Bárányölés Brerával

Bárányölés Brerával

Bárányölés Brerával


Itt a Brera. Olyan, mint a kora őszi napsütés ezen a szombaton. Megvidámítja az ember lelkét, nem perzsel, csak melegít. Az örök szerelem ígérete. “Térden állva jövök hozzád” (In ginocchio da te – Itt hallgasd meg!) Gianni Moranditól. Olyan mint a Sztár FM kívánságműsora. Kovács Kati: Mama Leone és Korda György: Mammama, mammama.

Reneszánsz szeánsz

A Brera egy sportkocsinak látszó térplasztika. Acélhámba fogott térdremegős, szívdobogós melegséghullám. Torinói reneszánsz szeánsz, ahol megidézik Michelangelót, Raffaellót és a többi fiút a klubból. Sokkal rafináltabb, mint nagy elődje, a GTV. Első pillantásra átlátszó hatásvadász, mégis mindenki bedől neki. Amikor az ember elviszi, még úgy tűnik, hogy Catherine Zeta Jones. Másnapra azonban kiderül, hogy Liptai Klaudia.

Mégis olyan jó vele.

Birkanyírás

Birkanyírás

Birkanyírás


Az Alfa a tökéletes négygombos zakó, amiben a férfiember mindig fess. Nincs vita, ez az, amit a sterilizált ÜberKirály-németszakipar soha nem tudott lemásolni. Berlin soha sem lesz Milánó.

Avanti!

A kulcsot műanyag hasáb helyettesíti. Nem szerves része az alu műszerfal-kompozíciónak, de vigasztalhat a tény, hogy egy véres balesetben a jobb térdkalácsot nem hasítja ketté a gyújtáskapcsoló. Nyomógombra indul a kerregés. A Tátra keskeny útjai felé vesszük az irányt. Az első benyomások jók. Finom anyagok, szép részletek. A Frau bútorgyár elit kanapéiból tekintünk a tájra. Cirógató pihe-puhaság és csiszolt alumínium mindenütt.

A Brera olyan tömörnek és merevnek érződik, mintha egyetlen vastömbből faragták volna ki. Pont ilyen nehéz is.

Torinói mini-szumó

Elhízott élvhajhász

Elhízott élvhajhász

Elhízott élvhajhász


A forgalmi szerint 1630 kg, ami azért túlzás egy ilyen köpcös kis autótól. A 200 lóerő csak az Alfa brosúrában mutat jól. Ez a 2,4-es dízelmotor (400Nm!) inkább alpesi pásztorkunyhók áramellátására való. Nagyon rövid fordulatszám-tartományban produkálja magát. Az érzést tovább rontja, hogy akkora turbinát szereltek rá, mint a Mátra II. erőmű. Minden előzés előtt padlógázzal kell agitálni a turbót, hogy összekapja magát. Mindezt egy 6 fokozatú kézi váltóval tálalják. A motor és az erőátvitel olyan, mint egy túlfőzött sótlan milánói makaróni, amit a szakács némi oregánóval próbál feldobni. Ez is egy olasz étel, de ettünk már ennél finomabbat is.

Talpunk alatt fütyül a szél

A kabin váratlanul csendes. A szokásos nyöszörgéseket és nyikorgásokat most nem építették be. A motor sem zavaró. Első osztályú minőség. Első látásra. Valahol Besztercebánya környékén Gyulának feltűnik egy halk monoton süvítés. A jobb ajtó keretnélküli ablaka nem illeszkedik passzentosan a gumi rámájába. Csukott ablaknál is jön a zúg. Azt mindig tudtuk, hogy az Alfa Romeo-üzem nem egy NASA űrközpont, de azért 2007-ben az emberiség már túllépett ezen a problémán.


Mesterséges intelligencia

Olaszország informatikai nagyhatalom szeretne lenni! Ez még nem jött össze. De már úton vannak. A torinói Juventus-szurkolók lelkes csapata WindowsMobile-t épített a Brerába. A kesztyűtartóban USB-csatlakozó, a kormányon vezérlő masszírozantyú. A hordozható multimédia-lejátszónkat gond nélkül felismeri, a könyvtárakat a fordulatszámmérő és kilométeróra közötti bizarr vörös kijelzőn mutatja is. Eddig ötös. A vezérlés azonban annyira összezavaró, mint egy brazil szappanopera. A tempomat és a fedélzeti számítógép adatai villódznak felváltva az mp3-slágerekkel. A káoszt a kormányról lehet irányítani.

Zakopane felé

Amazon rulez

Amazon rulez

Amazon rulez


A hosszú rugóutak ápolón elfedik a Lengyel úthibákat. Inkább kényelmes, mint sportos. Normál tempónál olyan, mintha egy csapat gumimaci tartaná a kerekeket. Ahogy nő a sebesség, úgy válik egyre agilisabbá. A kormányerőket nagyon jól érezni, a rásegítés mindig a háttérben marad. Nagy sebességnél remek élmény. A kormány direkt, a futómű jól tart, csak a rugózással kell megbarátkozni. A menetstabilizáló szoftver kitűnő, nem idegeskedik. A fenyvesekkel szegélyezett kanyargós úton elemében van Brera. Milyen kellemes társaság tud lenni egy ilyen enyhén elhízott élvhajhász…

Materializmus és pornográfia

Zakopánei stílus

Zakopánei stílus

Zakopánei stílus


Egy legelőn megállunk fotózni. A bárányok mellé kedves apácák is kerülnek. Nem akarnak beülni az Alfába. A római katolikus egyház harcol a dekadencia, a materializmus és a pornográfia ellen. Limitált lengyel tudásunkkal nem tudjuk elmagyarázni, hogy a Brera csak látszólag dekadens, materialista és szexista, valójában ártalmatlan. Nem hisznek nekünk.

Miért kell Alfa Romeo Brerát venni?

Mert olyan, mint a kora őszi napsütés ezen a szombaton. A lenyugvó nap ereje.
A Brera a soha be nem teljesülő ígéretben rejlő varázs.

Bár az ész dönt, azért mindig a szív vezet!

Az elhízott élvhajhász 7