Pont ezekben a hetekben lesz hatéves az E-osztály, így várhatóan már jövőre leváltják. De ugyan minek? Egy Mercedesben (vagy Alfában, Audiban, BMW-ben) sosem elég, ha úgy általában jó autó, hanem igazán jó Mercedes kell legyen. Az E-osztály ma, a korábbi minőségi hibákból kikúrálva épp ilyen.

Hamisítatlan Mercedes

De mi teszi a Mercedest? Talán a békebeli kényelem, a megkérdőjelezhetetlen biztonság, a tisztes luxus, a megbízhatóság és persze a csillag az elején. A világ egyik legismertebb márkajelzése a hátsó ülésről is látszik, de elöl ülve is meghatározó az a jó érzés, hogy a csillag vigyáz ránk. Egy ekkora Mercedes-Benz a tenyerén hordozza az utasokat. Bámulatosan jól működik benne minden, amiről alapesetben tudomást sem veszünk. Az ülésfűtés, ami a V8-as modellekhez hátul is széria, sosem hevül a tojásfőzőüzemig, mert pont a jó időben csökkenti az intenzitást. A légkondicionálás is erőssége a márkának, észre sem vesszük, ahogy nehezen utolérhető finomsággal fűt, hűt és adagolja a friss levegőt. Tágasnak viszont nem mondanám, mármint hátul.

Dízel V8? Máshol nincs

Érdekes, hogy az Audi és a BMW sem erőlteti a V8-as dízeltömböt. Valószínűleg az eleve orrnehéz A6-ba csak betonkemény első rugókkal lehetne átvenni a nyolchengeres TDI-t, ami agyonvágná a kényelmet. Az 5-ös BMW-nél az agilitás rovására menne, márpedig hosszú évek alatt épp a sportos eleganciával sikerült felnőniük a Mercedes-Benz mellé. A Mercedes viszont a V8-as dízellel is önmaga maradhat. Sőt, ezzel válik valóban pazarrá a luxus. A 420 CDI-ben méterekkel a földi gondok felett lebeghetünk. A csodálatosan hangszigetelt szalontól jótékonyan távol maradnak a való élet nyűgjei. Az illatos bőrkárpiton tovasuhanva súlytalannak tetszenek az amúgy égető gondok. Kevés relaxáltabb pillanat van annál, amikor 160-180-nal siklik előre az autó. A pulzusunk nyugodt, a világ legerősebb szériaautóinak egyikében nem kell bizonygatni, hogy akár a 350Z-t is odaverhetjük autópályán. A V8-as úgy repül, hogy meghazudtolja a nehézségi erő létezését. MOTORADATOKLökettérfogat (ccm)3996Furat x löket (mm)86,0 X 86,0Hengerek / szelepek számaV8/32Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)231(314)/3600Max. nyomaték (Nm/ford.)730/2200MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)6,1Végsebesség (km/h)250FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)13,2Lakott területen kívül (l/100 km)7,0Vegyes (l/100 km)9,3CO2 kibocsátás (g/km)246MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)4856/1822/1465Tengelytáv (mm)2854Csomagtér (liter)530Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1910/525Üzemanyagtank kapacitás (liter)80Gumiméret245/45 R17ÁR, KÖLTSÉGEKAlapár (forint)19 396 000Konkurensek (forint)Nincs közvetlen konkurenseTesztelt autó ára (forint)23 634 400A szériafelszereltség fontosabb tételeiLásd ittÉRTÉKELÉSa vezess.hu véleményeNyolchengeres dízelt nem kapni a vetélytársaknál, de az E 420 CDI nemcsak ettől egyedülálló. Pazar luxusautó, alig felfogható erővel.Pontszám (max. 10)9,0 pont