A nemzetközi sajtóbemutatón már megfogdoshattuk, mehettünk vele egy szép nagy kört, így a hazai leleplezésen már ismerősként tekintettünk a SEAT első, középkategóriás modelljére.
A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek

Egyelőre csak nézni
Hamarosan kombi is lesz belőle

Hamarosan kombi is lesz belőle

Hamarosan kombi is lesz belőle


Mivel a hamarosan szolgálatba álló két tesztautót ügyesen bejátszották egy virágoskertbe, ma nem próbálhattuk ki őket menet közben. Helyette vendéglátóink inkább a spanyol márka jövőbeni terveiről meséltek.

Az új, első középkategóriás modelljével a kiskocsis skatulyából is szeretne kitörni a SEAT, a korábbi Audi A4-esre épülő – bár közben alaposan átdolgozott – új Exeóval. A cél érthető, egy jó árú, megbízható, tágas modellel szép szeletet lehet kihasítani az Európában hagyományosan erős flottaértékesítésekből is, de az is érthető cél, hogy a kis SEAT-okban nevelkedett, mára sikeressé váló idősebb vásárlók se pártoljanak el a márkától csak azért, mert nincs a kínálatban nekik megfelelő autó.

Egy SEAT Exeo-tulaj tipikus napja – videó
A nagy kérdés: Vajon 1’11”-nél már a záróvonalon fejezi be az előzést???

Negyven újdonság érkezik

Fekete-fehér. Benzines-dízel

Fekete-fehér. Benzines-dízel

Fekete-fehér. Benzines-dízel


A spanyolok a következő néhány évre negyven SEAT-emblémás újdonságot ígérnek. Például hamarosan – várhatóan valamikor szeptember, október táján – megérkezik az Exeo kombi karosszériás változata is, lesz kombi Ibiza, és lassan beköltöznek a közös nyomócsöves dízelmotorok is a SEAT-okba.

Ennek eredményeképpen már most is ők rendelkeznek az egyik legfiatalabb átlagéletkorú modellpalettával, és ez még tovább frissülhet. Lendítenének egy nagyot a tavaly legyártott 400 ezres autótömegen is, hamarosan már ennek a dupláját szeretnék értékesíteni. Nem meglepő, hogy az új piacokat leginkább Kínában és az oroszoknál keresik.

A cikk folytatását pedig a következő oldalon találják


Nagy harc lesz?

A SEAT szerint az Exeo olyan konkurensek között is megállja majd a helyét, mint a Peugeot 407-es, a Renault Laguna, a Toyota Avensis vagy éppen a Mazda6-os. Várhatóan a küzdelem nem lesz könnyű, hiszen az említett márkák modelljeikkel már évek óta a középkategória jól ismert szereplői. Ezenfelül házon belül is kemény versenytársakkal kell majd osztoznia az Exeónak a jó üzletnek számító középkategóriás autók piacán.

Mi lesz veled Toledo?

A 120 lovas dízel csak később jön

A 120 lovas dízel csak később jön

A 120 lovas dízel csak később jön


Az Exeo megjelenésével – bár korábban más hírek voltak – a Toledót idén nyártól határozatlan idejű kényszerpihenőre küldi a gyár. A név ugyan megmarad, de állítólag a következő 3-4 évben nem gördül le a gyártószalagról olyan autó, amelynek Toledo lenne a fenekére vagy bármelyik más elemére írva.

Tervek

A márka idei, magyar eladási terveiben 130-140 darab Exeo eladása szerepel. Összesen hat – három dízel, amelyből a 120 lovas kétliteres csak októbertől lesz kapható – és ugyanennyi benzines – motor közül lehet választani és a szintén háromféle felszereltség leírása van a katalógusokban. Ezek közül már a legelső, Reference kivitel is számtalan hasznos extrával érkezik, amelyek között térdlégzsák, fűthető külső tükrök és kétzónás légkondicionáló is található.

Kíváncsian várjuk, hogy a termékfejlesztésen és a gyártási költségeken megtakarított összegek megjelennek-e majd a fogyasztói árakban,  illetve arra is, hogy mennyire lesz ütős ajánlat az Exeo.

Motorok, árak

Benzines modellek            

Exeo 1.6    Reference    102 LE    5 954 300,- Ft
Exeo 1.6    Style            102 LE    7 244 300,- Ft
Exeo 1.8    T Sport        150 LE    7 945 500,- Ft
Exeo 2.0    TSI Sport     200 LE    8 463 800,- Ft

Dízel modellek            
Exeo 2.0 CR TDI    Reference    143 LE    7 419 300,- Ft
Exeo 2.0 CR TDI    Style           143 LE    7 551 800,- Ft
Exeo 2.0 CR TDI    Sport          143 LE    8 006 800,- Ft
Exeo 2.0 CR TDI    Style           170 LE    8 593 000,- Ft
Exeo 2.0 CR TDI    Sport           170 LE    8 593 000,- Ft

Érvényes: 2009. július 1-tól új árlista kiadásáig.            
Forrás: www.seat.hu