Nagy a válszték

Nagy a válszték

Nagy a válszték


A használtautó-vásárlás majdnem olyan vakmerő vállalkozás, mint szerelembe esni egy maláj bennszülött lánnyal. A kezdeti izgalmat hamar lehűtheti egy nehezen múló gombás fertőzés, vagy ha a kiszemelt hölgyről a nászéjszakán derül ki, hogy szőrös a mellkasa. Használtautó-vásárlásnál is érhetnek hasonló meglepetések a hirtelen jött autóválasztással. Nem urbánus legenda, kolléganőnk megtörtént esete, hogy szervokormányosnak és 16 szelepesnek hitt Twingójáról a vásárlás után derült csak ki, hogy azért nehéz vele parkolni, mert csak a szentlélek segíti őt a kormányerő leküzdésében, motorja pedig csak 8 szelepen át cseréli a gázokat, nem 16-on.

3-as, vagy 1-es?

3-as, vagy 1-es?

3-as, vagy 1-es?


Hasonló autóvásárlási rémtörténet nyilván sokakban él, mivel az újautó-piac gyengülése és a kormány szorongató csomagja sokak autóvásárlási elképzeléseit tereli az új autók felől a használtak irányába. A használtautó-kereskedők szavahihetősége pedig még a politikusokénál is rosszabb, ezért sosem árt gyanakodni, a használt autó vásárlása mindig rejt magában némi kockázatot.

Ezt a kockázatot szeretné egyre több cég minimalizálni különleges garanciális feltételekkel és minőségi szolgáltatásokkal – hogy mennyi ilyen cég van, ld. keretes írásunkat. Az autóimportőrök használtautó-kereskedései újautó-minőségű szolgáltatási csomagot és megbízható háttérrel rendelkező autókat kínálnak, értelemszerűen valamennyi felárért.

Weltauto – Minősítés alapján kétféle garanciális osztályba sorolják a Weltauto autóit, illetve kínálnak olyan autókat is, amiknél nincs extra garancia. A Porsche Hungaria kereskedői nem diszkriminálják a márkaidegen autókat.

G2 – Elvileg bármelyik használt autó megkaphatja a G2-es minősítést a General Motors kereskedéseiben is, de többségben vannak a saját márkák: Opelek, Chevrolet-k és Saabok.

Lion Autoselect – Találós kérdésnek gyenge lenne. Persze hogy a Peugeot-kereskedések használt autóit fedi le a név. Hasonló szisztéma szerint mérik a használt autókat, mint a vetélytársak.

Jahreswagen – A Pappas Auto Magyarország kereskedéseiben találhatóak a Jahreswagen autói, ezek zömében Mercedes-Benz, Chrysler és smart modellek, de mivel nincs márkamegkötés, találunk BMW-t és Audit is mutatóban.

Quality1 – A Volvo speciális minősítési rendszerét takarja a név.
Ford Protekt – Hamarosan indítja hazánkban is szolgáltatását a Ford. Egyelőre nincsenek további részletek a garancia feltételeiről.

Az újautó-szag

Fontos a jó rádió a vételnél

Fontos a jó rádió a vételnél

Fontos a jó rádió a vételnél


Hogy a használtautó-vásárlás és használat ízét saját bőrünkön tapasztaljuk, a BMW Premium Selection programból egy véletlenszerűen kiválasztott 1-es BMW-vel hosszabb távon teszteljük a szolgáltatás minőségét és mélységét. A BMW Premium Selection használtautó-program lényege, hogy megpróbálja kivédeni azokat a kényes pontokat, amiktől a használtautó-vásárlásból könnyen lehet anyagi csőd vagy személyes tragédia.

A Premium Selection autói több forrásból érkeznek, csak BMW-k lehetnek, még a MINI sem fér bele az alomba. A torta legnagyobb szeletét a német BMW AG céges autói teszik ki, de kinti autókölcsönzők darabjai és itthon visszavásárolt fiatal használt autók is bekerülhetnek a rendszerbe. Egyvalami azonban közös mindegyikükben: 72 pontos auditált vizsgálaton kell átmenniük ahhoz, hogy új vevőhöz juthassanak. Ez a megbízhatóság záloga. A vevő biztos lehet benne, hogy a hibátlannak kikiáltott használt autó igazolható forrásból érkezik és megfelel a kereskedő által elmondott műszaki állapotnak. Természetesen garancia is jár a bíztató szavak mellé, ami közel azonos feltételekkel garantálja biztonságunkat, mintha új autót vettünk volna.

Na de ez még semmi. A következő oldalon az is kiderül, hogyan lehet milliókkal olcsóbban venni BMW-t, teljesen legálisan


Milliókkal olcsóbban

Érezzük mi is, ezek az autók nem fedik le a teljes hazai piacot, a használt Suzukik még mindig többen vannak. A megkímélt BMW-ket azok választják, akik a komoly értékvesztést nem szeretnék bebukni. Az egy évnél fiatalabb, 10 ezer km körüli futásteljesítményű használt autók 20-30 százalékkal olcsóbbak az újaknál, ami ebben a kategóriában több millió forintot jelent. Ezek persze különösen jól felszerelt autók, így sokszor előfordul, hogy olyan extra is benne van a csomagban, amire igazából nem is lenne szükség. Tartós tesztünk alanya, az említett 120d például minden jóval felszerelve 9,3 milliót érne újonnan. 20 ezer kilométert megtéve 6,7 millióért került volna a kereskedésbe négyhónaposan, ha nem hozzánk érkezik.

Ez már sokat ment, de még lehet jó

Ez már sokat ment, de még lehet jó

Ez már sokat ment, de még lehet jó


Érdekesség, hogy nem a 3-as vagy az 1-es sorozatból fogy a legtöbb, az élen az 5-ös BMW áll, utána jön a 3-as, de még a 7-es sorozat is megelőzi a legkisebb 1-es BMW-ket. Antal Péter, a Wallis Pest ügyvezetője könnyen talál magyarázatot a rangsorra: a legkisebb árrés az 1-esnél realizálható, ezért azokat a modelleket keresik, ahol jobban jár a vevő. Ha jól szétnézünk, 5,5 milliós induló ártól találunk már magunknak való 1-es BMW-t, de olyan is előfordult, hogy jól felszerelt 760-ast keresett valaki 30 millióért.

Karosszékből válogatni

Az autó kiválasztása majdnem olyan könnyen megy, mintha új autót keresnénk. A teljes BMW-rendszerből lehet válogatni, nemcsak azokból az autókból, amik itthon állnak a kereskedéseknél. Láthatjuk, melyik gyári autó mikor éri el a tervezett eladást, mikor kerülhet hozzánk.

Nem lehet úgy rendelni, hogy piros legyen az üléskárpit, sárga a fényezés, de legyen rajta vonóhorog is, viszont fekete 530d-ből jó eséllyel több is rendelkezésünkre állhat, így kiválaszthatjuk az ízlésünknek leginkább megfelelőt. Olyan ez, mint a gyerekcsinálás: hiába akarunk szőke, kékszemű, nyugodt gyerkőcöt, ha a genetikai adottságok miatt fekete ördögfiókát ad az anyatermészet.

A teszt

Nem annyira előnyös ez a fotó

Nem annyira előnyös ez a fotó

Nem annyira előnyös ez a fotó


Nálunk egyszerűen tetszést tudnak aratni a tesztautók: vagy legyenek erősek, vagy legyenek takarékosak, akkor nyert ügyük van. A 120d 163 lóerős, tehát az erőpróba-tetszésen hamar átment. Rekordszinten keveset fogyasztó BMW dízelmotorokról mindenféle legendák léteznek, a mi tesztmérésünk valós: klíma nélkül 6,4-et, klímával 6,9 litert fogyasztott 100 km-en. Ezt az eredményt az elmúlt több mint 6000 kilométer és a közben eltankolt 374 liter gázolaj alapján könnyen igazolhatjuk.

Hibáról, problémáról nem tudunk nyilatkozni, de árgus szemeinket folyton rajta tartjuk a tesztautón. Eddig mindössze azzal akadt némi gondunk, hogy egy szög csúnyán kilyukasztotta a bal hátsó kereket. Azért kell ezt megemlíteni, mert a BMW-ket defekttűrő gumival és pótkerék nélkül szállítják, ezért egy defekt problémásabb, mint hagyományos kerékkel. Gond végül ezzel sem volt, a felpumpált lyukas kerék 50 km-t kibírt a szervizig, nem lett semmi baja. De résen leszünk, a tartós tesztből 20 ezer km és 4 hónap még hátra van.