Teszt: Nissan Micra 1.6 C+C 1

Teszt: Nissan Micra 1.6 C+C


Micra vs. Micra C+C

A Micra alapmodellje külsőre nem éppen a szívem csücske. A C+C modell azonban kimondottan formás kisautó. Pont azt változtatták meg benne, ami az első mondat leírására késztetett. A sebességváltó ebben már egy masszívabb szerkezet és a műszerfal anyaga is szebb. Elvileg ebben is elférne négy ember, gyakorlatilag azonban ez kivitelezhetetlen. Olyan kicsi a hely, hogy senki sem fért mögém. Ha valaki amúgy sem használja ki az összes ülést, akkor érdemes fontolóra vennie a kabriót, mert nagy élmény tető nélkül furikázni.

Ez egy kabrió!

Sosem vezettem még kabriót, igazából nem is ültem még ilyenben, és nagyon örültem, hogy alkalmam nyílik kipróbálni. Nem csalódtam, tényleg fantasztikus dolog! Amikor kollégámat faggattam a tudnivalókról, első hallásra kissé bonyolultnak tűnt a kezelése, de utána ment minden mint a karikacsapás.

A tesztelésre kapott két nap időjárása nekem kedvezett, verőfényes napsütésben autózhattam. Amíg a fotózáshoz helyszínt kerestünk, kollégám elmesélte, hogy egyik évben lekapta Land Roverje tetejét, de utána csak hosszú ujjú pólóban, és egyéb védőfelszerelésben utazhattak, annyira tűzött a nap. A Micrában, azt hiszem, kibírnám a tűző napot.

Okos járgány

Okos kis járgány, ha például telepakoljuk a csomagtartót, nem engedi le a tetőt. Egy textilfelületet kell kihúzni és rögzíteni a csomagtartóban, ezt érzékeli, és nem enged hibázni. A tetőt a kéziféknél található gomb segítségével rövid idő alatt leengedhetjük, és indulhat a móka.


Ha gyorsan megyünk, és nagyon fúj a szél, az első két, vagy akár mind a négy ablak felhúzásával könnyen orvosolhatjuk ezt a problémát, és száguldhatunk is tovább. Egy sor praktikus dolgot találtak ki a tervezők: az anyósülés alatti plusz tárolóhely bármikor jól jöhet, elöl a mindenféle apróságnak fenntartott helyet egy laza mozdulattal becsukhatjuk, ezenkívül egy kis akasztós táskatartóval is felszerelték a műszerfal alsó részét.

Otthagyható nyitottan

A gombok logikusak és könnyű kitalálni mi a funkciójuk, természetesen a kormány is multi, pár gombnyomás és a fedélzeti computer kiír mindenféle hasznos adatot. Apropó hasznos adat: a fogyasztást kevesebbnek saccoltam volna, mentünk autópályán, belvárosi dugóban és az autó leadásakor a kijelzőn 8,6 liter állt.

Sosem értettem, hogy meri valaki az utcán parkolva ott hagyni nyitott tetővel az autót, miért nem félti a belsejét, vagy ami az autóban maradt. Most megtudhattam, hogy speciális riasztójuk van, ami akkor is jelez, ha valaki benyúl az autóba. Fő a biztonság, ezért nem vigéckedtem, és kivártam, amíg a teteje a csomagtartóból fölém kerül.

Női vagy férfi autó?

Örök kérdés, hogy mi számít női, illetve férfi autónak. Kollégáim szerint ez női autó, és én is úgy gondolom, hogy inkább a hölgyek körében számíthat nagyobb sikerre, méghozzá biztosan. Egy elszánt Micrás leányzó például a nyomomba eredt, amikor beragadt a HÉV-ről leszálló embertömeg gyűrűjébe, hangos dudálással adta a tudtukra, hogy útban vannak, és amint kiszabadult, padlógázzal próbált beérni. Nem derült ki, mit akart, mert épp lekanyarodtunk, mikor utolért bennünket.

A Micra C+C olyan, mint a kedves lány a szomszédból. Aranyos, de nem kirívó, mindenki szereti, épp ezért nem irigykednek rá. Nem egy feltűnő jelenség, de nem is szürke kisegér. Senki sem szúrna hátba érte, de minden ismerősömet vinni kellett egy körre, mert azért mégiscsak egy kabrió!