Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI

Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI

Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI

Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI
Jó, nem minibár, de azért a hűtőrekesz is luxus
10,2 liter volt a fogyasztás, nálunk ez jónak számít
A be nem akadó index és a bonyolult fűtésszabályozás nem jó ötlet
Feláras és nagyon jó a kanyarkövető AFL xenon fényszóró
Ismeri hazánkat a navigációs rendszer
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 46
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 47
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 48
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 49
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 50
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 51
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 52
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 53
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 54
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 55
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 56
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 57
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 58
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 59
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 60
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 61
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 62
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 63
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 64
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 65
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 66
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 67
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 68
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 69
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 70
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 71
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 72
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 73
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 74
Teszt: Opel Signum 3.0 CDTI 75
undefined
Fotó megosztása:

Pár éve az Opel marketingesei elárasztották a germán sajtót a Signum osztályról szóló reklámokkal. Aztán a Signum mégsem csinált forradalmat, és lett belőle egy Vectra változat a négy közül. Nem érte el azt a nagypályás státuszt, amit talán szántak neki, de ettől még tényleg több, mint egy ezerhatos céges Vectra.

Ha én Európába átruccanó amerikai sztár lennék, akkor két adag csicsergő riporter és egy pacsuli reklámfotózása között szívesen elrejtőznék a Signumban. Nincs benne semmi nagyvilági, véletlenül sem egy szívtipró, de legalább nem irritál senkit a drágasága, én meg szerényen és kényelmesen dőzsölnék hátul. A napvédő rolók oltalmában nem számítanak az ordenáré lesifotósok, kinyújtóznék az irdatlan lábtérben és kocsiztatnám magam.

Közben volna időm megtölteni a tetőből kinyíló rekeszeket és felfedezni a tároló mesterre keresztelt dobozt a hátsó ülések között. Első közelítésre a belseje hűthető, kinyílik belőle asztal, kapunk vele pohártartókat és szeméttárolást is megoldhatjuk vele. 12 voltos csatlakozóból több is van, mint amennyi laptopot, telefont és egyéb szerkót magammal hurcolnék.

Kanyarkövető fényszórója is mindjárt kétféle funkciót tud. Városi sebességtől fogva a fényszórók a kormánnyal együtt fordulnak el, kormányrángatással jobbra-balra csóválhatunk a lámpákkal. Mikor egy kis mellékutcába lekanyarodunk, a lámpa srégen oldalra világít, hogy lássuk, ahová befordulunk.

A Signum attól is jó autó, hogy a high tech ketyerék mellett az ősidők óta fontos területeken is jó. Például kényelmes. A menő bőrkárpitozás ülésfűtés nélkül igazi átok télen. A tesztelt Signum a hátsó utasokat sem veri meg metsző hideg kárpitokkal deréktájon, mert a második sorban is rendelhető hozzá ülésfűtés. Ebben az autóban elülnénk Barcelona külsőig és autópályán a kemény rugózás sem zavarna, ami nagy felnivel és ramaty utakon hamar kijön.


Elöl vidám az élet. Mivel a V6-os motorban a megszokottnál kettővel több henger van, dízelsége ellenére a Signum csendes és kulturált. A széria részecskeszűrővel nagyon tiszta és persze elég erős is. A Renault-nál és a Saabnál is használt motor soha nem lep meg hátbavágással, emlékeink alapján a egy 2.2-es TDCi Mondeo harsányabban gyorsul. Ettől függetlenül az órán szépen söpör felfelé a mutató, ha kell, simán 200 fölé. A nyugodt hangulatból egy gombnyomással átválthatunk sokkal sportosabb ütemre. Sport állásban alig marad oldaldőlés, a kormányzás izgágább és a gázreakció is jóval spontánabb. A súlyos Signummal mégse fogunk szerpentineken tombolni.

Az Elegance Signumban közepes az alapfelszereltség, de kapni mindent lehet hozzá, szinte úgy, mint a Mercedes-nél. Van például digitális adást fogó rádió, kétféle kiegészítő fűtés a lassan melegedő motorhoz, 18-as alufelni, csak győzzünk perkálni. Amit mindenképp megérdemel az ember ezen a szinten, az az automata váltó. Ne felejtsék el beikszelni, a kézi biztosan nem jó, ezt a tesztautó bebizonyította.

Nálunk a legnagyobb dízel Signum 10,2 litert fogyasztott, főként városban és kemény hidegben autózva. Egy 184 lóerős és üresen 1,7 tonnás autótól ez tényleg jó. Az árral pont fordítva van, 9 millió túl sok egy ferdehátú Vectráért, főleg, ha hozzáadjuk a tesztautó extráit és kijön a végén egy tízmillió feletti szám.


Műszaki adatok – Opel Signum 3.0 V6 CDTI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2958
Furat x löket (mm) 87,5×82,0
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 135 (184)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 400/1900-2700
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 224
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,9-10
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3-5,4
Vegyes (l/100 km) 7,0-7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 189-192
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4651/1798/1466
Tengelytáv (mm) 2830
Csomagtér (liter) 365-550/1410
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) n.a./n.a.
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 854 000
Konkurensek (forint) Renault Vel Satis Initiale 2.2 dCi, 12 440 000
Saab 9-3 Sport Combi 1.9 TiDS Vector, 9 302 500
Skoda Superb 2.5 TDI V6 Elegance, 9 322 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Hat légzsák, ABS, IDS Plus menetstabilizáló elektronika, tárolómester (doboz a hátsó ülések között), automata légkondicionáló, elektromos ablakok és tükrök, központi zár, 16 colos könnyűfém keréktárcsa, részben bőrkárpitozású ülések, CD-s rádió, fedélzeti számítógép
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ha nagyon a szívünkön viseljük a hátul ülők sorsát, akkor érdemes a Vectránál többet áldozni egy Signumért. Pont olyan erős és jó autó, mint egy V6-os Vectra, Pestre viszont kényelmetlen a 18-as felnivel és nagyon megkérik az árát.
Pontszám (max. 10) 8,0 pont