Attól függetlenül, hogy a Mercedes szép, elegáns és kiváló, nálam eddig kicsit háttérbe szorult. A E-osztály egy
Feldobja az AMG-csomag

Feldobja az AMG-csomag

Feldobja az AMG-csomag


unalmas nagy bálna, olyan érzés benne ülni, mintha idejekorán nyugdíjba vonultam volna. Hiába volt őrülten erős az E63 AMG, az is csak ideig-óráig tudott felrázni. Az ötös BMW sokkal agilisabb, abban érezni, hogy pezseg az élet.

A régi C-osztályban eleinte bíztam ugyan, de hiába. Parányival sportosabb csak az E-nél, szűk, és nem elégközvetlen. A Sportcoupénak hívott jószág nyomokban sem tartalmaz dinamikát, jól menő szőkék tudják csak élvezni.

Az új S-osztály volt az első Mercedes, amelyik győzött a bajorokkal szemben, de mihez kezdjen egy huszon-harmincéves fiatal egy ilyen luxusautóban. Akkor inkább az ML, ami holtversenyben van az X5-össel, vagy egy G-osztály, ami az összes közül a legütősebb.

Jöhet a fiatalítás

Úgy látszik nem vagyok egyedül véleményemmel, mert a Mercedes egyértelmű szándéka volt az új C-oszállyal, hogy fiatalítson valamit vásárlóközönségén. A középkornál ifjabbak, eddig sokkal szívesebben ültek BMW-ben, leszámítva néhány csillagmániás gengszterpalántát.

Csak az Avantgarde hordja a csillagot a hűtőmaszkon

Csak az Avantgarde hordja a csillagot a hűtőmaszkon

Csak az Avantgarde hordja a csillagot a hűtőmaszkon


Most látni a fényt az alagút végén, felcsillant egy apró reménysugár. C350 Avantgarde. Ez nem a Classic és nem az Elegance kivitel, ami még annyi izgalmat sem tartogat külsőre, mint elődje.

Az Avantgarde más. Ismertetőjele a hűtőrácson elhelyezett hatalmas háromágú csillag. Ennyi kellett mindössze, plusz a sportos hatást felpaprikázó AMG csomag. Így született meg az eddigi legdögösebb Mercedes.

A három felszereltségi szint a vásárlók egyéniségének kifejezését szolgálja. De ki az a fiatal, aki nem az Avantgarde-ot választaná? Rejtély. Elég volt a tudatosan visszafolytott modellekből. Csapjunk végre a lovak közé.

272 lóerő, tökéletes útfekvés

Manapság már nem elég egy megnyerő külső. A vezetési élmény nyom igazán sokat a latban. Ez az a kényes pontja

AMG felnik

AMG felnik

AMG felnik


a Mercedesnek, ahol eddig sorozatosan kudarcot vallott, és eme hiányosságát még a több száz lóerős motorokkal sem tudta megnyugtatóan palástolni.

Most talán sikerülhet. Bizonyítékként itt a C350 Avantgarde. Lóerő-hegyek nélkül is lehet dinamikusat alkotni, most még sem bíztuk a véletlenre. Jobb, ha van tartalék. A 3,5 literes benzinmotor egy igazi műremek. Észrevehetetlenül duruzsol alapjáraton, majd gázadásra azonnal megvadul. 272 lóerő, 350 newtonméterrel párosítva.


Egy Mercedes szinte nem is Mercedes automataváltó nélkül, így abból is ide kéretik az osztályelső. Ez jelenleg a 7G-Tronic. Találkoztunk már vele többször is, legjobbik oldalát benzinmotorokkal mutatta. Hogy ne keltsen abszolút unalmas és nyugodt hatást, kapott két fülecskét a kormány mögé. Választhatunk egy komfortos, egy sportosabb és a manuális program között.

Nem gombnyomásra, hagyományosan a kulcs elfordítására éled a motor. Egy pillanatra megköszörüli a torkát,

Ott a váltófül

Ott a váltófül

Ott a váltófül


hallunk némi ízelítőt a két kipufogó izgalmasabb hangszínéből, majd minden elcsendesedik, és teljes nyugalom lesz úrrá rajtunk. Ez a vihar előtti csend.

D állásba húzzuk a váltót, gázt adunk. Mindegy mekkorát, mindegy melyik állásban, azonnal érezni az egyszerre megnyugtató és feltüzelő erőtartalékot. A kellő nyomatéknak köszönhetően lassan és urasan is haladhatunk, a lóerők viszont padlógázra csábítanak.

Reakcióidőben feltétlenül az élvonalba tartozik a váltó, finomabb kapcsolású pedig talán nem is létezik. Padlógázzal 6,4 másodperc alatt érjük el a 100 km/órás sebességet, de itt semmi sem késztet arra, hogy könnyítsünk valamit a lábunkon. A gyorsulás folyamatos, a sebességérzet alacsony, azonnal vészesen túllépjük a megengedett maximális sebességet.

Az Agility Controll futómű a dinamikus tempó hatására észrevétlenül feszesebbre hangolja a lengéscsillapítókat, ettől végre úgy kanyarodik, mint korábban egyik Mercedes sem. Nagy tempóban is feszes tart kanyarban, nincs veszélyesnek tűnő oldaldőlés. Tökéletes átmenet a sportos és komfortos csillapítás között.      

Az árát ne kérdezzék. Drága

Az árát ne kérdezzék. Drága

Az árát ne kérdezzék. Drága


A kormányzás közel annyira közvetlen, mint egy BMW-ben, és a szokványos Mercedesekkel ellentétben a kormány is mutat némi hajlandóságot arra, hogy egy kanyar után visszatérjen középállásba. Mindent egybevetve így bekerült a C-osztály, abba a szűk, csillagos körbe, amely nem okoz csalódást, ha éppen egy szerpentin felé visz utunk. Korábban elképzelhetetlen lett volna az is, hogy egy Porschét megszorongassunk. Most egy megtörtént eset alapján, ezt sem zárom ki.

Belső értékek

Ebben mindig is erős volt a Mercedes. Egy AMG feliratú lábszőnyeg, egy sportülés, és néhány ízlésesen felhasznált alumínium elegendő ahhoz, hogy sportosan elegáns hangulatot indukáljanak.

További finomításoknak csak a pénztárcánk szabhat határt. Fél milliónál is többet csak akkor áldozzunk az elegáns panorámatetőre, ha nem nőttünk két méter közelébe. Elöl csak az ülés legmélyebb pozíciójában fértünk el, hátul menthetetlenül beleért fejünk a tetőkárpitba.

Közel 500 ezer forintot ér az ülések bőrborítása, és közel 900 ezret a multimédia rendszer. A mindentudó

Sportosan elegáns

Sportosan elegáns

Sportosan elegáns


számítógép egyetlen bosszantó hibája, hogy a rádió vezérlése meglehetősen körülményesre sikeredett.

A kedvencem

Ennyire attraktív, ennyire kulturált, és ennyire sportos Mercedes nem volt eddig kínálatban. Az ültetést is tartalmazó AMG csomag kötelező extra. Így egyáltalán nem hiányzott a csak nyár végétől rendelhető sportosabb futómű. A kielégítő motorerő birtokában pedig veszélyesnek tűnik a közel kétszer ilyen erős C63 AMG változat is.

Ez a Mercedes így jó, ahogy van. Ha jól emlékszem ez az első életemben, ami kapásból maga mögé utasítja a konkurenciát.  Már csak 18,5 millió forint, és egy működő ablaktörlő hiányzik a boldogsághoz.


           
Műszaki adatok – Mercdes-Benz C350
       
   MOTORADATOK       
   Lökettérfogat (ccm)                                                         3498       
   Furat x löket (mm)           92.9 X 86.0       
   Hengerek / szelepek száma           V6/24       
   Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)           200(272)/6000       
   Max. nyomaték    (Nm/ford.)           350/2400-5000       
   MENETTELJESÍTMÉNYEK       
   Gyorsulás (s, 0-100 km/h)           6,4       
   Végsebesség (km/h)           250       
   FOGYASZTÁS       
   Város (l/100 km)   13,9-14,2       
   Lakott területen kívül (l/100 km)           7,3-7,6       
   Vegyes (l/100 km)           9,7-10       
CO2 kibocsátás (g/km)   232-239       
   MÉRETEK       
  Hosszúság/szélesség/magasság (mm)    4581/1770/1448       
   Tengelytáv (mm)           2760       
    Csomagtér (liter)           475       
   Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)           1610/485       
   Üzemanyagtank kapacitás (liter)           66       
   Gumiméret           225/45 R17        
   ÁR, KÖLTSÉGEK       
   Alapár (forint)           14 120 000
   Konkurensek (forint)            BMW 330i: 12 072 000        
            Audi A4 3,2 FSI: 13 349 400        
            Alfa 159 3.2 JTS Q4 automata: 12 645 000        
   Tesztelt autó ára (forint)            18 623 000        
   A szériafelszereltség fontosabb tételei           ABS, ESP, szelektív lengéscsillapító, 7G-TRONIC automata, multifunkciós kormány, automata klíma, kétfokozatú légzsákok elöl, oldal- és függönylékzsákok, térdlégzsák,       
    ÉRTÉKELÉS       
   a vezess.hu véleménye                    Az AMG csomaggal tökéletes választás a C350-es, szigorúan Avantgarde felszereltségben. Jó drága!       
    Pontszám (max. 10)                    9,25 pont