott


Hidegen beindítva a 150 lóerős dízelmotor finoman jár. Jót tesz neki a 2,2 literes hengerűrtartalom, mert a sok köbcentiből fakadóan ereje egyenletesen érkezik.

Nincs kirobbanóan erős tartománya, de kényelmesen elég a testes kombihoz.

Bár az automata váltó megnöveli a fogyasztást, így is ritkán kell tankolni. Budapesten 9,4 literes fogyasztást produkált a tesztautó, ami autópályán sietve egy, országúton a szabályokat betartva két literrel rögtön lejjebb szorítható.

Az Avensis és konkurensei automata váltóval
Listaárak
Ford Mondeo 2.0 TDCI aut. Ghia Executive 9 541 000
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo  9 528 000
Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D aut. Premium10 905 000
VW Passat Variant 2.0 CR TDI DSG R-Highline Business 9 795 500

Nehéz ügy: 10,9 millió forint

8,5 millióért is van dízel Avensis automata váltóval

8,5 millióért van ésszerűbb Avensis


Ebben a kategóriában szinte csak vállalatok vesznek autót, de az extrákban tobzódó Avensis Premium ára sok cégnél messze túllóghat a kereten.

Elsőre is üvölt az árlistából, hogy nem a 10,9 milliós Premium csúcsmodellt érdemes megvenni, hanem az automata váltóval és gyári navigációs rendszerrel 8,5 milliós Sol kombit. A temérdek extra egy részéről lemondva még mindig egy jól felszerelt autóban ülünk, amely kisebb értékvesztéssel hálálja meg az ésszerű önkorlátozást. Már ha a cégautó-szabályzat keretet biztosít a két modell közötti választásra és nem zárja ki helyből a luxuskivitelt.

Dízel és automata: hiánycikk volt
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)2231
Furat x löket (mm)85 X 96
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)110 [150]/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.)340/2000-2800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,8
Végsebesség (km/h)205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)8,5
Lakott területen kívül (l/100 km)5,6
Vegyes (l/100 km)6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 176
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4765/1810/1480
Tengelytáv (mm)2700
Csomagtér (liter)543-1609
Menetkész tömeg (kg)1650
Üzemanyagtank kapacitás (liter)60
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)10 905 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiItt található
Mellette – Ellene
  • Hatalmas utastér, tágas csomagtartó
  • Ésszerű fogyasztás
  • Csendes, kényelmes belső tér
  • Pazar felszereltség (Premium)
  • Magas fokú passzív és aktív biztonság a távolságtartó radarral
  • Túlzott felár (Premium)
  • Közepesre sikerült automata váltó
  • Magas üléshelyzet, rövid ülőlap
  • Nincs benne sok élet
  • Távolságtartó radar csak a Premium kivitelben