Teszt: BMW 530xd - BMW 330xd
Teszt: BMW 530xd - BMW 330xd

Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd

Teszt: BMW 530xd - BMW 330xd
Far, far mellett
Nem kötelező az iDrive a hármasba. Nem kár érte
1,8 millió forint van a kettő között
Ez biza hármas. Az ötös alig nagyobb
Előtérben a dicsőség
Rossz döntés nem lehetséges
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 61
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 62
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 63
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 64
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 65
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 66
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 67
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 68
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 69
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 70
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 71
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 72
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 73
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 74
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 75
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 76
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 77
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 78
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 79
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 80
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 81
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 82
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 83
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 84
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 85
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 86
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 87
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 88
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 89
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 90
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 91
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 92
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 93
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 94
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 95
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 96
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 97
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 98
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 99
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 100
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 101
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 102
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 103
Teszt: BMW 530xd – BMW 330xd 104
Fotó megosztása:
Tízből kilenc ember nem kívánja az összkerék-hajtású BMW-t, mert úgy gondolják, ezzel a hátsókerék-hajtásból adódó összes örömöt kiiktatják az autóból. Ha fél éve megkérdezi valaki tőlem, hogy melyik az a BMW, amit tutira nem választanék, egy xDrive automatára szavaztam volna, de egykettőre megváltozott a véleményem.

Persze el kell döntenünk, mire akarjuk használni az autónkat, de ha a mindennapi használat vagy a kényelem a legfontosabb, akkor ez a jó választás, természetesen egy dízelmotor társaságában. Dízelből csak a háromliterest párosítják xDrive-val, ezen legalább nem kell gondolkodni. Kézi váltót ne akarjunk, csak automata van.

De mire jó az xDrive? Pont arra, hogy mindig ugyanolyan erővel lőjünk ki a lámpánál, legyen hó vagy zuhogjon az eső. A hátsókerék-hajtású kivitellel ellentétben alig láttuk felvillanni a kipörgésgátló LED-jét. A legrosszabb időben is, mintha csak slick gumival rajtolnánk egy versenypályán.

Ehhez számoljuk hozzá a BMW-k alaphelyzetben is sportos futóművét, amiből egy olyan stabil autó születik, aminek kevés vetélytársa akad az utcán. Mintha egy másik dimenzióban autóznánk, az xDrive-val nem kell elvenni a gázt ott, ahol a hátsókerék-hajtással már keresztben autóznánk. Az automata váltó mindent elintéz helyettünk, nekünk csak a gázpedált kell tiporni.

Csapatni jóval nehezebb lesz az xDrive miatt, főleg hóban, vagy nyáron téli gumival fog sikerülni. Ez nem akkora gond, egy átlagos vezető nem is szeretne reggeltől estig powerslide-olni. Ez az egyetlen érezhető “gyengeség”, az xDrive a gyári adatok szerint még szárazon is lerajtolja a normál hajtású változatot.

Dönteni kell!

Ez nem politika. Két nagyon jó közül nehéz bármelyik mellé is x-et rakni. Kigondoltam, mi alapján választanék, de nem jutottam sokkal előrébb.

– Lehetne méret alapján. Kisebbet, vagy a nagyobbat?! Ezek a hülye kérdések nyomaszthatnak egy átlagos BMW vásárlót. Ha nagy a család, akkor jöhet jól az ötös, bár gyakorlatilag a hetest kellene megvenni, mert az ötös csak érzésre nagyobb a hármasnál. Picivel szélesebb, a lábtérben pedig alig van különbség. Csomagtérben 60 literrel bővebb az ötös, ami nem tűnik soknak, de genfi túránk alkalmával örültünk volna ennek a pár liternek.

– Lehetne ár alapján: körülbelül 1,8 millió forint van a két BMW alapára között, amit a 10 millió feletti BMW-t vásárlók meg sem éreznek. A 3-as közel 12 millió, az ötös kicsivel 13,8 millió felett indul az xDrive-val és háromliteres dízelmotorral. A felszereltség “illik” a prémium jelleghez, semmit sem adnak ingyen.- Marad a benyomás! Szinte csak ebbe kapaszkodhatom, ha mindenáron dönteni kell. A hármas érzésre szűkebb, kompaktabb és ettől úgy tűnik, mintha a vezetőhöz nőne. Könnyebb vele gyorsan menni, több örömet okoz, jóval sportosabb az ötösnél. Örömünk egészen odáig tart, míg rámegyünk az első nagyobb úthibára, ami a hazai útviszonyok mellett csak másodpercek kérdése. Az első komoly koppanás valódi rémálom, de aztán jön a második és a harmadik.

Az ötösben viszont pont azt lehet szeretni, hogy nagyobbnak, előkelőbbnek tűnik. Minimálisan nagyobb csak az utastér, mégis érezhető, hogy egy kategóriával nagyobb autóban ülünk. Nem kopog a futómű, pedig feszes eléggé, vezetési élményben alig marad el a kisebbiktől.

High-tech

Butaság lenne elmenni szó nélkül a 3 literes dízelmotor mellett. 231 lóerővel és 500 newtonméterrel szerintünk a kategória legjobbja, persze csak a két turbóval ellátott 535d után.

Ez a teljesítmény az ötösnek és a közel azonos súlyú hármasnak is kevés a 250-es határ eléréséhez. 100-ig egy tized a különbség automata váltóval, bár a hármas talán ennél is fürgébbnek tűnik. A hatsebességes automata váltó teszi a dolgát, de csak jó osztályzatot érdemel. A kézi üzemmód szinte nem képes örömet okozni, ahhoz gyorsabban kellene kapcsolnia.

A fogyasztás az automata váltó, az xDrive és a háromliteres dízelmotor ellenére is egy 1,4-es benzinesével vetekszik. Városban elég 9-10 liter, és ugyanennyi elég stabil 200-as autópálya tempónál.

A hármasba választható, az ötösben szériatartozék az iDrive menürendszer, ami továbbra is bonyolult. Ötven év felett biztosan őrültségnek tűnik, és teljesen kezelhetetlen. A
hármasban iDrive híján kevesebb funkció érhető el, de azok egyszerűbben.

Ronda spórolásnak tűnik, hogy egy háromliteres dízelmotor-automata váltó pároshoz nem jár alapáron tempomat a 3-asban, de ennél apróbb dolgokért is felárat kell fizetnünk. Ilyen például a dönthető hátsó üléstámla. Meglepő, de csöppet sem mulatságos, hogy az ötösben a jobb oldali légzsák is csak akkor kapcsolható ki, ha fizetünk érte.

Hármas vagy ötös?

Reflexből mindenki ötöst szeretne, a hármas szám mindenféle viszonyítási rendszerben kisebb, kevesebb, alacsonyabb. Ha BMW-ről van szó, akkor ennél árnyaltabb a kérdés. A hármast jobb vezetni, egyszerűbb használni, de az ötös határozottabb fellépésű és tágasabb. Jaj, de nehéz kérdés! Műszaki adatok BMW 330xd BMW 530xd MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 2993 2993 Furat x löket (mm) 84,0 / 90,0 84,0 / 90,0 Hengerek / szelepek száma S6/24 S6/24 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 170(231)/4000 170(231)/4000 Max. nyomaték (Nm/ford.) 500/1750-3000 500/1750-3000 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,7 6,8 Végsebesség (km/h) 240 242 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 10,8 11,1 Lakott területen kívül (l/100 km) 6,4 6,5 Vegyes (l/100 km) 8,0 8,2 CO2 kibocsátás (g/km) 213 219 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4520/ 1817/1421 4841 / 1846 / 1482 Tengelytáv (mm) 2760 2888 Csomagtér (liter) 460 520 Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1725/520 1750/560 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 61 520 Gumiméret 225/45 R 17 225/50 R17 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár 11 995 000 13 825 000 Konkurensek Mercedes C 320 CDI: 10 970 000 Mercedes E320 4MATIC: 13 910 000 Audi A4 3.0 TDI: Audi A6 3.0 TDI: Tesztelt autó ára A szériafelszereltség fontosabb tételei automata klíma, 4 elektromos ablak, részecskeszűrő, el- tükör, ABS, DTC, CD-s rádió, 6 légzsák, 17 colos alufelni automata klíma, 4 elektromos ablak, részecskeszűrő, el- tükör, ABS, DTC, CD-s rádió, 6 légzsák, 17 colos alufelni, elektromos ülésállítás, 6 légzsák, tempomat, xenon lámpa ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Sportosabb élményt nyújt, de a futómű kopog rossz úton és hézagos az alapfelszereltség. Az ötös jobban megéri az árát, de ettől még nem feltétlenül jobb. 8,5 pont 8,75 pont